Wat uitliep van een oliebeurtje en even snel kijken of er een lekkage in het inlaat traject zit en er dan achter te komen dat het hele inlaat traject vol met olie zit.
De golf verbruikte altijd wat olie, wat ik wijte aan de olieschraapveren, lijkt nu gewoon dat de turbo aan het overlijden is. De golf heeft nog wel gewoon vermogen maar zo snel als de turbo opspoelt hoor je hem wel fluiten. Ik haalde de stekker van de bov af, en zelfs daar kwam al olie uit.
Wie weet waar je een turbo knap kan laten reviseren of een gereviseerde kan halen? Eventueel is een k04 ook een optie, tenzij ik er een rib, niet en eerst geboren zoon voor op moet geven
Turbo golf 5
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Turbo golf 5
Hoeveel olie zat erin?
Je hebt namelijk ook een carterontluchting op de inlaat van de turbo zitten, waardoor het ook wel eens vettig kan zijn.. Als er echt een hele plas olie uit kwam zetten is er iets mis, maar als het een klein beetje is dan is dat niet zozeer een probleem. Het feit dat er olie uit de stekker van de DV komt, betekend eerder dat de DV z'n beste tijd gehad heeft ipv de turbo.
Je hebt namelijk ook een carterontluchting op de inlaat van de turbo zitten, waardoor het ook wel eens vettig kan zijn.. Als er echt een hele plas olie uit kwam zetten is er iets mis, maar als het een klein beetje is dan is dat niet zozeer een probleem. Het feit dat er olie uit de stekker van de DV komt, betekend eerder dat de DV z'n beste tijd gehad heeft ipv de turbo.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Turbo golf 5
Er kwam wel echt een straaltje uit mijn intercooler vandaan uit.
De dv die eropzit is een pierburg met een dv+ erop. Zuigertje heeft hele lichte krasjes en de behuizing niet. Ik heb trouwens het afblaas ook al een tijdje niet meer gehoord, dit zal ook wel enigzins met elkaar te maken hebben
Bijzondere is dat het blok wel nog genoeg vermogen heeft. Ik rij helaas veel korte stukjes en weet dat dit ook niet goed is.
De dv die eropzit is een pierburg met een dv+ erop. Zuigertje heeft hele lichte krasjes en de behuizing niet. Ik heb trouwens het afblaas ook al een tijdje niet meer gehoord, dit zal ook wel enigzins met elkaar te maken hebben
Bijzondere is dat het blok wel nog genoeg vermogen heeft. Ik rij helaas veel korte stukjes en weet dat dit ook niet goed is.
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Turbo golf 5
Je kan altijd even loggen om te kijken of hij écht z'n druk nog haalt.. Gewoon voor de zekerheid.. Meetwaardeblok 115 even checken.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Turbo golf 5
Bouw morgen zoiezo even de dv terug in zijn oude staat.
Scheelt dat ik zelf een vagcom kabel heb, gaan we dat morgen even doen
Scheelt dat ik zelf een vagcom kabel heb, gaan we dat morgen even doen
Re: Turbo golf 5
Vanmiddag de standaard dv er weer op gezet. Helaas boutjes kwijt dus nieuwe gehaald. Alleen zijn deze 20mm lang ipv 16 van de standaard. Hij lijkt nog steeds goed vast te zitten maar fluit iets harder als met de gfb. Afblaasgeluid is wel terug. maandag originele boutjes halen
Net log gemaakt, meerdere gemaakt maar volgens mij is de laatst gelukt. In zijn twee van ongeveer 1200rpm tot net voor hij overschakeld(DSG). Ik ga morgen ook checken voor mogelijk gescheurde slang.
Kan iemand deze log beoordelen, golf is wel gechipt.

Net log gemaakt, meerdere gemaakt maar volgens mij is de laatst gelukt. In zijn twee van ongeveer 1200rpm tot net voor hij overschakeld(DSG). Ik ga morgen ook checken voor mogelijk gescheurde slang.
Kan iemand deze log beoordelen, golf is wel gechipt.

Re: Turbo golf 5
Net even leidingen los gehaald. Zijn wel iets vettig van binnen maar niet heel erg. Turbo zelf is van binnen wel droog gelukkig.
Denk dat het de dv zelf die kapot is gegaan. Met de gfb lekt hij best erg en met de originele kop ook zo, lijkt zelfs wel erger te zijn.
Morgen maar even een nieuwe halen
Denk dat het de dv zelf die kapot is gegaan. Met de gfb lekt hij best erg en met de originele kop ook zo, lijkt zelfs wel erger te zijn.
Morgen maar even een nieuwe halen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten