tik in de motor ( golf 5 2005 )
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:14
- Type auto: golf MK5 GTi
tik in de motor ( golf 5 2005 )
Goede avond,
Vanavond reed ik met mijn golf 5 over de snelweg en plotseling ging mijn rode oliepeil lampje branden. Dus ik heb hem snel aan de kant gezet en hoorde toen een grote tik uit de motor zitten. Dus gelijk de motor stil gezet. Maar het rare ervan is dat ik de dag hiervoor mijn olie heb bijgevuld en op peil heb gezet. Hierna heb ik mij naar huis laten slepen. Eenmaal thuis aangekomen wou ik hem snel nog een keer starten om te kijken waar de tik vandaan kwam, maar de tik was nergens meer te bekennen. Dus ik ben een stukje gaan rijden en toen kwam het lampje weer terug maar de tik niet. Elke keer als ik hem uitzet en even wacht is het weg. Tot na 5 km begint het weer. Maar wel telkens zonder deze harde tik. Weet iemand wat hier aan de hamd kan zijn?
Met vriendelijke groet.
Thomas
Vanavond reed ik met mijn golf 5 over de snelweg en plotseling ging mijn rode oliepeil lampje branden. Dus ik heb hem snel aan de kant gezet en hoorde toen een grote tik uit de motor zitten. Dus gelijk de motor stil gezet. Maar het rare ervan is dat ik de dag hiervoor mijn olie heb bijgevuld en op peil heb gezet. Hierna heb ik mij naar huis laten slepen. Eenmaal thuis aangekomen wou ik hem snel nog een keer starten om te kijken waar de tik vandaan kwam, maar de tik was nergens meer te bekennen. Dus ik ben een stukje gaan rijden en toen kwam het lampje weer terug maar de tik niet. Elke keer als ik hem uitzet en even wacht is het weg. Tot na 5 km begint het weer. Maar wel telkens zonder deze harde tik. Weet iemand wat hier aan de hamd kan zijn?
Met vriendelijke groet.
Thomas
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Vuil in het zeefje in de carter waardoor je oliedruk wegvalt.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Lijkt me niet verstandig om hiermee verder te rijden.
There is no 'we' in GTI.
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Oliezeef verstopt of in het ergste geval oliepomp stuk. Het oliedruk lampje zie je pas als de druk onder de 1bar zakt, ik zou er echt niet meer mee rijden tot als je de zeef gecontroleerd hebt en ZEKER ook de oliedruk.
Als je oliepomp stuk is, eerst lagerschalen eens controleren en als daar schade aan is, dan mag je zeker zijn dat in de cilinderkop ook een aantal dingen ingelopen zijn -> dat word meestal een andere motor inbouwen.
Een nieuwe oliepomp (module) kost trouwens ook +-1500€ zonder inbouw. Maar je kan ook naar 1.8T oliepomp ombouwen wat een stuk minder kost.
Als je oliepomp stuk is, eerst lagerschalen eens controleren en als daar schade aan is, dan mag je zeker zijn dat in de cilinderkop ook een aantal dingen ingelopen zijn -> dat word meestal een andere motor inbouwen.
Een nieuwe oliepomp (module) kost trouwens ook +-1500€ zonder inbouw. Maar je kan ook naar 1.8T oliepomp ombouwen wat een stuk minder kost.
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
- Type auto: Golf IV TDI
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Is dat een typfout, € 1500 ????Davy@DVX schreef:Oliezeef verstopt of in het ergste geval oliepomp stuk. Het oliedruk lampje zie je pas als de druk onder de 1bar zakt, ik zou er echt niet meer mee rijden tot als je de zeef gecontroleerd hebt en ZEKER ook de oliedruk.
Als je oliepomp stuk is, eerst lagerschalen eens controleren en als daar schade aan is, dan mag je zeker zijn dat in de cilinderkop ook een aantal dingen ingelopen zijn -> dat word meestal een andere motor inbouwen.
Een nieuwe oliepomp (module) kost trouwens ook +-1500€ zonder inbouw. Maar je kan ook naar 1.8T oliepomp ombouwen wat een stuk minder kost.
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Ja lijkt mij ook een vrij bizarre prijs 

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
Het is echt geen typfout... 2 weken geleden nog eentje vervangen.
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: tik in de motor ( golf 5 2005 )
De oliepomp is ook meteen een gehele balansas module, het is een flink 'blok' metaal wat je vervangt.. Kost inderdaad zoveel geld!golftdi130 schreef:Is dat een typfout, € 1500 ????Davy@DVX schreef:Oliezeef verstopt of in het ergste geval oliepomp stuk. Het oliedruk lampje zie je pas als de druk onder de 1bar zakt, ik zou er echt niet meer mee rijden tot als je de zeef gecontroleerd hebt en ZEKER ook de oliedruk.
Als je oliepomp stuk is, eerst lagerschalen eens controleren en als daar schade aan is, dan mag je zeker zijn dat in de cilinderkop ook een aantal dingen ingelopen zijn -> dat word meestal een andere motor inbouwen.
Een nieuwe oliepomp (module) kost trouwens ook +-1500€ zonder inbouw. Maar je kan ook naar 1.8T oliepomp ombouwen wat een stuk minder kost.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten