Dag allemaal,
Gisteren te horen gekregen dat ik volgende week mag beginnen aan een nieuwe baan. Aangezien ik veel onderweg ben krijg ik een auto van de zaak maar ik wil natuurlijk het liefst mijn Golf 5 GTI behouden (dit overigens nog niet gemeld aan het bedrijf). Ik weet overigens nog niet of dit mogelijk is maar ik heb de volgende vragen:
- mocht het mogelijk zijn, wat is goedkoper? Lees al wel wat op internet maar kom er zo even 1,2,3 niet uit.
- zijn er nog zaken waar ik meer aan moet denken voorafgaand aan dit gesprek?
Graag jullie mening!
Eigen auto meenemen of leasen?
- MK5benGTI
- Type auto: Golf MK 5 GTI
Re: Eigen auto meenemen of leasen?
Hangt er een beetje vanaf wat je wil en wat je kan leasen bij je nieuwe werkgever. En hangt er vanaf wat jij wil.. IS het zo dat je wellicht zelf met je GTI hele dagen op pad wilt in plaats van een lease auto?
Gemengde gevoelens.
Stel ik hou mijn GTI dan maak ik (waarschijnlijk) wel veel kilometers waardoor de auto sneller minder waard gaat worden. Zoals gezegd weet ik nog niet of het überhaupt wel mogelijk is en wat ik daarvoor ga terugkrijgen.
Aan de andere kant als ik nu de GTI verkoop kan ik er meer voor krijgen dan dat ik hem bijvoorbeeld over 2 jaar verkoop (met veel meer kilometers erop).
Stel ik hou mijn GTI dan maak ik (waarschijnlijk) wel veel kilometers waardoor de auto sneller minder waard gaat worden. Zoals gezegd weet ik nog niet of het überhaupt wel mogelijk is en wat ik daarvoor ga terugkrijgen.
Aan de andere kant als ik nu de GTI verkoop kan ik er meer voor krijgen dan dat ik hem bijvoorbeeld over 2 jaar verkoop (met veel meer kilometers erop).
- MK5benGTI
- Type auto: Golf MK 5 GTI
Ja zo. Ik snap het. Zat zelf ook voor deze keuze.. Je wilt je GTI het liefst niet kwijt, maar je wilt er ook geen vele kilometers mee rijden. Daarnaast kan het zo zijn dat je een GTI naast een leaseauto toch wel een dure bedoeling wordt.
Ik zou het gesprek aan gaan en vragen uit wat voor lease assortiment je kunt zoeken. Elk bedrijf heeft daar zo zijn richtlijnen voor, vaak wordt dit gerelateerd aan de functie die je uit oefent. Stel dat je bijvoorbeeld kunt kiezen uit een GTE of dat je verplicht een 1.2 Polo moet leasen. Het kan zo zijn dat de keuze daar veel makkelijker van wordt. Polo toch?
Persoonlijk zou ik mijn GTI niet gaan gebruiken voor zakelijke kilometers. Dit kan kostentechnisch nooit uit, zoals je zelf ook al omschrijft.
Ik zou het gesprek aan gaan en vragen uit wat voor lease assortiment je kunt zoeken. Elk bedrijf heeft daar zo zijn richtlijnen voor, vaak wordt dit gerelateerd aan de functie die je uit oefent. Stel dat je bijvoorbeeld kunt kiezen uit een GTE of dat je verplicht een 1.2 Polo moet leasen. Het kan zo zijn dat de keuze daar veel makkelijker van wordt. Polo toch?

Persoonlijk zou ik mijn GTI niet gaan gebruiken voor zakelijke kilometers. Dit kan kostentechnisch nooit uit, zoals je zelf ook al omschrijft.