distributiesnaar
distributiesnaar
Ik heb een distributiesetje uit Duitsland besteld met waterpomp. Nu zie ik dat er bepaald bouten met een moment en bepaalde graden vast gezet moeten worden. Volgens mij zijn dit rekbouten?
Kan iemand mij een overzicht geven welke bouten er rek bouten zijn en vervangen moeten worden?
Kan iemand mij een overzicht geven welke bouten er rek bouten zijn en vervangen moeten worden?
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: distributiesnaar
In principe vervang je de moer van de spanner, en van het omlooprolletje.. (spanner is 25Nm en 45graden).. Omlooprolletje is 25Nm..
Boutjes van de waterpomp hoeven niet vervangen te worden, deze zitten 15Nm vast.
Verder haal je alleen je krukaspoelie (trillingsdemper) los, die boutjes moeten officieel vervangen worden. Moeten 20Nm en 45graden.
Boutjes van de waterpomp hoeven niet vervangen te worden, deze zitten 15Nm vast.
Verder haal je alleen je krukaspoelie (trillingsdemper) los, die boutjes moeten officieel vervangen worden. Moeten 20Nm en 45graden.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: distributiesnaar
Super, dank je wel voor je antwoord.
Ik heb een DIY gevonden, daar halen ze ook de motorsteun los. Raad jij dit aan?
Ik heb een DIY gevonden, daar halen ze ook de motorsteun los. Raad jij dit aan?
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: distributiesnaar
Je hebt geen keus, deze moet los om de riem te vervangen.
Heb je al wel eerder een distributieriem vervangen? Het is namelijk nog wel een aardige klus bij een mkv gti.
Heb je al wel eerder een distributieriem vervangen? Het is namelijk nog wel een aardige klus bij een mkv gti.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: distributiesnaar
Nee, nog niet. Eens moet de eerste keer zijn.
Ik heb alle gereedschap tot me beschikkingen, en eventueel handige vrienden.
Ik heb een complete set van Continental aangeschaft en deze diy gevinden http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=135872
Ik heb alle gereedschap tot me beschikkingen, en eventueel handige vrienden.
Ik heb een complete set van Continental aangeschaft en deze diy gevinden http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=135872
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: distributiesnaar
Dat klopt, maar besef je goed waar je aan begint, iig succes 

Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: distributiesnaar
Goed de timing checken, desnoods 6 keer. Ook als de riem erop zit de timing checken, daarna motor 2x rond draaien met de hand en nogmaals checken.. Spanner even controleren ofdat die nog goed staat en daarna dichtbouwen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: distributiesnaar
Van uitstel komt afstel. Gelukkig bij dit onderwerp niet en heb ik zaterdag mijn snaar vervangen. Helaas had ik van onze duitse vrienden een verkeerde waterpomp gehad maar voor de rest ging het prima.
Op het gemakje ervoor gezeten en in 4,5 uur alles ingebouwd. Zelfs nog even de tijd genomen om alles schoon te maken en koffie te drinken. Enige lastige was de achterste bout van de motorsteun. Als de motor gewoon op zijn merktekens staat kan bijna iedereen dit doen
Op het gemakje ervoor gezeten en in 4,5 uur alles ingebouwd. Zelfs nog even de tijd genomen om alles schoon te maken en koffie te drinken. Enige lastige was de achterste bout van de motorsteun. Als de motor gewoon op zijn merktekens staat kan bijna iedereen dit doen
Re: distributiesnaar
Ik heb een vraag, mijn Gti uit 2007 heeft nu iets van 145000 gelopen en hiervan is de distributiesnaar nog niet vervangen.
Nu heb ik bij de garage navraag gedaan en daar krijg ik als antwoord 180000km dan vervangen.
Nu lees ik ook dat er max 8jaar voor staat?
Wat hebben jullie aangehouden en wat is de prijs van het vervangen van de snaar?
Nu heb ik bij de garage navraag gedaan en daar krijg ik als antwoord 180000km dan vervangen.
Nu lees ik ook dat er max 8jaar voor staat?
Wat hebben jullie aangehouden en wat is de prijs van het vervangen van de snaar?
Gr
Menno
Menno
Re: distributiesnaar
zekere voor het onzekere nemen, en lekker nieuw snaartje erop..
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: distributiesnaar
Maximaal 5 jaar of 180.000 km wat het eerst bereikt wordt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: distributiesnaar
Klopt, maar voor de veiligheid zeggen ze 5 jaar bij de Dealer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: distributiesnaar
Tja, daar kunnen we lang over discussiëren.
Ik vind het persoonlijk een prettig gevoel als de riem vervangen is.
Mijn eigen riem kon ik naar 5 jaar en 8 maanden toch wel de nodige slijtage zien, al hoeft dat niet te betekenen dat hij knapt natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik vind het persoonlijk een prettig gevoel als de riem vervangen is.
Mijn eigen riem kon ik naar 5 jaar en 8 maanden toch wel de nodige slijtage zien, al hoeft dat niet te betekenen dat hij knapt natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: distributiesnaar
Kun je idd heel lang over discussiëren. Als het je een veilig gevoel geeft moet je het gewoon doen,
het kan nooit kwaad natuurlijk een nieuwe riem.
Maar er staan volgens de onderhoudstabellen vanuit de fabriek dus geen jaren voor en dat was de vraag.
Zelfs scheuren op de buitenkant hebben geen invloed op de sterkte van de riem volgens
de fabrieksopgave.
Al zou ik het dan zelf wel gaan overwegen ongeacht de km en jaren.
het kan nooit kwaad natuurlijk een nieuwe riem.
Maar er staan volgens de onderhoudstabellen vanuit de fabriek dus geen jaren voor en dat was de vraag.
Zelfs scheuren op de buitenkant hebben geen invloed op de sterkte van de riem volgens
de fabrieksopgave.
Al zou ik het dan zelf wel gaan overwegen ongeacht de km en jaren.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: distributiesnaar
Het is niet alleen de riem, maar ook de waterpomp en spanrol welke die kilometers ook hebben gedraaid, dat zijn ook slijtage delen.
Ik denk dat het verstandig is voor de topic starter om de riem met bijbehorende onderdelen te laten vervangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik denk dat het verstandig is voor de topic starter om de riem met bijbehorende onderdelen te laten vervangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: distributiesnaar
Volgens de fabrieksopgave zijn de spanrol en waterpomp geen slijtagedelen bij de gti (zie schema AXX, BWA)
Bij diesel motoren wel, maar ook pas bij de 2e distributiewissel.
Bij diesel motoren wel, maar ook pas bij de 2e distributiewissel.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: distributiesnaar
Maar goed. Advies is altijd mee vervangen natuurlijk. Kost niet veel extra en het is weer nieuw en kan een er dan weer ff tegenaan 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten