Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Diesel EGR werkt anders, daarbij zit er een pijpje tussen het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk (met uiteraard een vlinderklep om te zorgen dat onder volgas de EGR uitgeschakeld is).
Dit is een FSI uitleg (maar grotendeels gaat het ook op voor de tfsi)
het is al laat, laat ik daarmee beginnen voor ik weer een onmogelijke post post...
Maar egr dingetje zit volgens mij totaal niet op een 2l Tfsi. Althans nee... zit er niet op....toch? draait een kop om op zijn bureau en zegt nee hier niet op. En denk verder en zegt.....Wel op een 1.4 en op een atmos 2l en niet op een turbo 2l vind het lastig.....Maar denkt toch weer nee zit er niet op.....
Dus een 2.0tfsi herverbrand geen uitlaatgassen.. Zo als in het filmpje van race eend?
Hoe kan dan toch het inlaat traject vol smeurrie komen?
Of is dit puur door de carter onluchting?
Dus inderdaad wat chris zegt plaats een catch can en je inlaat traject blijft zo ie zo schoon!?
Nee in een tfsi krijg je egr werking door klepovererlap,dwz de inlaatklep en uitlaatklep staan een poosje tegelijk open waardoor de uitlaatgassen de kans krijgen zich te vermengen met de frisse aangezogen lucht,helaas komen de uitlaatgassen ook een stukje het inlaattraject in bij de inlaatkleppen waardoor je icm de carterdampen die dikke smurrie op je kleppen krijgt.
Ondertussen maar gewoon doorgegaan met het afbouwen van de auto want daar ging dit topic immers over..
Oliekoeler gemonteerd met bij behorende delen.
Ooohw ja verder heeft ie net al even netjes warm gedraaid en de thermostaten zijn gecontroleerd op de juiste werking bij de juiste temperatuur. Nu rest alleen nog het afbouwen van wat kleine dingen en het monteren van de voorbumper.
Chris@XT Motorsport schreef:Ondertussen maar gewoon doorgegaan met het afbouwen van de auto want daar ging dit topic immers over..
Oliekoeler gemonteerd met bij behorende delen.
Ooohw ja verder heeft ie net al even netjes warm gedraaid en de thermostaten zijn gecontroleerd op de juiste werking bij de juiste temperatuur. Nu rest alleen nog het afbouwen van wat kleine dingen en het monteren van de voorbumper.
als ik ooit een andere moter nodig heb weet ik waar ik terecht kan ! Echt snel gedaan ! complimenten !
Ik had hem iets hoger geplaatst, achter de crashbar, dan zit hij wat minder voor de intercooler en heb je minder kans hem kapot te rijden (met kapotte motor ten gevolg, zag maar aan JD toen hij de oliekoeler er op de curb onderuit reed....)
Gelet op het aantal volgers van dit topic kunnen jullie in voorkomende gevallen wel een webcam ophangen daar.
Voor de technici leuk om het motorische gedeelte te volgen en de niet technische mensen kunnen ehhh...
nou ja, die kunnen leuk naar mannen in overals kijken ofzo...??