Wat zou je doen als....? (Dilemma ;) )

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
marcel_deventer
Type auto: Golf mk6 GTI

Wat zou je doen als....? (Dilemma ;) )

Bericht door marcel_deventer »

Tja wat zou je doen als de turbo van je mk6 GTI misschien wel toe is aan vervanging...
Zou je hem vervangen voor een origineel exemplaar en wat geld in de zak houden voor het geval dat of zou je er een formaatje groter opzetten...?

Oftewel... Neem je genoegen met ca. 300pk of zou je er toch wel die 35-40pk extra in willen hebben..?

Grtzz
mk6 GTI JD stage 2..... net geen 300pk...
Green Hornet
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Wat zou je doen als....? (Dilemma ;) )

Bericht door Green Hornet »

k04 erin ipv k03 ..... of verder naar een hybride setup van bv Loba :mrgreen:

Wel eff checken wanneer de rest van je onderdelen aan een upgrade moeten voldoen
Anders kan je er een mega turbo opzetten, maar zonder andere hardware aanpassingen gaan de beperkingen ergens anders zitten
en rij je alles stuk ....
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Als ik mij niet vergis kun je wel meer dan 35-40 pk winnen met een grotere turbo.

Ik zou denk ik gewoon de turbo vervangen. Mocht het alleen het binnenwerk zijn dan ben je goedkoper uit en steek je de rest in je zak. Een rekensom is snel gemaakt: reken maar uit hoeveel geld je kwijt bent aan onderdelen, montage en software matige tuning voor je +340pk hebt...ik lees de setup die jij voor ogen hebt graag door 8-)
marcel_deventer

Als het een nieuwe turbo wordt zal het een twinscroll hybride upgrade (K04???) worden. Om de kosten een beetje in de hand te houden komt er dan geen 3inch downpipe onder... Dat kan eventueel later ook nog wel. Aangezien ik al met katmod rijd is het verschil niet heel groot..

Hij zit nu op JD stage 2 met 293pk...

Na de overstap naar de grotere turbo zal het op ongeveer 335/340pk uitkomen...

Maar goed.... Extra pk's is natuurlijk wel een hele grote plus... Ben wel benieuwd hoe het met de drive ability is na zo'n aanpassing...
Verlengsnoer

De auto blijft goed rijbaar! Mijn auto heeft nog nooit zo smooth gereden! jD stelt de wagens zo af dat ze altijd goed rijbaar blijven. Ik kocht mijn auto met abt chip en ondanks die niet sneller was voelde het wel zo. Hij was heel "onrust" en na het turbo gat werd je weggeschoten. Nu vlieg je als een geoliede machine door alle versnellingen heen.
Ik rij nu, bij "normaal" gebruik 13km met een liter. Hiervoor zat ik op 10.2km.

Mijn setup begon met een loba k04 incl loba hpfp vs tte420. Ik had dan van de 320pk die ik had naar een kleine 400 gegaan. Ik begreep dat de standaard catback een belemmering werd boven de 350pk. Daarna kwamen de injectoren, intercooler en lage druk pomp. Je zult iig veel los beleven aan het inwinnen van informatie en het samenstellen van je setup.

(((Edit: heb jij een voorstel topic? Ik was opzoek of je een handbak of dsg had :) )))
marcel_deventer

Als ik op 335/340 uit zou komen ben ik (voorlopig) zeer tevreden.. Toch meer dan de gemiddelde laat doen bij JD...
Daarboven komt er wel zoveel bij kijken dat je dan nog dieper in de buidel moet tasten...

Als toevoeging... Het is een handbak... Had wel DSG gewild maar deze auto stond mij dusdanig aan dat ik de golf heb gekocht
Verlengsnoer

Als jij je setup gereed hebt even afstemmen met jd.
Hoeveel nm kan je koppeling aan? En wat voor injectoren heb jij?
marcel_deventer

De koppeling en injectoren zijn nog standaard.
Volgens Mark zou het ongeveer die 335/340pk op kunnen leveren...

1 van de 2 zal sowiezo gaan gebeuren.. Maar goed het prijsverschil zal moeten opwegen tegen het extra vermogen...

Het vermogen wat ik nu heb gaat ook zo snel wennen... Of is het vervelen haha
Verlengsnoer

Als mark het zegt dan zal het wel zo zijn :))))

Pak je niet nog wat extra pk's hoor een betere hpfp te plaatsen? Of moet je dan meer aanpassen?
Maar zo te horen ben je er redelijk uit :) spullen kopen en afspraak voor montage en tuning regelen 8-)

Uiteindelijk went alles ;)
marcel_deventer schreef:De koppeling en injectoren zijn nog standaard.
Volgens Mark zou het ongeveer die 335/340pk op kunnen leveren...

1 van de 2 zal sowiezo gaan gebeuren.. Maar goed het prijsverschil zal moeten opwegen tegen het extra vermogen...

Het vermogen wat ik nu heb gaat ook zo snel wennen... Of is het vervelen haha
marcel_deventer

Een andere benzinepomp zou idd een optie kunnen zijn. Maar dan kun je ook beter een 3imch downpipe, andere injectoren etc doen... Tja... Als je dan toch bezig bent haha...

Deze stap is nog net te overzien qua kosten... Anders komt er wel meteen weer een flink bedrag bij....
Het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven..
Verlengsnoer

marcel_deventer schreef:Een andere benzinepomp zou idd een optie kunnen zijn. Maar dan kun je ook beter een 3imch downpipe, andere injectoren etc doen... Tja... Als je dan toch bezig bent haha...
ja, helemaal mee eens. Ik heb 3 jaar geleden mijn ed30 bij jd laten tunen naar 320pk (inleg filter van k&n en downpipe met 200 Cellscat). Achteraf gezien had ik de hpfp moeten vervangen voor een loba of ombouw hpfp. De kosten voor de ombouw zijn te overzien. Als Ik toen +- 400 meer had uitgegeven had ik voor weinig geld relatief veel pk's erbij gehad.

Mijn stage 2 reed na het monteren van een 3inch catback al veel beter en soepeler dan voorheen. Ik had er denk ik 20 pk bij. Dit bleek ook door een sprintje met een andere ed30 (350pk) die voorheen bij me wegreed en nu toen niet meer. Ik vind een 3" catback dan weer relatief veel geld voor wat je er op dat moment op wint! Ga je all in met de onderdelen dan kun je het onderste uit de kan halen. Anders goed afwegen of de kosten tegenover het potentiële winst in vermogen staan.

Misschien is het stralen van je inlaat ook iets om te overwegen voordat je de rollerbank opgaat. Uiteraard ook niet gratis en weer iets dat je op je lijst kunt zetten of juist schrappen.
marcel_deventer schreef: Het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven..
Helemaal mee eens 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”