Milltek op een GTD

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Milltek op een GTD

Bericht door jochemstr »

Heeft er hier iemand ervaring met een ''Milltek Cat-Back Systeem Non-Resonated(Luider) Voor 2.0 TDI 170PK Met Roetfilter(2008-2012)''?
Ik ben erg aan het twijfelen of dit een meerwaarde zal zijn voor mijn GTD.

Ik heb contact gehad met Tuningparts B.V. en zij antwoordden dat het een performance uitlaat betreft die voor ''betere doorstroming en gewichtsbesparing'' zorgt.
Iemand die me kan overtuigen om het wel/niet te doen?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek op een GTD

Bericht door bzb »

ik weet niet hoe het eruitziet, maar een catback koop je voornamelijk voor de looks en het geluid (mits non res), ook zijn ze meetal rvs dus gaan lang mee. De 10 kilo die mn uitlaat lichter is mooi meegenomen, maar ik had beter kunnen lijnen :mrgreen:
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: Milltek op een GTD

Bericht door ErikSpeed »

Hiermee dus geen (of te verwaarlozen) betere prestaties :-(
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Milltek op een GTD

Bericht door jochemstr »

bzb schreef:ik weet niet hoe het eruitziet, maar een catback koop je voornamelijk voor de looks en het geluid (mits non res), ook zijn ze meetal rvs dus gaan lang mee. De 10 kilo die mn uitlaat lichter is mooi meegenomen, maar ik had beter kunnen lijnen :mrgreen:
Haha ja dat lijnen is voor mij niet echt van toepassing :) , de gewichtsbesparing vind ik ook te verwaarlozen. Maar zou het daadwerkelijk een ander geluid maken, bij een GTD??

Hier de link: http://www.tuningparts.nl/milltek-cat-b ... -2012.html
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek op een GTD

Bericht door bzb »

ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker :mrgreen:
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Milltek op een GTD

Bericht door jochemstr »

bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker :mrgreen:
Geen idee, daarom vroeg ik het haha :) Ik ben namelijk, voor zo ver ik me kan herinneren, nog nooit een diesel met een mooi geluid tegen gekomen.

Wat bedoel je met een andere DP? :roll:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek op een GTD

Bericht door bzb »

downpipe

even snel op youtube gezocht

https://www.youtube.com/watch?v=jXLE5t969M4
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Milltek op een GTD

Bericht door jochemstr »

bzb schreef:downpipe

even snel op youtube gezocht

https://www.youtube.com/watch?v=jXLE5t969M4
Ohja, natuurlijk :)

Levert en installeert JD dit ook? Weet je dat toevallig?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek op een GTD

Bericht door bzb »

vast wel, milltek bedoel je?
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Milltek op een GTD

Bericht door jochemstr »

bzb schreef:vast wel, milltek bedoel je?
Ja, daar ligt wel mijn voorkeur denk ik. Dan zou het een downpipe + ''Milltek Cat-Back Systeem Non-Resonated(Luider) Voor 2.0 TDI 170PK Met Roetfilter(2008-2012)'' moeten worden en gelijk in combinatie met chip op maat + DSG tuning. Zal een aardig centje kosten denk ik :roll:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek op een GTD

Bericht door bzb »

zeker weten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Milltek op een GTD

Bericht door Race Eend »

JD Levert dat ook allemaal ja, de uitlaat vervangen achter het DPF doe je echt voor het geluid/looks.
Voor het vermogen hoef je de achterkant niet te vervangen.

Tuning met dpf verwijderd zal ergens tussen de 210 en 220pk leveren.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Nickert
Berichten: 108
Lid geworden op: 30 mei 2015, 01:21
Type auto: Golf mk5
Locatie: Ridderkerk

Re: Milltek op een GTD

Bericht door Nickert »

bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker :mrgreen:
Heel even stof afblazen :mrgreen: Dit vooroordeel had ik eigelijk in t algemeen van diesels over t gehele toerenbereik tot ik deze hoorde..het is dan wel geen 4 cilinder maar dit had ik echt nooit verwacht... Ik was gelijk genezen :mrgreen:


11/2006 Volkswagen Golf mk5 R16 - Sold.
12/2009 Volkswagen Golf mk6 R20 - Sold.
11/2013 Volkswagen Golf 7 GTI PP
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1146
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Milltek op een GTD

Bericht door Tino »

bzb schreef:ja waarom niet? met een andere dp word t nog een stuk beter, al blijft t staionair natuurlijk net een olietanker :mrgreen:
Je hoort de turbo wat beter spoelen :D gaat wel wat beter van de plaats als een olietanker en beter de bocht om en bij de pomp is het altijd lachen ;)
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten