Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Golf88 schreef:Je auto weegt 1400kg wat even snel stop staat vanaf 200 km/h of je nou 200 of 500pk hebt.
Dat zou mooi zijn, maar helaas gaat dit niet op. Voor de stopafstand is ook de snelheid van wezenlijk belang. Kijk maar naar een F1 bolide. Licht, supersnel en een uitstekende remkracht.
De remweg blijkt namelijk evenredig te zijn met het kwadraat van de snelheid.(8 [m/s²] remvertraging).
Ervan uitgaande dat je met dit hogere vermogen ook sneller wilt rijden dan 200 km/h. (daar is het toch om te doen).
Golf88 schreef:Je auto weegt 1400kg wat even snel stop staat vanaf 200 km/h of je nou 200 of 500pk hebt.
Dat zou mooi zijn, maar helaas gaat dit niet op. Voor de stopafstand is ook de snelheid van wezenlijk belang. Kijk maar naar een F1 bolide. Licht, supersnel en een uitstekende remkracht.
De remweg blijkt namelijk evenredig te zijn met het kwadraat van de snelheid.(8 [m/s²] remvertraging).
Ervan uitgaande dat je met dit hogere vermogen ook sneller wilt rijden dan 200 km/h. (daar is het toch om te doen).
Dat is toch precies wat ik zeg? Of je nu 200km/h rijd met 200 pk of 200 km/h rijd met 500 pk, dat maakt voor de stopafstand helemaal niks uit. Dat je met meer vermogen harder gaat rijden is een ander verhaal. Uiteraard is meer remkracht altijd wenselijk wat ik al aangaf, maar of je dit ook direct nodig hebt ligt nog altijd aan jezelf.
Golf88 schreef:Of je nu 200km/h rijd met 200 pk of 200 km/h rijd met 500 pk.
Ja,.... maar dat staat er niet.
Maakt ook niet, want de strekking van het verhaal is dat de standaard remmerij van de GTI niet is uitgerust voor hoge vermogens en hierdoor verkregen hoge(re) snelheden. (zoals wel meer niet).
Golf88 schreef:Ik denk zelf dat het vermogen niet direct de reden moet zijn voor een grote/betere remmenset. Je auto weegt 1400kg wat even snel stop staat vanaf 200 km/h of je nou 200 of 500pk hebt. Natuurlijk is het sneller stop staan een groot plus......
Dat staat er juist letterlijk
Klopt wat je zegt, we doelen inderdaad op hetzelfde en dat is waar het om gaat. Absoluut een aanrader om remupgrade te doen!
Ik ben dan ook ontzettend blij met mijn BBK en wil zeker niet meer terug naar de standaard remmen. Het verbaast me nu af en toe nog wel eens hoe knetter hard je hier gewoon mee kunt remmen. Of ik nu 1x of 20x keihard achter elkaar moet remmen; hij doet het gewoon en hard ook!
Das weer een meevaller.
Kijk in net op zolder in de doos met de orginele remmenset.
Ligt er nog een set nieuwe ringen in voor de Brembo set.
Ik wist dat ik wat extra onderdelen mee had gekregen toen ik de set
overnam maar dit wist ik niet meer.
Das een prijzig zetje voor een 4 pots ... voor het zelfde geld koop je nu een VWR of APR (Brembo) 6 pot ...
Heb besloten nog even te wachten tot vagbremstechnic weer online is. Volgens Facebook duurt dat niet lang meer.
Zij bieden plug and play setjes aan, waardoor ik niet hoef te kloten met het pas maken van dingen waar ik geen verstand van heb.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014) "Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Zo na veel wikken wegen en googlen ben ik er eindelijk uit.
Het wordt een VWR Monoblock BBK in het rood met bijpassende achterschijven en Performance Friction blokken.
Alles wordt geïnstalleerd met VWR 7mm spacers en een Eibach pro verlagingsset.
Wanneer alles er op zit zal ik foto s plaatsen.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014) "Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Goed te lezen dat je een keuze hebt kunnen maken! Erg knappe set wat je uitgekozen hebt, ben zeer benieuwd naar hoe dit je gaat bevallen. Welke kleur worden ze?
Golf88 schreef:Goed te lezen dat je een keuze hebt kunnen maken! Erg knappe set wat je uitgekozen hebt, ben zeer benieuwd naar hoe dit je gaat bevallen. Welke kleur worden ze?
Rood !
Zwart was iets te saai en blauw met blauw vind ik niet mooi.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014) "Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
BASK04 schreef:Ik rijd met 4 pots klauwen
brembo 355 x 32 schijven 2 delig
DS2500 blokken
Echter nu de mijn schijven op zijn moet ik eens naar nieuwe kijken.
Dat kost wel rond de 800
maar het remvermogen is ook echt zoveeeeeel beter als s3 remmen.
Hoe ben je aan die schijven gekomen als ik vragen mag?