Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vorige week ben ik bij JD geweest voor het vervangen van mij HPFP samen met de fuel pressure valve. Hierna ook nog opnieuw laten afstellen. Reed toen echt perfect!!! Nu heb ik alleen een fout code en houd ik zo te zien niet meer netjes mijn druk vast.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of eerder gehad?
Ik heb de n80 nu vervangen en heb geen foutcodes meer !!
Alleen blijf wel het probleem houden dat ik geen stabiele turbo druk meer heb. Hiervoor stond ie continu op 1.4 bar en bleef daar strak op staan. Nu haalt ie het soms niet eens en schommelt dat tussen de 1.1 en 1.3 bar. Ik voel het ook in het optrekken dus het is niet mijn turbodruk meter.
Heeft iemand enig idee ? Hij is paar weken terug opnieuw afgesteld bij JD
Nadat ik mn n80 had vervangen is het lampje ook niet meer aan gegaan. Als ik hem uitlees staat die code nog wel in het storingsgeheugen. Dat schudden doet die bij mij ook maar heel soms bij warme motor. N75 is diverter valve toch? Die ook al eens vervangen voor een nieuw type uit voorzorg.
Het lijkt erop dat hij bij de inlaat luchttemperatuur sensor lekt! Kan alleen nergens iets erover vinden op het net of dat vaker voor komt. Heb iig een nieuwe besteld !
nou we zijn nu paar weken verder en ik kom er maar niet uit. Ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat ik nu ondervind.
Tijdje terug dus naar JD geweest voor nieuwe HPFP en nieuwe afstelling. Hij liep toen misschien ander halve week goed en hield zijn 1,4 bar continu. Daarna begon hij te schommelen in druk, dus ben op zoek gegaan waar het vandaan kwam. Heb ondertussen de N80 vervangen. Heb inlaatsensor vervangen want daar lekte hij lucht uit. Nu is hij eigenlijk gewoon weer luchtdicht maarrrrr.... Het vreemde is nu. Als hij net op temperatuur is zit de turbodruk continu tussen de 1,4 en 1,5 maar zodra ik 5 min doorrijd ( dus veel WOT) gaat de druk raar doen. Hij bouwt eerst netjes op naar 1,4 en tussen de 4k en 5k rpm zakt hij dan even terug naar 1,3 en daarna weer tot max rpm op 1,4 bar. Daarbij (als hij dus goed warm is) voelt het alsof ik minder vermogen heb. Soms haalt ie zelfs dan niet eens de 1,4 bar en komt hij niet verder als 1,1.
Ik ben nu zelf beetje radeloos. Iemand die nog een idee heeft?
Heb net auto eerst goed warm gereden en gelijk een druk test gedaan, en daar kan ik niks raars vinden. Ook geen foutcodes.
Dat hij af en toe tegen de 1.4 a 1.3 loopt afhankelijk van je lucht temp etc, is niet spannend, dat is in orde. Dat hij terug valt naar 1.1 bar en daar niet boven komt, is echter niet normaal.
Dan toch echt even een logje maken, even in de goede situatie een log maken en dan doorrijden, door blijven loggen tot het probleem zich voor doet en dan weer een run maken.
Log dan even:
1 - 115 en 118
Je kunt ook gewoon langs komen bij ons, wat ik al eerder aangeboden heb.
Lijkt me niet dat je er op deze manier uit komt.
N75 kan trouwens ook problemen geven, maar dat zal de log wel uitsluiten.
Welke dumpvalve zit erop?
De p0441 heb ik een 2 maanden geleden ook gehad bij mijn gti heb toen ook paar dingen vervangen maar dat was het niet bij mij was het van de koolstof filter deze vervangen en het was opgelost
Mochten rijders deze fout tegenkomen. Bij mij was het na lang uitwisselen van lambda 2x / pcv / N80 / luchtmassa meter een stukje hard kunststof slang van 10cm, wat aan beide zijden was ingescheurd.
En deze gratis kunnen vervangen