Probleem in turbo?
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
- Type auto: Golf MK6 GTI
- Locatie: Keerbergen Belgie
Probleem in turbo?
Dus zoals ik al had vermeld in mijn voorstel-topic, zit ik met een probleem.
De wagen is eergisteren gechipped naar 277pk, wat al een fantastisch verschil geeft.
De garage wist me echter te vertellen dat ze er niet zoveel koppel uitgekregen hebben als normaal, zeker in de lage toeren. Dit lag volgens hem aan een klep, ivm de wastegate.
Nu weet ik niet of hij het over de beruchte N75 klep heeft want deze is vervangbaar dacht ik.
Hij zei dat deze klep vast op de turbo staat, en als deze vervangen moest worden, de ganse turbo vervangen moest worden.
Voorlopig doet de klep het dus nog maar er staat slijt op.
Kan dit dat er zo een klep is waar heel de turbo voor vervangen moet worden of zegt jullie dit niets? Ik vind het een straf verhaal, maar het is niet zo dat ik denk dat de garagist uit zen nek lult want ze zijn in die garage voornamelijk met golfkes bezig. Ze weten wel waar ze het over hebben denk ik
De wagen is eergisteren gechipped naar 277pk, wat al een fantastisch verschil geeft.
De garage wist me echter te vertellen dat ze er niet zoveel koppel uitgekregen hebben als normaal, zeker in de lage toeren. Dit lag volgens hem aan een klep, ivm de wastegate.
Nu weet ik niet of hij het over de beruchte N75 klep heeft want deze is vervangbaar dacht ik.
Hij zei dat deze klep vast op de turbo staat, en als deze vervangen moest worden, de ganse turbo vervangen moest worden.
Voorlopig doet de klep het dus nog maar er staat slijt op.
Kan dit dat er zo een klep is waar heel de turbo voor vervangen moet worden of zegt jullie dit niets? Ik vind het een straf verhaal, maar het is niet zo dat ik denk dat de garagist uit zen nek lult want ze zijn in die garage voornamelijk met golfkes bezig. Ze weten wel waar ze het over hebben denk ik
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
Re: Probleem in turbo?
Alles is los te koop, alleen ben je handig genoeg om het te kunnen vervangen want je komt er niet makkelijk bij, vervolgens juist afstellen zodat je turbo goed op gang komt en niet te laat.
Het Kan ook de n75 klep zijn, zou daar maar is mee beginnen want die kost niet veel en zou je eventueel ook zelf kunnen vervangen.
Het Kan ook de n75 klep zijn, zou daar maar is mee beginnen want die kost niet veel en zou je eventueel ook zelf kunnen vervangen.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
- Type auto: Golf MK6 GTI
- Locatie: Keerbergen Belgie
Re: Probleem in turbo?
Dus de kans dat ik heel de turbo zou moeten vervangen moest een bepaalde klep het begeven is klein?
Ik denk als dat moest gebeuren ik nogal wat zou mogen betalen zeker? Wat zou zo'n turbo kosten?
Ik denk als dat moest gebeuren ik nogal wat zou mogen betalen zeker? Wat zou zo'n turbo kosten?
Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
Re: Probleem in turbo?
Zal denk ik eerder de DV zijn waarvan het membraan gescheurd is.. Gebeurt veel nadat de motor gechipt is en dus met hogere turbodruk gaat draaien, zeker als het nog de originele DV is..
Er is een nieuwer type als vervanger voor, zonder dat snel-scheurende membraan.
Denk niet dat je turbo zelf het probleem is, maar dus de DV.
Dit is ook het goedkoopst te vervangen( iets van 70 euro: http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... ts_id=1053)
Kijk daarna eens of het probleem er nog zit..
Een nieuwe turbo kost 800+ euro..
Er is een nieuwer type als vervanger voor, zonder dat snel-scheurende membraan.
Denk niet dat je turbo zelf het probleem is, maar dus de DV.
Dit is ook het goedkoopst te vervangen( iets van 70 euro: http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... ts_id=1053)
Kijk daarna eens of het probleem er nog zit..
Een nieuwe turbo kost 800+ euro..
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Probleem in turbo?
Als de DV kapot is haal je nooit 277pk, die kan je uitsluiten.
De wastegate van de golf 6 kan wel eens slap staan, komt vaker voor.
Je kunt hem niet strakker draaien, maar met een beetje creativiteit en een grote bandenlepel krijg je hem wel op een goede voorspanning hoor.
De wastegate van de golf 6 kan wel eens slap staan, komt vaker voor.
Je kunt hem niet strakker draaien, maar met een beetje creativiteit en een grote bandenlepel krijg je hem wel op een goede voorspanning hoor.

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 16:42
- Type auto: Golf MK6 GTI
- Locatie: Keerbergen Belgie
Re: Probleem in turbo?
Kapot zal ze niet zijn maar slijt zal er wel op staan wsl. Ik ben wel totaal ni zo creatief en technisch aangelegd. Ik kan de motor aanwijzen, dat is alles 

Mk 6 GTI DVXPerformance stage 1/ 412nM 280PK
Re: Probleem in turbo?
Dan zul je toch echt moeten betalen als je twee linker handen hebt 

Re: Probleem in turbo?
staat wel 1 en ander op youtube wat een waste gate is, als het stangetje slap staat de waste gate steun wat zo verbuigen dat het stangetje weer strakker staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten