Cold Air Intake

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Cold Air Intake

Bericht door Edition30 »

@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welk type raden jullie aan?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Cold Air Intake

Bericht door ferry »

Edition30 schreef:@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welke type raden jullie aan?

Ben ook wel benieuwd naar. Denk 1 deze maanden nog maar een keer terug naar jd!

Denk alleen dat ze onderling niet eens zoveel kunnen schelen. Of de buis nou helemaal van carbon is of niet. Misschien dat carbon iets minder warmte vasthoud.
Laatst gewijzigd door ferry op 13 mei 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Cold Air Intake

Bericht door bzb »

who cares about warmte als de lucht toch nog door de turbo moet?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Cold Air Intake

Bericht door ferry »

bzb schreef:who cares about warmte als de lucht toch nog door de turbo moet?

Mooie reactie. Als het nou ook nog nuttig zou zijn!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ronald81
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Locatie: Flevoland

Re: Cold Air Intake

Bericht door ronald81 »

Koudere lucht is altijd beter. Zal wel als grapje bedoelt zijn..? Anders even inlezen over de werking van een turbo ;)
Groeten Ronald

Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Gebruikersavatar
24TUNED
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 apr 2015, 22:15
Contacteer:

Re: Cold Air Intake

Bericht door 24TUNED »

Edition30 schreef:@24Tuned
Op de jullie site staan er voor de Ed30 twee types. Welk type raden jullie aan?
Op de ED30 zit een K04 Turbo, voor K04 Turbo's zijn de beste resultaten gemeten met de intake i.c.m. met de ''Plus'' box.
Dat is deze: http://www.24tuned.nl/hfi-carbon-luchti ... -0tfsi-k04

De K04 heeft een groter aanzuigvolume en de ''Plus'' box presteert hierdoor beter dan de normale. Op een K03 wordt meestal de normale uitvoering gekozen (kostentechnisch). Verder is er nog de mogelijkheid om voor een aluminium, zwarte aluminium of carbonnen aanzuigbuis te kiezen. Dit is enkel optisch, en zorgt dus niet voor meer of minder vermogen.

Ik zal zo even kijken of ik een vermogensgrafiekje van deze intake heb voor je. Deze post ik dan ook hier erbij.


Wanneer je interesse hebt in een air intake van HF Series, dan pb me voor de forumkorting. Mochten meerdere mensen geïnteresseerd zijn, dan kunnen we ook een groupbuy organiseren of iets dergelijks.
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses
Afbeelding
BASK04
Berichten: 434
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Cold Air Intake

Bericht door BASK04 »

De GEN2 en de plus hebben de zelfde bocht en buis.
het is enkel de carbon box, zelfs het filter is hetzelfde.
Ik heb dus voor de gen2 gekozen.
de plus heeft misschien een liter meer inhoud.
Dat doet dus helemaal nix.
Het moet toch door de opening bij de grill heen.
en die is ook hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten