Hallo allemaal,
Ik heb een golf VI R20 gechipt naar 330 Pk.
Nu lees ik veel over een gfb dv+ wat is dat nou precies?
Zou ik dit ook nodig hebben?
Gfb dv+
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Gfb dv+
Ik weet niet waar je je auto hebt laten tuinen, echter denk ik dat ze je standaard Diverter Valve al hebben vervangen door een betere. Tenminste bij JD doen ze dit (geloof ik) standaard vanaf een stage 2 tuning.
Re: Gfb dv+
De originele lekt vaak iets, vandaar datze de gfb steken
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Gfb dv+
GFB DV+ is een vervanger voor het mechanische gedeelte van je diverter valve.
Je kan de GFB DV+ op 2 manieren installeren.
Als je hem installeert met de veer achter de zuiger (de sport mode) heeft hij een andere werking dan de oem divertervalve. Hij zal met deze setting beter op het gas reageren en sneler zijn turbodruk herpakken als de oem divertervalve. (vooral merkbaar bij handbakken)
Hij geeft in deze setting wel een ander/harder afblaasgeluid als de oem en je ecu zal het als een fout kunnen zien (p2216)
Je kan hem ook installeren zonder veer achter de zuiger (standaard mode). Hij heeft dan dezelfde werking als een oem divertervalve alleen wel veel beter bestand tegen de hogere werkdrukken van een getunde motor

Je kan de GFB DV+ op 2 manieren installeren.
Als je hem installeert met de veer achter de zuiger (de sport mode) heeft hij een andere werking dan de oem divertervalve. Hij zal met deze setting beter op het gas reageren en sneler zijn turbodruk herpakken als de oem divertervalve. (vooral merkbaar bij handbakken)
Hij geeft in deze setting wel een ander/harder afblaasgeluid als de oem en je ecu zal het als een fout kunnen zien (p2216)
Je kan hem ook installeren zonder veer achter de zuiger (standaard mode). Hij heeft dan dezelfde werking als een oem divertervalve alleen wel veel beter bestand tegen de hogere werkdrukken van een getunde motor

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten