Golf 6R of Gti ED35
Golf 6R of Gti ED35
Mijn edition 30 is verkocht
En ben aan het kijken voor een opvolger.
Ik wil naar zeker 440 pk gaan.
Maar merkte dat met de ED30 op de voorwielen
385 pk al erg redelijk veel was.
Nu zijn er 2 minpunten betreft de keuze voor een R
Het hogere gewicht.
En de diefstal gevoeligheid.
Ben bang dat 440 pk in een R amper
sneller aanvoelt als de 385 in een ed30.
440 pk weet ik niet of je in een ed35
nog wat aan de eerste 2 versnellingen heb.
Alle tips zijn welkom.
En ben aan het kijken voor een opvolger.
Ik wil naar zeker 440 pk gaan.
Maar merkte dat met de ED30 op de voorwielen
385 pk al erg redelijk veel was.
Nu zijn er 2 minpunten betreft de keuze voor een R
Het hogere gewicht.
En de diefstal gevoeligheid.
Ben bang dat 440 pk in een R amper
sneller aanvoelt als de 385 in een ed30.
440 pk weet ik niet of je in een ed35
nog wat aan de eerste 2 versnellingen heb.
Alle tips zijn welkom.
Re: Golf 6R of Gti ED35
Golf 6 R zou ik dan voor gaan mooier persoonlijk als de 6 gti en wielspin is dan ook niet meer aan de orde met zoveel vermogen.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 6R of Gti ED35
Deel dezelfde mening als hierboven gezegd.welp gti schreef:Golf 6 R zou ik dan voor gaan mooier persoonlijk als de 6 gti en wielspin is dan ook niet meer aan de orde met zoveel vermogen.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Re: Golf 6R of Gti ED35
+1 zou voor de R gaan
Ex: Golf MK5 R32 3.2 v6 2006
Ex: Golf MK4 R32 3.2 v6 2002
Ex: Golf MK4 R32 3.2 v6 2002
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 6R of Gti ED35
In mijn zoektocht ben ik veel meer edition 35's tegengekomen die aan mijn wensen voldeden dan r20's. De perfecte r20 zal er wel zijn maar je zult geduld moeten hebben en er zijn altijd "kapers" op de kust
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
- Type auto: VW Golf VI GTD
- Locatie: Vl Brabant België
Re: Golf 6R of Gti ED35
"kapers"
Voor of na dat je hem gekocht hebt ?
Deze is zo diefstalgevoelig dat ik hem niet durf aan te schaffen
ja, triest ...
Voor of na dat je hem gekocht hebt ?
Deze is zo diefstalgevoelig dat ik hem niet durf aan te schaffen

ja, triest ...
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 6R of Gti ED35
Ervoor en met een knipoogErikSpeed schreef:"kapers"
Voor of na dat je hem gekocht hebt ?

Nee kapers erna daar wil ik niet aan denken. Verzekering + bearlock en als je het risico op diefstal hoog inschat een steurslot of iets dergelijks.
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Golf 6R of Gti ED35
Als je 440PK wil, waarom kies je dan eigenlijk niet voor een ander wagen?
Moet het echt perse een Golf zijn? R + een hoop geld om 440PK te bereiken = Nog meer geld = gelijk aan een Standaard 440PK auto.
En begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat mensen nu gaan zeggen, een 440PK standaard auto, als voorbeeld een C63 is veel duurder qua onderhoud als de Golf. Maar als je al zo een hoop geld kan uitgeven aan tuning, kan je toch ook een nette C63 (voorbeeld) onderhouden?
Tuurlijk Snap ik het wanneer mensen al een Golf hebben nog meer pk'tjes willen. Maar zoals jij je auto verkocht hebt..
Moet het echt perse een Golf zijn? R + een hoop geld om 440PK te bereiken = Nog meer geld = gelijk aan een Standaard 440PK auto.
En begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat mensen nu gaan zeggen, een 440PK standaard auto, als voorbeeld een C63 is veel duurder qua onderhoud als de Golf. Maar als je al zo een hoop geld kan uitgeven aan tuning, kan je toch ook een nette C63 (voorbeeld) onderhouden?
Tuurlijk Snap ik het wanneer mensen al een Golf hebben nog meer pk'tjes willen. Maar zoals jij je auto verkocht hebt..
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- andreversteeg
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
- Type auto: golf 6 2009
- Locatie: Dromenland
Re: Golf 6R of Gti ED35
Voor een r gaan. Dan kan je met 4 wiel drive tenminste het vermogen op de weg kwijt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Golf 6R of Gti ED35
Zeker, ik zou geen ED35 nemen met voorwiel aandrijving.andreversteeg schreef:Voor een r gaan. Dan kan je met 4 wiel drive tenminste het vermogen op de weg kwijt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Re: Golf 6R of Gti ED35
Een R heeft eigenlijk alleen voordeel met wegkomen. Ik weet niet hoe vaak je stoplichtsprintjes doet, maar met een ed35 heb je rollend voordeel van lichter gewicht..
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Golf 6R of Gti ED35
Denk dat mensen (zoals ik) ook naar running costs kijken, zeker als je het onderhoud niet zelf doet. Voor ongeveer hetzelfde geld heb je een veel oudere C63 met meer km's dan een een golf R. Was ie geval mijn overweging om de C63 te laten gaan. Running costs voor een C63 zijn vaak schrikken als je het niet incalculeert.R32Amsterdam schreef:Als je 440PK wil, waarom kies je dan eigenlijk niet voor een ander wagen?
Moet het echt perse een Golf zijn? R + een hoop geld om 440PK te bereiken = Nog meer geld = gelijk aan een Standaard 440PK auto.
En begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat mensen nu gaan zeggen, een 440PK standaard auto, als voorbeeld een C63 is veel duurder qua onderhoud als de Golf. Maar als je al zo een hoop geld kan uitgeven aan tuning, kan je toch ook een nette C63 (voorbeeld) onderhouden?
Tuurlijk Snap ik het wanneer mensen al een Golf hebben nog meer pk'tjes willen. Maar zoals jij je auto verkocht hebt..
Overgins waardeer ik je smaak

-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 aug 2015, 01:30
- Type auto: Golf gti 2007
Re: Golf 6R of Gti ED35
Als ik een Mercedes wil bel ik wel een taxi *flauw
*
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Golf 6R of Gti ED35
Persoonlijk zou ik voor een RS3, of als je de ruimte niet nodig hebt een TTRS gaan zoeken. Dan heb je met een simpele stage 2 al dat vermogen en het rijdt en klinkt nog lekkerder ook dan zo een opgefokt 2.0 tfsi blok.
Blijf het jammer vinden dat die 5 cilinder niet in de golf geleverd wordt.
Blijf het jammer vinden dat die 5 cilinder niet in de golf geleverd wordt.
Re: Golf 6R of Gti ED35
RS3 is ook niet perfekt, golf 7 R klinkt ook goed met de juiste pijp eronder en is een stuk lichter in de neus.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Re: Golf 6R of Gti ED35
<biased-mode-on>Persoonlijk zou ik met dit vermogen voor de R20 gaan</biased-mode-on> Hoewel het gewicht wat hoger ligt is de tractie beter, vooral met een vermogen van 400+. Mijn set-up heeft ook 400+ en ik merk dat - zelfs met een nat wegdek - de auto volledige tractie heeft en geen wielspin. Uiteraard afhankelijk wat je zou willen bereiken met het vermogen qua fun is een R20 een prima basis. Mocht het niets uitmaken en je het gewicht willen reduceren kan je altijd de achterbank en dergelijke eruit halen. 

JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten