ACC
ACC
Oftewel Adaptive Cruise Control
Ben net terug van skivakantie met de Golf 7 en heb constant op cruise gereden : ik wil gewoon nooit meer zonder ACC op vakantie, zo goed is dat spul !
Een echte aanrader voor iedereen !
Eric
Ben net terug van skivakantie met de Golf 7 en heb constant op cruise gereden : ik wil gewoon nooit meer zonder ACC op vakantie, zo goed is dat spul !
Een echte aanrader voor iedereen !
Eric
Re: ACC
Ik vind alleen dat die ACC erg weinig gas bij geeft.
Ik rij met een DSG, dus bij 150 op een 130 weg de ACC aan, dan moet je afremmen voor iemand die 130 rijdt, en dan wordt er maar beetje gas gegeven om weer naar ingestelde snelheid te gaan.
Je komt er dus met redelijk snelheidsverschil achterop rijden (auto houdt keurig in, en remt bij indien nodig) maar dan gaan ze voor je aan de kant en kom je er bij langs en trekt bijzonder rustig weer op.
Meestal geef ik maar even gas bij tot ik haast weer op ingestelde snelheid zit en laat dan het systeem het weer regelen.
Ik rij met een DSG, dus bij 150 op een 130 weg de ACC aan, dan moet je afremmen voor iemand die 130 rijdt, en dan wordt er maar beetje gas gegeven om weer naar ingestelde snelheid te gaan.
Je komt er dus met redelijk snelheidsverschil achterop rijden (auto houdt keurig in, en remt bij indien nodig) maar dan gaan ze voor je aan de kant en kom je er bij langs en trekt bijzonder rustig weer op.
Meestal geef ik maar even gas bij tot ik haast weer op ingestelde snelheid zit en laat dan het systeem het weer regelen.
- Markvanliempt
- Type auto: Golf mk6 GTI
Acc is zeker heerlijk! Heb dit op mijn vorige auto zelf op geknutseld ( a4 van 2010) maar of dit op een golf 6 mogelijk is heb ik nog niet kunnen vinden
- artware
- Type auto: Golf MK7 GTI DSG
Ook ik ben een groot fan van ACC, Het is echt heerlijk.
Voorheen zat ik me altijd te ergeren als iemand voor mij een beetje harder en dan weer langzamer ging rijden. Nu merk ik dat eigenlijk niet eens meer. Het is echt geweldig!
Voorheen zat ik me altijd te ergeren als iemand voor mij een beetje harder en dan weer langzamer ging rijden. Nu merk ik dat eigenlijk niet eens meer. Het is echt geweldig!
- Brassertje
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Chrome spiegel kappen mk5
Bij dealer kan je de afstand nog dichter bij zetten nog meer dan dynamic. Acc is super bedacht en werkt goed alleen als je het gebruikt rij je zo achter in de file "gat" tussen de auto voor je is zo groot dat iedereen er tussen gaat.MacFever schreef:Je kunt toch regelen hoe de wagen terug optrekt, je moet de ACC in sport zetten
Ik krijg de laatste tijd ook vaak meldingen dat ACC niet bschikbaar is.
Na opnieuw starten werkt het wel weer.
Kent iemand dit ? Ik zal het maar bij de dealer melden, maar ja, dan werkt hij uiteraard gewoon, en om hem nu een dag of zo aan een monteur mee te geven vindt ik ook niet zo'n geweldig idee.
Kent iemand dit ? Ik zal het maar bij de dealer melden, maar ja, dan werkt hij uiteraard gewoon, en om hem nu een dag of zo aan een monteur mee te geven vindt ik ook niet zo'n geweldig idee.
- Markvanliempt
- Type auto: Golf mk6 GTI
Radar ff opnieuw laten kalibreren had dit ook met de audi!jacovn schreef:Ik krijg de laatste tijd ook vaak meldingen dat ACC niet bschikbaar is.
Re: Chrome spiegel kappen mk5
Hallo Brassertje,Brassertje schreef:Bij dealer kan je de afstand nog dichter bij zetten nog meer dan dynamic. Acc is super bedacht en werkt goed alleen als je het gebruikt rij je zo achter in de file "gat" tussen de auto voor je is zo groot dat iedereen er tussen gaat.MacFever schreef:Je kunt toch regelen hoe de wagen terug optrekt, je moet de ACC in sport zetten
Kun je aangeven waar/hoe de dealer de afstand kan wijzigen?
Bedankt!
Snelle Friese GTI