Branfstof golf 5 gti
Branfstof golf 5 gti
Nog even vraagje . Ik las ook het topic over brandstof. En dat de meeste 98 of 102 tanken inplaats van 95. En ze zeggen dat 95 niet goed is omdat in de tankdop staat van min 98roz. Maar in mijn golf 5 gti staat gewoon min 95roz in de tankdop? Waarom zouden er bij de zelfde auto's verschillende dingen staan? Vroeg ik me gewoon ff af.
En ik woon erg dicht bij een aral tank. Kan ik nu ook gewoon van 95 in 1x naar aral 102 gaan?
Gr Wesley
En ik woon erg dicht bij een aral tank. Kan ik nu ook gewoon van 95 in 1x naar aral 102 gaan?
Gr Wesley
Re: Branfstof golf 5 gti
Het wordt geadviseerd 98 te tanken, maar je auto mag ook rijden op 95. Met een standaard Gti zul je niet veel verschil merken tussen 98 en 102. Als je de auto gaat chippen wordt verschil veel beter merkbaar. Zelf rijd ik ook altijd naar de Aral voor 102 ultimate.
- MK5GTI
- Type auto: Golf MK5 GTI
Ik tankte altijd euro 98 van de BP, bij JD geweest en die hebben een logje gemaakt, bleek dat de ontsteking nog verdraaide met deze brandstof (tegen het pingelen)
Tank sindsdien euro 98 met 10% ethanol, of 102 competition van de Firezone, en daarmee verdraait de ontsteking niet.
Heb ook het idee dat hij met deze brandstof wat feller optrekt.
Tank sindsdien euro 98 met 10% ethanol, of 102 competition van de Firezone, en daarmee verdraait de ontsteking niet.
Heb ook het idee dat hij met deze brandstof wat feller optrekt.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Vond het wel apart dat ik lees dat de meeste in hun tankdop min 98 hadden staan . Ik ik heb er min 95 instaan . Dacht mischien zit er dan verschill tussen de auto's ofzo
Dat ik dan geen 102 kan tanken ofzo. Want van 98 naar 102 is een kleinere stap dan van 95 naar 102
Dat ik dan geen 102 kan tanken ofzo. Want van 98 naar 102 is een kleinere stap dan van 95 naar 102
- MK5GTI
Bij mij staat er ook min 95 in de tankdop, maar zoals ik al zei, gewoon 102 tanken als je de mogelijkheid hebt 

Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Ik heb zelf wat testjes Uitgevoerd mbt de brandstof. Ik heb zelf een handgeschakelde golf gti met 240pk en toen ik hem net had heb ik wel eens 95 getankt maar toen reed ik 350 km op een tank
. Toen ben ik bij de Shell vpower 98 gaan tanken en toen reed ik 380tot 420km op een tank ik merkte ook dat het vermogen beter werd geleverd. Ondertussen tank ik nu vaak in Duitsland bij de Shell en de vpower is daar ron100, rijd gemiddeld 450 km op een tank en de auto rijd naar mijn gevoel een stuk lekkerder. Oja en in mijn tankopslag staat min98

-
- Type auto: Passat CC TSI
Shell V-power is geen 98! Maar die zit rond 97/97,5
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Ik hoor zelfs dat V-Power 95 is.
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Misschien wat afwijkend. Was voor het weekend in Duitsland, helaas niet met m'n eigen GTI. Maar RON 102 kost daar dus nog steeds minder dan wat wij voor RON 95 hier betalen, aan de snelweg nota bene. Jammer dat ik niet met m'n eigen GTI was had ik anders volgetankt en het verschil kunnen observeren.
Overigens tank ik altijd of BP98 of Shell V-Power, ondanks dat de RON waarde van de laatste niet geheel duidelijk is het ik het idee dat de motor toch nets iets soepeler draait.
Overigens tank ik altijd of BP98 of Shell V-Power, ondanks dat de RON waarde van de laatste niet geheel duidelijk is het ik het idee dat de motor toch nets iets soepeler draait.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Normaal rijd ik ook op BP Ultimate en ook bij mijn auto bleek dat de ontsteking met deze benzine wordt bijgesteld. Laatst heb ik Gulf 98 getankt en bij flink doortrekken merk je behoorlijk dat de auto veel feller reageert. Wel lekker spul dus dat Gulf 

