Goedenavond Peekaa vrienden! Ben op zoek naar wat ervaringen van mede (6) GTI rijders.
Zou graag wat meer geluid uit de uitlaat van mijn ED35 krijgen (op dit moment cat-loze downpipe, stock catback, stage 2 software), waarbij het met name gaat om de klappen tijdens op- en af schakelen. Is een middendemper weg sleutelen de gangbare optie, of beter het achterste gedeelte vervangen voor een Y vormig systeem? Ik weet uit ervaring dat downpipe + middendemper weg op een R20 super klinkt (bedankt @golf5gt!) maar ben bang dat het gewoon te irritant is op een GTI. Heb ieder filmpje op youtube, fora wel gehad maar daar wordt je ook weinig wijzer van. Het moet ook weer niet door je stoel heen dreunen bij 140 kmh.
Iedere vorm van tips/input zijn erg welkom!!
Sebas
VI GTI ED uitlaat opties
VI GTI ED uitlaat opties
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: VI GTI ED uitlaat opties
Dit ga ik eens even volgen haha heb namelijk precies dezelfde vraag vind de mijne nu iets te braaf volledig origineel maar wil ook niet de wagen uit gedreund worden met 140
Re: VI GTI ED uitlaat opties
Ik ben nogsteeds van mening dat de middendemper de juiste optie is,
Je heb geen cat meer maar dat verschil nu is amper te horen.
Blijf het volgen
Je heb geen cat meer maar dat verschil nu is amper te horen.
Blijf het volgen

groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- gti240edition
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
- Type auto: Golf 7R reflex
Re: VI GTI ED uitlaat opties
Misschien is het beste om een keer met mesen mee te rijden hier op het forum, om gewoon beide opties een keer te horen
Zal voor mijn een non-resonated milltek cat-back worden. Had dit ook op mijn golf 5 Gti beviel prima. Bij lange stukken op de snelweg geen gedreun. Nu moet ik ook nog ondervinden of dit met mijn golf 6 gti net zo zal bevallen maar daar ga ik wel vanuit.
Gr Bryan
Zal voor mijn een non-resonated milltek cat-back worden. Had dit ook op mijn golf 5 Gti beviel prima. Bij lange stukken op de snelweg geen gedreun. Nu moet ik ook nog ondervinden of dit met mijn golf 6 gti net zo zal bevallen maar daar ga ik wel vanuit.
Gr Bryan
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
- Markvanliempt
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 17:45
- Type auto: Golf mk6 GTI
- Locatie: Omgeving eindhoven
Re: VI GTI ED uitlaat opties
Ik heb een milltek non resonated ( dus zonder middendemper met einddemper) en een downpipe met race cat. Geluid is super!! Opnde snelweg hoor (bijna) niks stamp je het gas in dan draaien er zat hun hoofd om te kijken!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten