Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz.

R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz.en hele korte runs.
Deze golf 5 gti heb je het over? Die door Beek getuned is?Maarten schreef:Ik heb gisteren na de GTI meeting 50 paarden begraven...
@Raceeend: 2e filmpje, zwarte mk 5 GTI, wel goede run gedaan? Was in zn 5e versnelling...
Er zal komende tijd vast wel weer een keer een dyno dag komen, dus dan kun je natuurlijk altijd een keer meekomen.ferrymk2 schreef:ik kom graag een keer bij jullie rollen@ jd de snelheid van de mk2 in de 5e versnelling klopt wel degelijk de rest zal denk ik ook per bank een discussie blijven
Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig luchtRace Eend schreef:R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz.en hele korte runs.
Die blauwe R32 precies hetzelfde. Die heeft nog niet eens 6000rpm gehaald, terwijl een R32 maximaal vermogen pas bij iets van 6500rpm haalt.
Hebben nog een hoop te leren over goed meten/goede opstelling.
Ook het koelertje blijft een klein ding hoor, als je koeling te kort komt en in een hoge versnelling gaat meten, ga je ALTIJD vermogen te kort komen.
Als ik mijn eigen A3 2.0 TSI met wagner intercooler meet in de 5e versnelling van de DSG bak op de superflow bank, dan kom ik op 455pk, met een behoorlijke koeling. Doe ik het in de 4 dan heb ik 465pk. Laat staan dat je er een relatief kleine koeler voor hebt staan.
Edit:
Poh die meting van die golf 2 klopt ook al niet, zo te horen heeft die wielspin op de bank. Je hoort hem rond de 4500rpm staken in het opspoelen. En terugvallen in toerental. En die eindsnelheid.... bijna 300kph.
Sorry, maar die conclusie is echt veel te kort door de bocht.R32Amsterdam schreef:Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig luchtRace Eend schreef:R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz.en hele korte runs.
Die blauwe R32 precies hetzelfde. Die heeft nog niet eens 6000rpm gehaald, terwijl een R32 maximaal vermogen pas bij iets van 6500rpm haalt.
Hebben nog een hoop te leren over goed meten/goede opstelling.
Ook het koelertje blijft een klein ding hoor, als je koeling te kort komt en in een hoge versnelling gaat meten, ga je ALTIJD vermogen te kort komen.
Als ik mijn eigen A3 2.0 TSI met wagner intercooler meet in de 5e versnelling van de DSG bak op de superflow bank, dan kom ik op 455pk, met een behoorlijke koeling. Doe ik het in de 4 dan heb ik 465pk. Laat staan dat je er een relatief kleine koeler voor hebt staan.
Edit:
Poh die meting van die golf 2 klopt ook al niet, zo te horen heeft die wielspin op de bank. Je hoort hem rond de 4500rpm staken in het opspoelen. En terugvallen in toerental. En die eindsnelheid.... bijna 300kph.![]()
Dus gooi de runs maar weg, vergeten en niet meer over nadenken.
Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig lucht![]()
Dus gooi de runs maar weg, vergeten en niet meer over nadenken.
Misschien omdat fabrieksaf je ook minder lucht nodig hebt, toerental vaak ook lager ligt.Sorry, maar die conclusie is echt veel te kort door de bocht.
Hoe verklaar je dan dat alle niet gechipte auto's wel het juiste aantal pk's halen?
Een originele auto heeft veel over capaciteit op zijn intercooler systeem, met veel minder turbodruk loopt hij bij beperkte koeling minder snel te heet.NICO! schreef: Hoe verklaar je dan dat alle niet gechipte auto's wel het juiste aantal pk's halen?
Klopt helemaal.Race Eend schreef:
Overigens heb ik er geen moeite mee dat een bank minder vermogen meet, als men dan maar logisch na blijft denken.
Als je een Golf 6 GTI meet op precies 211pk en dan met tuning 251pk, of je meet hem standaard op 225pk en getuned op 265pk, maakt uiteindelijk niets uit. Je winst is 40pk.
Ga je echter eerst op een bank waar je 225 vooraf en 265 achteraf meet, en dan vervolgens op een andere hele negatieve bank, alleen met tuning erop en meet je dus 251pk, dan moet je je niet genaaid of teleurgesteld voelen en dat is wat hier nu juist veel gebeurd.
Klopt, dat is zo. Alhoewel de moderne banken wel corrigeren naar temperatuur etc. Het maakt bij ons echt heel weinig uit of je een zomer of winter meting maakt. Behalve als het echt warmer dan 30 graden is, dan valt alles ietsje lager uit. Bij temperaturen tussen 5 en 25 graden zijn de waarden altijd gelijk, dit testen we regelmatig met de eigen auto's.NICO! schreef: Maar om te zeggen dat een test niet goed gedaan wordt, omdat de getallen anders uit vallen is te kort door de bocht.
Wil je het zeker weten, dan zullen alle omstandigheden gelijk moeten zijn. Temperatuur, welke versnelling de run gedaan is, alles moet je meenemen.
In ieder geval bedankt voor de meting en de mogelijkheid om dit aan te bieden. Ben een ervaring rijker.Van der Velden schreef:Kortom: door al deze maatregelen zijn de testgegevens niet te manipuleren. Dat is ook niet in ons belang, wij tunen zelf geen auto's.
Dat is iets wat ik mij ook afvraag. Gebruiken zij ieder andere vermogensbanken of omvat het een bepaalde type merk? Naar mijn weten waren er twee auto’s die standaard zijn gemeten en vielen na de meting beiden hoger uit. Nu heb ik wel vaker gelezen dat dit fabriek af het geval kan zijn, maar de wagens die getuned waren vielen rond de 30 – 50 PK en soms wel 60 - 100Nm lager uit. Ondanks dat de wagens door diverse Tuning-maatschappijen (zoals; VVT, DVX, JD etc.) afgesteld zijn.Race Eend schreef:Alle andere metingen tussen VAG Techniek, DVX, VVT, JD, Verhoeven komen heel redelijk overeen.
Alleen bij de MAHA bank van VDV valt alles lager uit, hoe verklaar je dat dan?
Slippende koppeling merk je wel hoor tijdens het rijden.ferrymk2 schreef:ik hoop idd dat het wielspin was en niet me koppeling
en maar in welk opzicht zou de meting verder niet kloppen
en de inlaat temperatuur ben ik het wel mee eens was ook duidelijk zichtbaar tussen eerste en 2e meting was 10 pk verschil
Ja ik las het, ff volgassen en testen!!ferrymk2 schreef:met rijden zou ik het wel merken als het zo is maar op de bank gaat het om als antwoord op race eend zijn reactie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten