Golf 7R stage3: het begin
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 7R stage3: het begin
Dit ter zijde, maar waar tank jij?
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Bougies en bobines heb ik ook gehad met mijn Cayman, wel maar pas na 5 jaar en 85000 km.
Bobine is in feite gewoon een transformator. Gaat op de duur kapot door de vele extreme temperatuurverschillen of als de isolatie niet goed meer is vb. na overmatige blootstelling aan pekel(strooizout). Maar na minder dan 2 jaar kan dat normaal niet (zelfs niet bij VAG
)
Wat ik wel vreemd vind is dat de symptomen blijven ook als die terug op originele software staat.
Ben jij de eerste eigenaar Kodiesan?
Bobine is in feite gewoon een transformator. Gaat op de duur kapot door de vele extreme temperatuurverschillen of als de isolatie niet goed meer is vb. na overmatige blootstelling aan pekel(strooizout). Maar na minder dan 2 jaar kan dat normaal niet (zelfs niet bij VAG

Wat ik wel vreemd vind is dat de symptomen blijven ook als die terug op originele software staat.
Ben jij de eerste eigenaar Kodiesan?
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
1) Ik tank eigenlijk op verschillende locaties, kan niet echt een specifiek merk geven. Wel altijd 98 en de grotere merken.
2) is inderdaad veel te vroeg om zoiets voor te hebben. Maar na lezen van vele verhalen zijn de symptomen quasi gelijk met die van mij. Tik maar eens golf gti en bobinnes in. Daar gingen ze soms nog vroeger stuk. Tuning zal het misschien allemaal versneld hebben.
Zeker vreemd dat de originele software ook dezelfde problemen geeft nu.
Ik ben de eerste eigenaar.
Waren symptomen gelijkaardig bij het stuk gaan van uw bobinnes?
Andere problemen moeten toch foutcodes geven?
2) is inderdaad veel te vroeg om zoiets voor te hebben. Maar na lezen van vele verhalen zijn de symptomen quasi gelijk met die van mij. Tik maar eens golf gti en bobinnes in. Daar gingen ze soms nog vroeger stuk. Tuning zal het misschien allemaal versneld hebben.
Zeker vreemd dat de originele software ook dezelfde problemen geeft nu.
Ik ben de eerste eigenaar.
Waren symptomen gelijkaardig bij het stuk gaan van uw bobinnes?
Andere problemen moeten toch foutcodes geven?
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
als ik launch control gebruik heb ik ook hetzelfde .
lijkt alsof de motor verzuipt / geen lucht krijgt.
heeft ook te maken met de tractioncontrol geloof ik.
grijpt toch in/ houdt in en dan ineens ... vroe mmmm
maar je resultaten vallen natuurlijk enorm tegen!
tussen 450 en 470 moet je zeker komen.
500 nm bij 2750 toeren is natuurlijk goed, maar mis een hoop paardjes.
Hoeveel bar draait de turbo piek ?
ik geloof bij JD iets van 1.7.
lijkt alsof de motor verzuipt / geen lucht krijgt.
heeft ook te maken met de tractioncontrol geloof ik.
grijpt toch in/ houdt in en dan ineens ... vroe mmmm
maar je resultaten vallen natuurlijk enorm tegen!
tussen 450 en 470 moet je zeker komen.
500 nm bij 2750 toeren is natuurlijk goed, maar mis een hoop paardjes.
Hoeveel bar draait de turbo piek ?
ik geloof bij JD iets van 1.7.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: Golf 7R stage3: het begin
Resultaten vallen inderdaad tegen. Sowieso is dit niet het eindresultaat, gaat opnieuw op de testbank.
Piek turbo heb ik geen idee van, vraag ik eens na.
Geprobeerd om alles zo vlug mogelijk te bestellen en op te lossen.
Piek turbo heb ik geen idee van, vraag ik eens na.
Geprobeerd om alles zo vlug mogelijk te bestellen en op te lossen.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Ja, maar dat was wel wel bij de Golf V en de VI dat die bobines en bougies probleemgevallen waren, bij de VII heb ik er nog niet eerder van gehoord en ik volg redelijk veel forumsKodiesan schreef:
2) is inderdaad veel te vroeg om zoiets voor te hebben. Maar na lezen van vele verhalen zijn de symptomen quasi gelijk met die van mij. Tik maar eens golf gti en bobinnes in. Daar gingen ze soms nog vroeger stuk. Tuning zal het misschien allemaal versneld hebben.
Zeker vreemd dat de originele software ook dezelfde problemen geeft nu.
Ik ben de eerste eigenaar.
Waren symptomen gelijkaardig bij het stuk gaan van uw bobinnes?
Andere problemen moeten toch foutcodes geven?

Symptomen waren moeilijk starten, onregelmatig draaien in vrijloop en bij lage toeren. Maar je kon die ook de dag nadien starten dat alles OK was...om nog een dag later terug hetzelfde probleem te hebben.
Als ik me goed herinner (is al een paar jaar geleden), waren er bij PIWIS (Porsche diagnose systeem) foutmeldingen bij 2 van de 6 cilinders die misfires gaven, maar bobines en bougies vervang je best allemaal tegelijk. Ik heb dat dan ook laten doen en daarna geen problemen meer gehad. Misfires zijn ook niet helemaal onschuldig, als het te vaak voorkomt, kan je katalysator om zeep gaan.
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
Ik heb dat ook gelezen ivm die katalysator. Staat stil. Er is maar paar keer mee gereden geweest.
Bij golf 7 ben ik ook weinig die problemen tegengekomen.
Maar symptomen wel zeer gelijkaardig met wat ik heb gevoeld.
Wordt vervolgd...
Bij golf 7 ben ik ook weinig die problemen tegengekomen.
Maar symptomen wel zeer gelijkaardig met wat ik heb gevoeld.
Wordt vervolgd...
Re: Golf 7R stage3: het begin
update:
Bougies: vervangen
Bobijnen: vervangen
-> geen oplossing
Alles gecontroleerd nu.
Er zijn afwijkende waarden gevonden in brandstofhogedruksensor.
Vraag me niet wat het is maar zou zo goed als zeker dat zijn.
Wagen staat nu bij MOTOR-ECU, heb er vertrouwen in, iets meer gespecialiseerd in dergelijke problemen.
Extra kaars branden, mijn huis staat vol
Bougies: vervangen
Bobijnen: vervangen
-> geen oplossing
Alles gecontroleerd nu.
Er zijn afwijkende waarden gevonden in brandstofhogedruksensor.
Vraag me niet wat het is maar zou zo goed als zeker dat zijn.
Wagen staat nu bij MOTOR-ECU, heb er vertrouwen in, iets meer gespecialiseerd in dergelijke problemen.
Extra kaars branden, mijn huis staat vol
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Ik had het gedacht eerlijk gezegd, het zal volgens mij een sensor of de brandstofpomp zelf zijn (HPFP)
Hebben ze die uitgelezen met VCDS?
Was er een foutcode?
Indien HPFP zou je 012555 Low Fuel Pressure Regulator als fout moeten krijgen
Hebben ze die uitgelezen met VCDS?
Was er een foutcode?
Indien HPFP zou je 012555 Low Fuel Pressure Regulator als fout moeten krijgen
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
Kola82: Volgende keer eerder uw gedacht zeggen!
De gemiddelde waarde van sensor was ok, daarom blijkbaar geen foutcode, wanneer hij dit meer lokaliseerde in korte termijn zag je wel de fout. Zoiets, ik was gewoonweg blij dat hij terug reed.
Inderdaad, probleem is volledig opgelost, door een onderdeel dat 60 euro kost.
Brute pech blijkbaar.
Staat nog altijd op originele software nu. Was de bedoeling om deze avond nog door te rijden naar APEC maar blijkbaar waren ze op verplaatsing.
Indien ik hogere waarden wil moet auto morgenochtend binnen en dan misschien vrijdag terug. Zie ik niet zo zitten na drie weken wachten.
Stond er vorige week ook al van dinsdag tot vrijdag.
Of ik moet toch nog even geduld hebben of ik moet genieten van 419pk en 500nm... Ahja, nog eens over slapen.
Veel van deze problemen waren te vermijden, overal waar het kon sloeg het tegen.
Ik ga rechtdoor met dit project maar zal meer concreet alles inplannen anders loop je altijd achter de feiten aan, les geleerd.
Volgende plannen: upgrade dsg (hardware)

De gemiddelde waarde van sensor was ok, daarom blijkbaar geen foutcode, wanneer hij dit meer lokaliseerde in korte termijn zag je wel de fout. Zoiets, ik was gewoonweg blij dat hij terug reed.
Inderdaad, probleem is volledig opgelost, door een onderdeel dat 60 euro kost.
Brute pech blijkbaar.
Staat nog altijd op originele software nu. Was de bedoeling om deze avond nog door te rijden naar APEC maar blijkbaar waren ze op verplaatsing.
Indien ik hogere waarden wil moet auto morgenochtend binnen en dan misschien vrijdag terug. Zie ik niet zo zitten na drie weken wachten.
Stond er vorige week ook al van dinsdag tot vrijdag.
Of ik moet toch nog even geduld hebben of ik moet genieten van 419pk en 500nm... Ahja, nog eens over slapen.
Veel van deze problemen waren te vermijden, overal waar het kon sloeg het tegen.
Ik ga rechtdoor met dit project maar zal meer concreet alles inplannen anders loop je altijd achter de feiten aan, les geleerd.
Volgende plannen: upgrade dsg (hardware)
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Golf 7R stage3: het begin
Wat was er nu defect?
Re: Golf 7R stage3: het begin
Brandstofhogedruksensor
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Ja, misschien welKodiesan schreef:Kola82: Volgende keer eerder uw gedacht zeggen!![]()

Kun je geen VW garantie claimen, is wel maar 60 euro maar toch...
Ben blij voor u dat het opgelost is

Beetje geduld nog, laatste rechte lijn is nu ingezet
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
419pk en 500nm probleemloos ter beschikking nu.
Is me dat een verschil zeg, genieten.
Volgende donderdag afspraak om hogere waarden te bekomen.
Remmen moeten wel upgrade krijgen.
Iemand voorstellen?
Is me dat een verschil zeg, genieten.
Volgende donderdag afspraak om hogere waarden te bekomen.
Remmen moeten wel upgrade krijgen.
Iemand voorstellen?
Re: Golf 7R stage3: het begin
als je een ECHTE remmenupgrade wil, heb ik wel wat voor je:Kodiesan schreef:419pk en 500nm probleemloos ter beschikking nu.
Is me dat een verschil zeg, genieten.
Volgende donderdag afspraak om hogere waarden te bekomen.
Remmen moeten wel upgrade krijgen.
Iemand voorstellen?
of 385x36mm 6-pots Big Brembo Porsche remmen(wel 5x112)
of 400x38mm 6-pots KERAMISCHE Big Brembo remmen....
Mocht je interesse hebben, stuur me maar een PB met je nummer, dan kan ik je via de app meer vertellen!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Fred zijn VW Performance Big Brake kit staat te koop, is niet nieuw maar toch bijna.
Incl. extra set stalen remleidingen en vloeistof, incl. keuringsattest ook.
Is bij jou in de buurt dacht ik, zal je linkje sturen per pb
Incl. extra set stalen remleidingen en vloeistof, incl. keuringsattest ook.
Is bij jou in de buurt dacht ik, zal je linkje sturen per pb
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 7R stage3: het begin
Hoe staat je project er nu voor? Is het wat je ervan verwacht had of zijn er dingen waar je nog niet uit bent?
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
Ben benieuwd wat er uit de nieuwe tuning is gekomen.
Zelf ben ik er nog niet uit of ik ook voor een TTE ga.
Resultaten met 500 pk en 590nm 100-200 = 8.1 tot 8.8 in verschillende runs.
Iemand met 385 pk en 500 nm doet 9.1 .... niet significant zou ik zeggen.
Wellicht met turbo spool te maken.
Heb nu zelf een Vbox besteld .... nog eff 2 weken wachten en dan weet ik wat ik doe
Zelf ben ik er nog niet uit of ik ook voor een TTE ga.
Resultaten met 500 pk en 590nm 100-200 = 8.1 tot 8.8 in verschillende runs.
Iemand met 385 pk en 500 nm doet 9.1 .... niet significant zou ik zeggen.
Wellicht met turbo spool te maken.
Heb nu zelf een Vbox besteld .... nog eff 2 weken wachten en dan weet ik wat ik doe
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 7R stage3: het begin
Wat netjes als je straks de kans hebt beide te beoordelenGreen Hornet schreef:Zelf ben ik er nog niet uit of ik ook voor een TTE ga.

De TTE450+



Re: Golf 7R stage3: het begin
@Greenhornet, Je hebt ook nog de Loba462 als optie, daar heeft JD er ook 1 van afgesteld.
Leverde zon 470pk en 550nm. Die 525R van TTE trekt volgens mij de hele DSG e.d. uit elkaar
Als je die volledig benut ga je dik over de 600nm. Ze zeggen bij die 100-200 rond de 8 sec ook dat ze flink wat koppelingsslip hebben.
Leverde zon 470pk en 550nm. Die 525R van TTE trekt volgens mij de hele DSG e.d. uit elkaar

Als je die volledig benut ga je dik over de 600nm. Ze zeggen bij die 100-200 rond de 8 sec ook dat ze flink wat koppelingsslip hebben.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
Vbox binnen en een klein beetje getest .... 100-200 lijkt op 9,9 te zitten.O2RS schreef:@Greenhornet, Je hebt ook nog de Loba462 als optie, daar heeft JD er ook 1 van afgesteld.
Leverde zon 470pk en 550nm. Die 525R van TTE trekt volgens mij de hele DSG e.d. uit elkaar
Als je die volledig benut ga je dik over de 600nm. Ze zeggen bij die 100-200 rond de 8 sec ook dat ze flink wat koppelingsslip hebben.
Dat is dus een tegenvaller. Had wel een 9,5 of 9 laag verwacht.
0-100 nog niet kunnen testen ...
TTE lijkt iets eerder te spoolen dan de Loba.... Heeft mijn voorkeur natuurlijk. Verdere tunes van de Loba zijn niet te vinden ... TTE wel.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
Wacht nog steeds op je resultaten ...Kodiesan schreef:419pk en 500nm probleemloos ter beschikking nu.
Is me dat een verschil zeg, genieten.
Volgende donderdag afspraak om hogere waarden te bekomen.
Remmen moeten wel upgrade krijgen.
Iemand voorstellen?

Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Golf 7R stage3: het begin
Turbo's spoelen identiek op de TTE en de LOBA turbo.Green Hornet schreef:O2RS schreef:
TTE lijkt iets eerder te spoolen dan de Loba.... Heeft mijn voorkeur natuurlijk. Verdere tunes van de Loba zijn niet te vinden ... TTE wel.
Beide turbo's De LOBA462 en de TTE470 komen op het zelfde vermogen uit, dat ontloopt elkaar niet.
Onze eigen cupra heft de LOBA462, net als een Belgische Golf 7R en een Skoda Octavia RS klant van ons.
Daarnaast nog wat klanten die de TTE (destijds 450) erop hebben zitten.
De TTE 420 turbo komt met een open blow-off valve. Die MOET je installeren. de loba turbo kan gewoon met een GFB klep werken en hoef je dus niet te laten afblazen in de buitenlucht.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Golf 7R stage3: het begin
Sorry voor het lange wachten, tijd ontbrak me wat de laatste maanden...
Uiteindelijk, na die pech met een onderdeel van 60euro(brandstofhogedruksensor), kunnen genieten van dit alles.
Bij deze:


Zeer tevreden en voldaan gevoel, waarden zijn voor mij meer dan voldoende, wagen heeft potentieel tot hogere waarden maar dit is voldoende voor mij.
Moet wel even vermelden dat door een uitzonderlijke buitenkans mijn R in de verkoop gaat.
Wagen wordt overgenomen waar ik nieuwe wagen aankoop -> Audi RS5 (voor mezelf) en Golf 7 GTD voor mijn vrouw ( die wil niks anders rijden dan Golf)
Mocht er iemand interesse hebben in onderdelen, PM me maar ( geen idee of dit mag van moderatoren anders verwijder ik dit ASAP)
Uiteindelijk, na die pech met een onderdeel van 60euro(brandstofhogedruksensor), kunnen genieten van dit alles.
Bij deze:


Zeer tevreden en voldaan gevoel, waarden zijn voor mij meer dan voldoende, wagen heeft potentieel tot hogere waarden maar dit is voldoende voor mij.
Moet wel even vermelden dat door een uitzonderlijke buitenkans mijn R in de verkoop gaat.
Wagen wordt overgenomen waar ik nieuwe wagen aankoop -> Audi RS5 (voor mezelf) en Golf 7 GTD voor mijn vrouw ( die wil niks anders rijden dan Golf)

Mocht er iemand interesse hebben in onderdelen, PM me maar ( geen idee of dit mag van moderatoren anders verwijder ik dit ASAP)
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 7R stage3: het begin
Kan het zijn dat ie even op 2de hands heeft gestaan?
enkele weken terug zag ik er een exemplaar met dezelfde specs....
heb hem daarna niet meer terug gevonden op de site.
enkele weken terug zag ik er een exemplaar met dezelfde specs....
heb hem daarna niet meer terug gevonden op de site.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 7 gasten