Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Ben echt benieuwt wat nou zo een zip chip daad werkelijk doet,
Las laats op een audi forum dat ze een s4 ofzo gechipt hadden en die liep slechter als origineel
had iets van een Turbo gat ofzo weet niet exact wat ze daar me bedoelen dat daad werkelijk de hele druk weg is of wat dan ook,
maar ze waren niet echt tevreden
Las laats op een audi forum dat ze een s4 ofzo gechipt hadden en die liep slechter als origineel
had iets van een Turbo gat ofzo weet niet exact wat ze daar me bedoelen dat daad werkelijk de hele druk weg is of wat dan ook,
maar ze waren niet echt tevreden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Turbogat is dat je veel toeren moet maken voor de turbo ook daadwerkelijk wat gaat doen. Op oude turbo motoren had je dit heel erg. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Audi s1 of een Ferrari F40. heel lang niks en dan ineens alles. check youtube ff dan zie je dat in sommige filmpjes terug....
Golf MK1 GTI
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Had vroeger een R5gtt die had ook een turbogat zo groot als een wensput.
Des te explosiever was de klap als het ding dan ineens begin mee te blazen
Des te explosiever was de klap als het ding dan ineens begin mee te blazen

Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Leuke aan zo'n turbogat is dat het veel heftiger lijkt dan vermogen wat netjes rustig inkomt... Bocht uit is een turbogat ook altijd heel fijn.....
Golf MK1 GTI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
tonnie024 schreef:Chris Waarom laat je die jongeman niet die zip chip testen bij jullie op de bank ?
uhh bij JD op de bank? (xtreme gebruikt JD software en ook de JD bank).
In welke zin dan? Of het evt beter zou zijn?Mackdennis schreef:Ben het met chris eens denk dat er wienig mensen zijn die daadwerkelijk ervaring hebben met zip tuning!
Ook ik zelf heb geen ervaring met hun.. Sterker nog kon apr chip krijgen bij jero design.
En heb dit ook niet gedaan puur omdat je veel betere verhalen leest van jd.. Wilde niet de gok nemen bij jero design.
Ben nog stteds erg benieuwt naar een gechipte APR
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Heren,
Als ik ervoor zou kiezen om naar JD tegaan om hem daar
opnieuw te laten chippen.Moet ik dan eerst terug naar ZIP
om de orginele software er weer in te laten zetten?
Wie kan mij op deze vraag antwoord geven?
Als ik ervoor zou kiezen om naar JD tegaan om hem daar
opnieuw te laten chippen.Moet ik dan eerst terug naar ZIP
om de orginele software er weer in te laten zetten?
Wie kan mij op deze vraag antwoord geven?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
auto hoeft niet origineel gemaakt te worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Ok dan denk ik dat ik toch maar eens een afspraak moet gaan maken.
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Mocht je langs gaan dan is het misschien verstandig een uitdraai met de zip te maken er daarna met de JD chip. Meten is weten.
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Mij gaat het er niet om of hij nu 260 of 275 PK.
Dat vind ik minder belangrijk!
De motor moet gewoon lekker makkelijk en soepel lopen.
En gelijkmatig op het gaspedaal reageren.
Dat vind ik minder belangrijk!
De motor moet gewoon lekker makkelijk en soepel lopen.
En gelijkmatig op het gaspedaal reageren.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Maar wat zegt ZIP? Heb je al contact met ze opgenomen, anders kunnen we niet echt verder met het oplossen van je probleem.
Groeten, Nico
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
ZIP zegt dat ik mijn GTI 5 niet kan vergelijken met mijn GTI 6.
Dat de vertraging in op het gaspedaal komt door een
trager werkende computer en diverse veiligheiden die
zijn ingebouwd voor de motor.BLAH BLAH BLAH
Geklets als je het mij vraagt.
Daarom zou ik graag willen weten hoe ervaringen van mensen
zijn die bij JD hebben laten chippen.Of die ook vertraging ondervinden
op het gaspedaal.En als je het gaspedaal tot onderin trapt in eens
of hij dan effe inhoud en dan pas gaat!!
Is dit normaal????Misschien voelt een ander het misschien wel niet.
Het is ook maar een fractie en echt minimaal!
Maar ik was gewoon beter gewend.
Dat de vertraging in op het gaspedaal komt door een
trager werkende computer en diverse veiligheiden die
zijn ingebouwd voor de motor.BLAH BLAH BLAH
Geklets als je het mij vraagt.
Daarom zou ik graag willen weten hoe ervaringen van mensen
zijn die bij JD hebben laten chippen.Of die ook vertraging ondervinden
op het gaspedaal.En als je het gaspedaal tot onderin trapt in eens
of hij dan effe inhoud en dan pas gaat!!
Is dit normaal????Misschien voelt een ander het misschien wel niet.
Het is ook maar een fractie en echt minimaal!
Maar ik was gewoon beter gewend.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Ik voel zeker geen vertraging, helemaal niets. Juist veel meer power.
Groeten, Nico
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Nico dus jij hebt het bij JD laten doen?
Hoe gaat het daar in zijn werk doet die Jeroen alles zelf daar?
Bij ZIP doen ze over alles erg geheimzinnig en erg vaag.
Hoe gaat het daar in zijn werk doet die Jeroen alles zelf daar?
Bij ZIP doen ze over alles erg geheimzinnig en erg vaag.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Nope jeroen doet niet jou auto chippen..
Hij doet wel mede mee besluiten welke software er ingeladen wordt.
Maar chris of martijn doet het chippen volgens mij.
Bij mij was het martijn die dan wel contact had met jeroen.
Hij doet wel mede mee besluiten welke software er ingeladen wordt.
Maar chris of martijn doet het chippen volgens mij.
Bij mij was het martijn die dan wel contact had met jeroen.
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Wordt hij na het chippen ook uitgebreid getest?
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Jeroen is het brein en de baas. Mark en Martijn doen het werk ( en nog iemand waarvan ik de naam vergeten ben). Je mag, bij alles wat ze doen, meekijken, vragen stellen, zelfs foto's maken. Jeroen heeft een eigen kantoor waar al het programmeerwerk gedaan wordt, volgens mij komen dar geen mensen, maar zeker weet ik dat niet.
Zoals ik al zei, je mag verder overal met je neus bovenop staan.
Kijk voor een indruk maar eens naar de foto's van onze laatste meeting daar:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=10&t=291
Testen kan tegen meer prijs op de rollenbank. Of als je voor chippen op maat kiest, doen ze het chippen specifiek voor jouw auto. Dan ben je wel langer bezig, maar halen ze het best haalbare uit je motor.
Zoals ik al zei, je mag verder overal met je neus bovenop staan.
Kijk voor een indruk maar eens naar de foto's van onze laatste meeting daar:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=10&t=291
Testen kan tegen meer prijs op de rollenbank. Of als je voor chippen op maat kiest, doen ze het chippen specifiek voor jouw auto. Dan ben je wel langer bezig, maar halen ze het best haalbare uit je motor.
Groeten, Nico
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Die laatste is sven.. Die was bezig een tdi blok te reviseren, toen wij er waren.
Geen idee of die ook chip tuning doet? Grootste voordeel vannjd vind ik hun bekendheid. En het feid dat ze een vermogensbank hebben.
Geen idee of die ook chip tuning doet? Grootste voordeel vannjd vind ik hun bekendheid. En het feid dat ze een vermogensbank hebben.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Voor de duidelijkheid.
Jeroen Dik: Eigenaar JDEngineering, Software Engineer.
Jeroen heeft zijn kantoor boven de werkplaats geplaatst. Dit om daar in alle rust de software modificaties uit te voeren, solderen etc in ecu's is een klusje wat je in alle rust moet doen, een printbaan aantikken kan je een ecu kosten (nieuwe ecu kost je snel 1400 euro!). Ook is het uitdokteren van alle parameters een klus waar je geen fouten mee moet maken. Overdag zit Jeroen veelal op kantoor te werken, in de avonduren sleutelt hij nog regelmatig in de werkplaats.
Niet alleen de wagens in de werkplaats in Lochem, maar ook de tuningen van xtreme tuning/seat van der velden/seat kolher/jbautoservice/electronic4cars etc etc moeten gemaakt worden (die hebben obd-flashtools van jd gekocht), JD moet dus hard doorwerken om iedereen zijn 'tunings-files' klaar te maken, het lijkt misschien of martijn en mark al het werk doen, dat is zeker niet het geval!
Martijn & Mark kunnen Jeroen zijn software op een wagen en evt (zelf) fijn afstellen op de wagen (90% is dan al voorbereid, de rest wordt op de auto geschreven). Ook doen zij vooral het testen op de rollenbank en het testen op de weg vooraf/achteraf.
Wat nico aangeeft, in de werplaats wordt alles uitgelegd en kan je overal bij meekijken.
Daarnaast hebben we nog Sven,
sven is met name de mechanische man, motoren reviseren/opbouwen/turbo's monteren etc (en voor een groot deel het onderhoud/uitlijnen/opknappen van de race wagens).
Jeroen Dik: Eigenaar JDEngineering, Software Engineer.
Jeroen heeft zijn kantoor boven de werkplaats geplaatst. Dit om daar in alle rust de software modificaties uit te voeren, solderen etc in ecu's is een klusje wat je in alle rust moet doen, een printbaan aantikken kan je een ecu kosten (nieuwe ecu kost je snel 1400 euro!). Ook is het uitdokteren van alle parameters een klus waar je geen fouten mee moet maken. Overdag zit Jeroen veelal op kantoor te werken, in de avonduren sleutelt hij nog regelmatig in de werkplaats.
Niet alleen de wagens in de werkplaats in Lochem, maar ook de tuningen van xtreme tuning/seat van der velden/seat kolher/jbautoservice/electronic4cars etc etc moeten gemaakt worden (die hebben obd-flashtools van jd gekocht), JD moet dus hard doorwerken om iedereen zijn 'tunings-files' klaar te maken, het lijkt misschien of martijn en mark al het werk doen, dat is zeker niet het geval!
Martijn & Mark kunnen Jeroen zijn software op een wagen en evt (zelf) fijn afstellen op de wagen (90% is dan al voorbereid, de rest wordt op de auto geschreven). Ook doen zij vooral het testen op de rollenbank en het testen op de weg vooraf/achteraf.
Wat nico aangeeft, in de werplaats wordt alles uitgelegd en kan je overal bij meekijken.
Daarnaast hebben we nog Sven,
sven is met name de mechanische man, motoren reviseren/opbouwen/turbo's monteren etc (en voor een groot deel het onderhoud/uitlijnen/opknappen van de race wagens).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
@ race eend.
Bij ons werdt toch echt niet vooraf getest.. Terwijl we wel aangaven dat we graag wouden zien wat er nu inzat.
En om ff te reageren op je vraag waarom ik nog steeds nieuwsgierig ben naar apr.
Kijk maar eens op hun site en naar hun vermogensmetingen zien er ook veel belovend uit.
Kan je ook gelijk zien wat andere branstof doet..
Ik persoonlijk vind apr usa erg proffesioneel overkomen.. Met moeie kits speciaal voor de 2.0tfsi.
En zo ver als ik het kan zien is hun software iets aggresiever onderin.
Begrijp me niet verkeert ben heel happy met me jd. Bewuste keus.
Maar daarom ben ik nog niet minder nieuwsgierig naar apr.
Bij ons werdt toch echt niet vooraf getest.. Terwijl we wel aangaven dat we graag wouden zien wat er nu inzat.
En om ff te reageren op je vraag waarom ik nog steeds nieuwsgierig ben naar apr.
Kijk maar eens op hun site en naar hun vermogensmetingen zien er ook veel belovend uit.
Kan je ook gelijk zien wat andere branstof doet..
Ik persoonlijk vind apr usa erg proffesioneel overkomen.. Met moeie kits speciaal voor de 2.0tfsi.
En zo ver als ik het kan zien is hun software iets aggresiever onderin.
Begrijp me niet verkeert ben heel happy met me jd. Bewuste keus.
Maar daarom ben ik nog niet minder nieuwsgierig naar apr.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Mackdennis schreef:@ race eend.
Bij ons werdt toch echt niet vooraf getest.. Terwijl we wel aangaven dat we graag wouden zien wat er nu inzat.
En om ff te reageren op je vraag waarom ik nog steeds nieuwsgierig ben naar apr.
Kijk maar eens op hun site en naar hun vermogensmetingen zien er ook veel belovend uit.
Kan je ook gelijk zien wat andere branstof doet..
Ik persoonlijk vind apr usa erg proffesioneel overkomen.. Met moeie kits speciaal voor de 2.0tfsi.
En zo ver als ik het kan zien is hun software iets aggresiever onderin.
Begrijp me niet verkeert ben heel happy met me jd. Bewuste keus.
Maar daarom ben ik nog niet minder nieuwsgierig naar apr.
Aggressiever onderin kan simpelweg niet... hij staat op zo snel mogelijk opspoelen (100% wastegate aansturing), echter niet doorpieken in koppel (slecht voor koppeling+dsg bak), dat doorpieken in koppel doen veel tuners wel, om het snel te laten lijken/voelen. Geeft alleen maar overmatige slijtage en wielspin, maar 'voelt' aggressief.
APR post overigens min of meer 'getekende' grafieken (als wat ABT ook doet op de site). Is overigens prima ter indicatie.
Trouwens:
Als je vooraf een meting wil is dat mogelijk (als er niets gemonteerd hoeft te worden aan bv de uitlaat, anders is het te heet de eerste tijd om aan te raken).
Echter als je flink korting wilt en met 2 man tegerlijk komt (2 maattchips), dan kun je beter je tijd besteden aan het maken van een goede custom tuning (wat simpelweg tijd kost), dan gaan kijken of de wagen 230 of 240pk origineel heeft. Je kunt nl altijd wat tegenkomen tijdens de afstelling, als bv het luchtfilter of bv een lekkage ergens waardoor de auto weer van de dyno af moet om op de brug een slang te vervangen. Je bent zo weer een half uur verder met origineel meten...
Ik heb eerlijk gezegd nog geen tuner gezien die meer uit een TFSI weet te halen dan JD. Ook OCT / MTM etc niet (ook grote duitse tuners als bv Wimmer komen wel eens met een tfsi ombouw naar JD om door jeroen de wagen te laten afstellen).
Laatst gewijzigd door Race Eend op 17 sep 2011, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- superdave
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
- Type auto: GTE
- Locatie: Kop NoordHolland
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
AMEN! 
(mooi gezegd)

(mooi gezegd)
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
@ race eend.
Dat had verlengsnoer inderdaad ook met zijn auto..
Hij voelde een stuk agressiefer onderin mat abt chip.
(Had graag gezien wat daar de koppel kromme had geweest)
Had opzich ook welmleuk geweest als je de standaard en na de jd chip had gezien toch?
Begrijp me niet verkeert ik ben dol blij!!!!! Met me jd op maat chip.
En bij mijn is ie op elk vlak sneller ( alleen doet ie en fractie langer over het schakkelen)
Maar ook ik had het wel grappig gevonden om de standaard lijn te vergelijken met de lijn van de op maat chip.
Precies om wat jij zegt de apr is een getekende lijn.. Is geen echte uitdraai?
Ben ik opzich wel nieuwsgierig wat deze zou doen op jullie bank.
In usa is apr volgens mij 1 van de beste. Ze leveren ook leuke upgrades.
Kijk ondanks dat ik te vrede ben.. Heb ik nog wel een eigen mening.
En dat zal voor sommige als irritand worden beschouwt..
Ga graag de discussie aan. Kan er alleen maar van leren.
En mischien sommige mensen weer iets van mij.. Of van de reakties op mijn vragen en ideen.
Ik heb meer respect voor mensen die de confrontatie en discussie aan gaan dan de mensen die alleen maar ja knikken..
En achter jou kennis schuilen.
Dat had verlengsnoer inderdaad ook met zijn auto..
Hij voelde een stuk agressiefer onderin mat abt chip.
(Had graag gezien wat daar de koppel kromme had geweest)
Had opzich ook welmleuk geweest als je de standaard en na de jd chip had gezien toch?
Begrijp me niet verkeert ik ben dol blij!!!!! Met me jd op maat chip.
En bij mijn is ie op elk vlak sneller ( alleen doet ie en fractie langer over het schakkelen)
Maar ook ik had het wel grappig gevonden om de standaard lijn te vergelijken met de lijn van de op maat chip.
Precies om wat jij zegt de apr is een getekende lijn.. Is geen echte uitdraai?
Ben ik opzich wel nieuwsgierig wat deze zou doen op jullie bank.
In usa is apr volgens mij 1 van de beste. Ze leveren ook leuke upgrades.
Kijk ondanks dat ik te vrede ben.. Heb ik nog wel een eigen mening.
En dat zal voor sommige als irritand worden beschouwt..
Ga graag de discussie aan. Kan er alleen maar van leren.
En mischien sommige mensen weer iets van mij.. Of van de reakties op mijn vragen en ideen.
Ik heb meer respect voor mensen die de confrontatie en discussie aan gaan dan de mensen die alleen maar ja knikken..
En achter jou kennis schuilen.
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Je bent wel heel nieuwsgierig he Mackdennis!
[quote="MackdennisBegrijp me niet verkeert ik ben dol blij!!!!! Met me jd op maat chip.
Ben ik opzich wel nieuwsgierig wat deze zou doen op jullie bank.
[/quote]

[quote="MackdennisBegrijp me niet verkeert ik ben dol blij!!!!! Met me jd op maat chip.
Ben ik opzich wel nieuwsgierig wat deze zou doen op jullie bank.
[/quote]
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Niet tevreden over prestatie bij ZIP-Tuning!
Ik ben nog steeds dolblij met mijn chip-op-maat van JD. Het geeft toch elke keer weer een big smile
Het totale vermogen/nm vind ik minder van belang dan het gevoel en souplesse. Inmiddels al bijna 10K verder en zelfs mijn garage (vd velden zoetermeer) zei nog dat ie gewoon erg lekker reed.

Het totale vermogen/nm vind ik minder van belang dan het gevoel en souplesse. Inmiddels al bijna 10K verder en zelfs mijn garage (vd velden zoetermeer) zei nog dat ie gewoon erg lekker reed.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten