Golf 6 GTI tunen JD

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
R.martin88
Type auto: Golf MK6 GTI
Contacteer:

Golf 6 GTI tunen JD

Bericht door R.martin88 »

Hallo Mensen,

Ik zou zelf graag op mijn golf 6 gti een stage 2 tunings pakket van JD engeneering

''Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een compleet milltek uitlaatsysteem, inclusief grotere downpipe, 200cells sportkat, milltek middendemper of middendemper vervanger en milltek einddemper. Montage en afstelling van deze set neemt 6 uur in beslag''

Ook was ik van plan mijn DSG bak te laten tunen scheelt dit veel? Nu zie ik dat een pipercross luchtfilter als optie is maar ik zou zelf liever een Forge Twin Intake systeem willen laten monteren Afbeelding . En voor de fun een Forge blowoff valve voor het mooie geluidje.

Nu ben ik enkel alleen bang dat de auto veel gaat slippen op de voorwielen of valt dit mee. Heeft iemand op het board hier ervaring mee? Want als ik nu goed gas geef als het nat is stuitert de auto al een beetje. Is hier nog wat aan te doen kwa aanpassingen dat hij het vermogen beter op de weg krijgt. En wat zou ik ongeveer kunnen verwachten kwa prestaties aan pk's en 0-100 sprint. Auto heeft nu rond de 70 000 gelopen. En zijn er nog andere aanpassingen die men kan aanbevelen om het vermogen nog wat op te schroeven?

Hoop dat iemand hier een beetje ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik beter wel en niet kan laten aanpassen.

Groetjes Rilana
bzb

Re: Golf 6 GTI tunen JD

Bericht door bzb »

het halve forum heeft stage 2 erop zitten en is perfect, 100 naar 200 gaat 6 a 7 seconden sneller, je moet wel iets minder op het gas in de 1 want op een fwd slaat alles door natuurlijk, michelin super sport banden wat onderstel aanpassingen kan het verbeteren maar ervan af kom je niet.

dsg aanpassingen zijn best fijn, sneller schakelen, niet automatisch terugschakelen in manual b.v.

je zou er ook voor kunnen kiezen met een inlegfilter en een katmod (uitkloppen voorkat) incl chip op maat voor 5 tot 10 pk minder maar ook bijna 2000 euro minder. het vermogen is dan nog altijd meer dan voldoende voor een fwd.

forge blow off vind ik voor geen meter klinken en op een dsg hoor je zoizo al bijna niks.

vergeet niet om korting te vragen (gti forum gebruiker enz)
Laatst gewijzigd door bzb op 23 jul 2015, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Heb nu zelf ook stage 2, je kan aan JD vragen of ze het koppel in de 1e versnelling wat beperken. Wielspin is niet te voorkomen als je 300pk loslaat op de voorwielen. Een goed setje banden scheelt al veel, de michelin pilot supersport zijn er goed. Verder is het spelen met de hoeveelheid gas wat je geeft. Je dsg aan laten passen bij zoveel vermogen is wel zo prettig. Dan krijg je optimale schakelmomenten.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
gtikevin

Bericht door gtikevin »

Wat kost het stage 2 tuningpakket inclusief het volledige milltek uitlaatsysteem als ik vragen mag?
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

gtikevin schreef:Wat kost het stage 2 tuningpakket inclusief het volledige milltek uitlaatsysteem als ik vragen mag?
Kan je vragen in je mail aan jd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
gtikevin

Bericht door gtikevin »

ferry schreef:
gtikevin schreef:Wat kost het stage 2 tuningpakket inclusief het volledige milltek uitlaatsysteem als ik vragen mag?
Kan je vragen in je mail aan jd.
Thanks
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”