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Type auto: Golf MK5
V-power is inderdaad 95, met enkele additieven tot een octaangetal van rond de 97 gebracht dacht ik.NL_MK5 GTI schreef:Ik hoor zelfs dat V-Power 95 is.
on topic: ik heb een 1.6 fsi en merk toch wel dat hij v-power fijner vindt dan 95 van de BP.
Daarnaast is de prijs van v-power bij de shell in de buurt, goedkoper dan de euro 95 van de bp!!

Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Bp is inderdaad een vrij dure pomp. Ik tank altijd bp98 dat is me aangeraden dus het is niet anders.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
- Type auto: Golf MK5
Ben er wel achter gekomen dat een onbemande BP pomp, veel goedkoper is dan een bemande.ferry schreef:Bp is inderdaad een vrij dure pomp. Ik tank altijd bp98 dat is me aangeraden dus het is niet anders.
Ik ken een onbemande BP pomp waar de literprijs 9 cent lager ligt dan bij de bemande BP.
De onbemande BP zit echter 30 km verderop en de bemande BP ongeveer 1 km

Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Dat probleem heb ik ook. Er zit hier een onbemande op ongeveer 8 km bij mij vandaan. Maar daar naar toe vind ik de moeite niet. Bemand 2km dus dat is beter en van me werk vandaan rij ik erlangs dus dan scheelt het niets. En ach wat maakt die paar cent uit. 2 keer beetje gasgeven en het is weg.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
Heb een tijd toen een van de bekende ketens nog E85 aanbood een deel bij getankt bij de BP98. Merkte ik wel op een gegeven moment. Jammer genoeg wordt E85 niet meer geleverd in Nederland. Dus binnenkort wat bioethanol scoren.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Binnenkort gaat de Firezone 102 benzine ook bij meerdere texaco verkocht worden, dan hebben we nog meer punten waar we eindelijk écht goede brandstof kunnen krijgen in NL.
http://www.gpgroot.nl/nieuws/nieuwe-com ... -brandstof
http://heerenveeninbedrijf.nl/nieuw-ben ... krijgbaar/
http://www.depooterolie.nl/nieuw-compet ... restaties/
http://www.gpgroot.nl/nieuws/nieuwe-com ... -brandstof
http://heerenveeninbedrijf.nl/nieuw-ben ... krijgbaar/
http://www.depooterolie.nl/nieuw-compet ... restaties/
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
De vraag is natuurlijk alleen hoeveel dat gaat kosten.
- NL_MK5 GTI
Het is hier 188,9 gewoon belachelijk.
-
- Type auto: Passat CC TSI
2 weken terug nog 1,799 betaald, of het verschilt per tank locatie of de prijzen variëren belachelijk hard.NL_MK5 GTI schreef:Het is hier 188,9 gewoon belachelijk.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Overal waar ik het tank inderdaad 1.79 inderdaad
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- NL_MK5 GTI
Dan is het iets goedkoper geworden, dat heb ik voor het laatst betaald maar is een tijd geleden. Gister ultimate 98 voor 154,9 in Deventer.
- MK5GTI
Ik tank altijd competition 102 in Apeldoorn, altijd nog 1,79,99 betaald
nog steeds niemand aan de blue one? zonde
maar, meer blue one voor mij 

- NL_MK5 GTI
Ja heb het een paar keer getankt, rijdt er prima op maar ben er niet zo huiverig op dat er een kleine hoeveelheid water in zit en ik weet nog steeds niet welk octaan getal het is.