Motor kapot golf 5 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Die heb je nodig voor het aansluiten van een oliekoeler en eventueel een olie druk en olie temperatuur meter..... Speciaal gemaakt door XT voor klanten van XT!
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

Netjes! Komen hier nu ook andere meters In? Of dat is een extra optie?
Wat zijn de basis plannen eigelijk voor deze auto?

Eerst standaard of gelijk al een dikke tuning?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Dikke tuning?? dik dik wat is dik? Wie is dik? De dick van Raceeend zijn baas dik? (aub geen aangetekende brief!!!)


Stage 1 software en metertjes om te checken of alles goed gaat....Als ik het goed heb.....
Golf MK1 GTI
SabGTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2011, 15:25
Type auto: Golf MK5 R32

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door SabGTI »

zoals Chris aangeeft word het inderdaad voor nu, krijg nu 310pk daar hou ik het denk voorlopig wel mee uit haha en dan kijk ik wel wat ik verder doe
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Chris5gti »

Chris@XT Motorsport schreef:Dikke tuning?? dik dik wat is dik? Wie is dik? De dick van Raceeend zijn baas dik? (aub geen aangetekende brief!!!)


Stage 1 software en metertjes om te checken of alles goed gaat....Als ik het goed heb.....
Komen er ook fotos van die metertjes als het helemaal klaar is ? zou wel interessant zijn .. en is zeker fijn om onder het rijden te zien of alles ok is ! ;)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Afbeelding

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

Ziet er wel kik uit die meter houder maar kan dit geen kwaad voor de kachel/airco?
En krijg je je raam nog wel condens vrij?

Ik ben niet dik ik ben vol slank ;)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Mackdennis schreef:Ziet er wel kik uit die meter houder maar kan dit geen kwaad voor de kachel/airco?
En krijg je je raam nog wel condens vrij?

Ik ben niet dik ik ben vol slank ;)

Ik ben niet dik ik ben te klein!!! En das echt waar!!

Ja hoor geen last van. Opening op het dashboard is niet voor de ruit maar voor een rustige luchtstroom door de auto...Deze blijft zonder trouwens ook rustig.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Chris5gti »

Chris@XT Motorsport schreef:
Mackdennis schreef:Ziet er wel kik uit die meter houder maar kan dit geen kwaad voor de kachel/airco?
En krijg je je raam nog wel condens vrij?

Ik ben niet dik ik ben vol slank ;)

Ik ben niet dik ik ben te klein!!! En das echt waar!!

Ja hoor geen last van. Opening op het dashboard is niet voor de ruit maar voor een rustige luchtstroom door de auto...Deze blijft zonder trouwens ook rustig.
Dat ziet er wel netjes uit ! Dat past dus precies boven op het dashbord in dat rooster ?! en daar komt dan olie temp olie druk en turbo druk in toch ? Ben benieuwd 8-)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Dat is inderdaad een optie. maar als je liever andere meters wil is dit uiteraard ook mogelijk.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door MkVI Nmgn »

Vind het er super strak uitzien,
Daarom ook even om die info gevraagd misschien dat ik het ook erin wil,
Weet nooit wanneer mijn olie lekker op temperatuur is om te sporten,
En de olie druk lukt me ook wel erg aangenaam om te weten, voor dat je zo iets krijgt zoals waar deze topic overgaat
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

Vind het ook wel een stoer ding.. Zo iets heeft de new new beetje ook!
Vind hem alleen beetje goedkoop ogen zo.
Dus zou hem wel spuiten (plistidip?)

Moet het ff een keer in het echt zien.. Maar vind het ook wel iets!!!! 
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

Vind het ook wel een stoer ding.. Zo iets heeft de new new beetje ook!
Vind hem alleen beetje goedkoop ogen zo.
Dus zou hem wel spuiten (plistidip?)

Moet het ff een keer in het echt zien.. Maar vind het ook wel iets!!!! 

(wat kost zo'n ding eigelijk? Kon hem ff niet vinden op jullie site.)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

@ chris.

Net ff me olie nagekeken. En moest een half litertje bij vullen.
Dit in een kleine 5000km.. Wel stevig gereden ;).

Maar zag net met bij vullen van die carbon troep op me dop en in me vul opening.
Niet zo erg als bij sab maar zat er wel..

Kan dit kwaad? Is dit normaal?
Moet ie nu gespoeld of schoon gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Kan vanaf een afstand van alles roepen. Maar even langsrijden en dan kleppendeksel eraf en even carterpan eraf kan je veel meer duidelijkheid geven en een beter antwoord op je vraag.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Verlengsnoer »

Mackdennis schreef:@ chris.

Maar zag net met bij vullen van die carbon troep op me dop en in me vul opening.
Niet zo erg als bij sab maar zat er wel..
Let op dat in het midden zijn letters geen vuil!
Afbeelding

Schoon geveegd met wc papier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

Als dit alles is gewoon catchtank erop goede olie erin een veel fijne kilometers maken. Zie nu op het eerste gezicht weinig spannends.
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Mackdennis »

Oke top thanks chris! Voor de snelle reaktie!!!!!
Had hem eigelijk ff niet moeten schoonvegen..
Maar zo als in die hoekjes van de dop zat het ook op de leters en in het midden..
Maar niet op de rubbere ring!..

Maar echt top voor je snelle reaktie!! Na dit topic schrik je toch snel!!
Auto rijd perfect trouwens. En loopt mooi rustig stationair
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3576
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door NICO! »

Ik zou toch wel eens een wetenschappelijke onderbouwing willen lezen over dat "carbon" in een motor.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

NICO! schreef:Ik zou toch wel eens een wetenschappelijke onderbouwing willen lezen over dat "carbon" in een motor.

Nico niet weer he!!! :D
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3576
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door NICO! »

Sorry, ik wil het bewijs hebben voordat ik iets geloof.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

En dan heb ik het wetenschappelijk onderbouwd en dan zeg je ook al zou het niet waar zijn ik geloof het. Maar kom anders even kijken op de zaak.... Daar liggen 2 voorbeelden klaar..
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3576
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door NICO! »

Een voorbeeld zegt niets over de oorzaak, ik geloof wel dat er opbouw van iets is, ik vraag alleen naar de onderbouwing van die opbouw. Enne......."omdat ik het zeg" telt niet :mrgreen: als ik zeg dat ik een iq van 400 heb wil je ook bewijs :mrgreen: toch? 8-)
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Ik zou toch wel eens een wetenschappelijke onderbouwing willen lezen over dat "carbon" in een motor.
Carbon Deposit Formation on Metal Surfaces During Thermal
Stressing
Gasoline Fuel.
Almost all types of gasolines produce carbon
deposits on engine components over time. The rate of deposit
formation depends on the nature of metal surfaces in the fuel systems
and gasoline additives used to inhibit solid deposition. Carbon
deposits mainly build up on fuel injectors, intake valves and ports,
and in the combustion chamber. Fuel injectors are designed
accurately meter fuel to the engine and deliver it in a precise pattern
of fine droplets. Since the fuel passages are small, injectors are
highly sensitive to small amounts of deposits in the critical regions
where the fuel is metered and atomized. These deposits can reduce
the fuel flow and alter the spray pattern, degrading driveability,
decreasing power and fuel economy and increasing emissions.
Deposit formation can cause similar problems in carbureted engines
because carburetors also use a number of small channels and orifices
to meter the fuel.
Problems with solid deposition in the combustion chamber and
or in the intake system can sometimes be underestimated during
initial engine development. Often, these problems become apparent
after long duration of engine running time. Deposit precursors in the
fuel delivery, or combustion units are formed by thermal cracking,
oxidation, and polymerization of the fuel, and these processes may be
catalyzed by metal surfaces

(bron: http://www.anl.gov/PCS/acsfuel/preprint ... 4_1143.pdf)

Bijna alle motorfabrikanten ter wereld hebben te maken met hetzelfde probleem, namelijk de uitstoot en vervuiling van de motoren. Daarom hebben ze de drang om schonere motoren te ontwikkelen. Met name de opschaling van de euronorm heeft ervoor gezorgd dat motorfabrikanten oplossingen hebben bedacht in het verlagen van de verbrandingstemperatuur. Een oplossing is bijvoorbeeld het terugvoeren van de verbrande uitlaatgassen in de motor. Ook wel bekend als de EGR-techniek. (Exhaust gas recirculation).
De EGR-techniek heeft tot doel de NOx te verlagen, maar brengt een enorme vervuiling aan koolafzetting aan de binnenkant van de motor. Deze koolafzetting wordt veroorzaakt door laminaire stroming, die vuil op vuil drukt en uiteindelijk ervoor zorgt dat de motor dichtslibt. Het verbruik en uitstoot neemt hierdoor sterk toe.

Afbeelding


Volkswagen EGR Valve.
The Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve in your Volkswagen's emission control system is the main component in the EGR system. The Volkswagen EGR valve opens a small vessel between the manifold and exhaust, providing the backflow of a metered amount of exhaust. This backflow lessens the combustion temperature as the formation of nitrogen oxides is controlled. Once the vacuum is applied to its control diaphragm, the EGR valve opens. The Exhaust goes back into the combustion chamber considering that the exhausted air is much hotter than the intake air. EGR valve controls the emission of nitrous oxides produced from the burning of fuel at 2,500 degrees Fahrenheit. NOx emissions are capable of damaging your bone marrow structure in about 3 hours of exposure. Although regular maintenance is not a requirement for your Volkswagen EGR Valve, it has to be checked to ensure that your exhaust system is at good condition and is complying with the emission standards. You must keep your Volkswagen from a defective EGR valve to prevent serious damage on your vehicle's engine. The common symptoms of a damaged EGR valve are engine knock, reduced performance, poor gas mileage, and excessive emissions.

Alle Europese brandstof moet in 2009 zijn ontdaan van milieuschadend zwavel. Shell loopt daarop vooruit: het jongste autovoedsel van Shell heeft de spannende naam V-Power.
Het mooie van Shell V-Power is dat het de eerste zwavelvrije benzine in Nederland is. Want Shell Pura was alleen maar zwavelarm. Nou is V-Power trouwens ook niet honderd procent zwavelvrij. Maar officieel mag brandstof met minder dan 10 mg. zwavel per kilo zwavelvrij heten. En dat is bij de nieuwe Shell benzine dus het geval.
Duitsland
In Duitsland kunnen automobilisten al jaren zwavelvrij tanken. Door die zwavelvrije benzine werkt de katalysator veel beter. Bovendien gaat zwavelvrije brandstof erg goed samen met direct ingespoten motoren. Wel hebben die motoren klopvaste benzine (uitgedrukt in octaangetal) nodig om optimaal te presteren.
VW en Audi hebben zulke motoren al, Mercedes ook, maar dat merk houdt ze nog in Duitsland zolang hier de juiste brandstof niet voorhanden is. De nieuwe V-Power is voor motoren die draaien op Euro 95. In Duitsland is zwavelvrije benzine met een octaangetal van 100 voor direct ingespoten benzinemotoren verkrijgbaar.
Volgens Shell spaart zwavelvrije brandstof niet alleen het milieu, maar zorgt die ook voor schonere motoren. Koolafzetting in de cilinderkop, op het inlaatspruitstuk en op de inlaatkleppen beïnvloedt het verbrandingsproces in elke motor nadelig.
Shell claimt dat V-Power die afzetting binnen afzienbare tijd schoonbrandt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door RobvR »

Resumé: een catchtank is niet nodig als je V-power tankt. Gaat dit ook op als je Aral 102 tankt?
Groet RobvR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten