@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welk type raden jullie aan?
Cold Air Intake
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Cold Air Intake
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Cold Air Intake
Edition30 schreef:@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welke type raden jullie aan?
Ben ook wel benieuwd naar. Denk 1 deze maanden nog maar een keer terug naar jd!
Denk alleen dat ze onderling niet eens zoveel kunnen schelen. Of de buis nou helemaal van carbon is of niet. Misschien dat carbon iets minder warmte vasthoud.
Laatst gewijzigd door ferry op 13 mei 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Cold Air Intake
who cares about warmte als de lucht toch nog door de turbo moet?
Re: Cold Air Intake
bzb schreef:who cares about warmte als de lucht toch nog door de turbo moet?
Mooie reactie. Als het nou ook nog nuttig zou zijn!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- ronald81
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
- Locatie: Flevoland
Re: Cold Air Intake
Koudere lucht is altijd beter. Zal wel als grapje bedoelt zijn..? Anders even inlezen over de werking van een turbo 

Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Re: Cold Air Intake
Op de ED30 zit een K04 Turbo, voor K04 Turbo's zijn de beste resultaten gemeten met de intake i.c.m. met de ''Plus'' box.Edition30 schreef:@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welk type raden jullie aan?
Dat is deze: http://www.24tuned.nl/hfi-carbon-luchti ... -0tfsi-k04
De K04 heeft een groter aanzuigvolume en de ''Plus'' box presteert hierdoor beter dan de normale. Op een K03 wordt meestal de normale uitvoering gekozen (kostentechnisch). Verder is er nog de mogelijkheid om voor een aluminium, zwarte aluminium of carbonnen aanzuigbuis te kiezen. Dit is enkel optisch, en zorgt dus niet voor meer of minder vermogen.
Ik zal zo even kijken of ik een vermogensgrafiekje van deze intake heb voor je. Deze post ik dan ook hier erbij.
Wanneer je interesse hebt in een air intake van HF Series, dan pb me voor de forumkorting. Mochten meerdere mensen geïnteresseerd zijn, dan kunnen we ook een groupbuy organiseren of iets dergelijks.
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses


Re: Cold Air Intake
De GEN2 en de plus hebben de zelfde bocht en buis.
het is enkel de carbon box, zelfs het filter is hetzelfde.
Ik heb dus voor de gen2 gekozen.
de plus heeft misschien een liter meer inhoud.
Dat doet dus helemaal nix.
Het moet toch door de opening bij de grill heen.
en die is ook hetzelfde.
het is enkel de carbon box, zelfs het filter is hetzelfde.
Ik heb dus voor de gen2 gekozen.
de plus heeft misschien een liter meer inhoud.
Dat doet dus helemaal nix.
Het moet toch door de opening bij de grill heen.
en die is ook hetzelfde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten