navilock rns510 imitatie/fake/dummy te koop

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

navilock rns510 imitatie/fake/dummy te koop

Bericht door Timvgti »

Rns 510 NaviLock imitatie/dummy/fake
€ 70,00

http://link.marktplaats.nl/m927432749

Ivm de verkoop van mijn GTI, aangeboden:

Een immitatie / fake RNS510 NaviLock!

Eerst even een interessant verhaal 'waarom' ik dit ding heb gemaakt:

Bij de aanschaf van mijn rns510 (2010) heb ik, ivm de vele diefstallen, een NaviLock overwogen.
Het eerste nadeel vond ik de looks. Die vier pinnen in je dashboard vind ik niet fraai.
Het tweede nadeel is de schade die aangericht wordt indien een dief er ondanks dat hij de NaviLock ziet, er toch voor kiest om de rns510 er uit te halen. Hij zal dan je halve dashboard slopen. Uit beroepsmatige ervaring kan ik je vertellen dat ik dit al meerdere malen heb gezien. Het houd het dievengilde niet geheel tegen en je zit dan met bizar veel schade.
De derde rede is de wel erg hoge prijs.

Om die redenen heb ik in 2010 besloten zelf een NaviLock 'look' te maken. Geheel zelf opgebouwd uit plastic. De behuizing is zwart gespoten, inclusief onderliggende plastidip lagen voor een grove structuur look.
Dit is dus geen echt slot. Het kan zelfs helemaal niet op slot. Het ziet er echter van buitenaf wel 100% uit alsof het een slot betreft. Dievengilde kijkt dus naar binnen. Ziet een NaviLock achtig apparaat over de rns510 en zal op die basis besluiten om wel of niet in te breken:
90% van het dievengilde zal weglopen en naar een ander voertuig met rns510 op zoek gaan (en die staan in elke straat).
10% zal er toch voor kiezen om de inbraak te doen, daarbij wetende dat hij vermoedelijk veel breekwerk zal moeten gaan uitrichten.
Eenmaal in de auto (elektronisch geopend of ouderwets met raampje in slaan) komt hij er achter dat hij deze fake NaviLock gewoon zo van de rns510 af schuift en zal hij op gebruikelijke makkelijke wijze alsnog je rns510 jatten (zonder de extra niet benodigde schade).

Je zit dus niet met extra schade indien men er toch voor kiest om ondanks een aanwezig slot, de rns510 er uit te willen halen.

In mijn ogen is dit dus nog beter dan een echte NaviLock. Wel de looks, dus wel dezelfde werking van afschrikking/overslaan van jouw auto, maar niet de schade indien men het toch gaat proberen. En ook geen geklooi met een sleuteltje en die vier lelijke pinnen. Is in één seconde er op en/of er af.

Dit apparaat heeft er al vijf jaar voor gezorgd dat mijn rns510 is overgeslagen. De Leon van de buurman, die altijd naast mijn auto staat, is wel al twee keer aan de beurt geweest.

Door verkoop nu dus overbodig geworden.
Ik denk dat ik hier iemand vast erg blij mee kan maken.
De beugeltjes schuif je zo in de cd-sleuf.
De precies in vorm zijnde kap valt dan keurig om de rns510 heen. Ziet er strak uit.
Voor de verkoop heb ik hem deze maand nogmaals licht opgeschuurd en gespoten. Zo ziet hij er dus perfect en nieuw uit!

(En nu niet zeggen dat door deze post het dievengilde bij deze ook op de hoogte is van deze 'fake'. Want dat zal meevallen [welk deel topics enkel zichtbaar voor leden?] en ik zie geen andere manier om deze te koop aan te bieden incl deze interessante uitleg)

Zie de foto's.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: navilock rns510 imitatie/fake/dummy te koop

Bericht door Timvgti »

Ps: op de 'in-car' foto's lijkt de kap op sommige plekjes een beetje te glimmen. Dat is echter niet zo. Had per ongeluk de kap aangeraakt met vette cockpitspray doek.
Daarna weer gereinigd. Zie de andere foto's. Kap is dus gewoon geheel matzwart.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: navilock rns510 imitatie/fake/dummy te koop

Bericht door Timvgti »

En bieden is toegestaan!
Nml best lastig een vraagprijs te verzinnen. Er zitten vele arbeidsuurtjes in, maar materiaalkosten natuurlijk wel laag.

Er is er iig maar één van op de wereld!
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: navilock rns510 imitatie/fake/dummy te koop

Bericht door Timvgti »

Bijzonder... Zo veel GTI liefhebbers maken zich bijzonder druk om de diefstal van hun dure rns 510 (en terecht) . Maar zo weinig animo voor dit fantastische anti diefstal middel?...
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten