
Na een top 3 van JD, DVX en RSpeed besloten om naar de mannen uit Lochem te karren. Hier ben ik achteraf (érg) blij mee. Ik heb even zitten twijfelen tussen een Stage2 / 3, maar uiteindelijk voor de 2(+) gegaan. Heb er wel voor gekozen om het maximale uit deze Stg 2 te halen zodat ik vrijwel iedere Stg3 R\ED wel bij kan houden

Eerst de Downpipe van 3.5'' compleet kat-loos tot aan de middendemper op maat laten lassen. Het OEM catback systeem heb ik zo gelaten, omdat dit al aardig free-flowing schijnt te zijn. Het geluid is overigens perfect nu, bij normaal rijden merk je het nét, bij wat meer gas begint het goed te dreunen. Dit alles gecombineerd met de stage 2 Air intake van CTS Turbo (tot op de turbo dus) en daarbij voor optimaal drukbehoud een GFB DV+ gekozen. Voor de gein die dag ook RON102 getankt voor optimale resultaten.
De DSG stage 1 is eigenlijk zoals hij vanaf de fabriek had moeten zijn, de D is een stuk aangenamer (en beter voor de motor) terwijl de S nu niet zo zenuwachtig (maar wel bij de les) is.
Na de eerste run verscheen het getal 372.1 pk op het scherm, mijn mond viel eigenlijk al open, toen Mark nuchter uit de auto stapte: We moeten nog even afstellen hoor..

Het resultaat na 3x rollen, 380.4 pk en 440.6 nm aan brute K04 power. De turbo slaat er behoorlijk lekker in

Voor degene die zich afvraagt waarom het koppel relatief laag lijkt, dit is bewust gedaan omdat een GTI met +/- 480 nm gewoon niet lekker rijdt. Ze hadden de week ervoor ook een ED35 met 470+ nm gedaan. Deze bleek bij de testrit wel erg zenuwachtig met continu wheelspin. Daar heb ik dus min of meer de vruchten van geplukt.
Overigens betekend dat niet dat mijn rechtervoet niet compleet opnieuw moet worden afgesteld.

Omdat het die dag druk was wil ik via deze weg nogmaals Mark (en de andere mannen) bedanken voor het TOP resultaat! Over de post uit Leeuwarden hebben we het nog wel.
Greets,
Sebas

Hier trouwens wat foto's van de wagen; had deze in mijn voorstel post vergeten toe te voegen.

