Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zit met een vraag waar sommige hier me misschien mee zouden kunnen helpen qua ervaring.
Niet al te lang geleden heb ik mijn golf 6 GTi verkocht.
En ik heb een Audi S3 sportback gekocht.
Niet dat hier iets mis mee is, maar ik mis toch wel m'n oude vertrouwde golf.
Dus zit ik te denken om hem weg te doen.
Maar..... Zal ik dan een golf 7 GTi doen of een 6R??
Wat een keuze... Ik ben inmiddels aardig fan van de 7 gti. Interieur is top en veel beter brandstofverbruik. Al ligt dat wel aan de hoeveelheid kilometers. Is ook nog lichter. Met stage 1 tuning al enorm rap en de performance met sper en grotere remmen kan ik aanbevelen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
ik ben van de 6 gti naar de 5r32 gegaan
en ik zou hierna geen auto zonder 4 motion of dsg bak meer willen
kijk naar buiten het regent in nl toch altijd haha
en met 4 motion ben je gewoon altijd als eerste weg
en als je de mk6R een jd stage 3-4 geeft is die helemaal niet bij te houden
ik heb toen ook zitten twijfelen tussen de 6R en 7GTI.
uiteindelijk toch voor de 6R gegaan, en nog geen dag spijt van.
het brandstof verbruik is iets hoger, vind ik persoonlijk niet storen.
zoals hier boven beschreven vind ik het 4motion goud waard.
dat bewijst zichzelf wel in het bochten werk en aan het stoplicht,
dit gecombineerd met JD STAGE3 maakt het werkelijk een kanon van een wagen.
audi r8 V8 kijken je raar aan als je tot 250km/h op zijn bumper zit.
Een golf 5 r32 is en blijft leuk natuurlijk.
Maar ben nu toch wel echt aan het twijfelen tussen een 7gti en een 6R
Dus we gaan het niet moeilijker maken dan het al is
ik rijd nu bijna een jaar met mijn mk7 gti perf. en ben er enorm tevreden over. ik raad je aan om de turbo te controleren moest je voor een 7gti gaan. deze hebben namelijk "zwakke turbos" als je ze gaat shippen kan dit wel eens problemen geven. zonder chip geen enkel probleem.
Blaze88 schreef:Dan idd maar de vraag.
Wat zouden jullie doen? En waarom?
Alvast dank voor de paar reacties.
Is allemaal stof tot nadenken
Als het perse een Golf moet zijn: M'n poep ophouden en sparen voor een VII R. Ding schijnt echt erg goed te zijn. Heb er zelf expres geen test rit meegemaakt
ik had ook even de tijd om te wennen aan de golf 7 omdat deze toch qua uiterlijk een grote aanpassing gehad heeft. maar toen ik ging kijken voor deze gti was ik dadelijk verkocht na een testritje. dsg is ook zeker een aanrader!
alvast veel succes met de verkoop en dan zullen we hier nogwel te zien krijgen wat jij gekocht hebt
Ja idd. Eerst de huidige maar verkopen.
Maar waar moet ik op letten bij de turbo's?
Denk namelijk wel dat ik hem wil gaan chippen.
Zal zo wel even een vraagbaak topic omtrent de gti 7 openen.
En van de week heb ik een proefrit ingepland staan
Blaze88 schreef:Ja idd. Eerst de huidige maar verkopen.
Maar waar moet ik op letten bij de turbo's?
Denk namelijk wel dat ik hem wil gaan chippen.
Zal zo wel even een vraagbaak topic omtrent de gti 7 openen.
En van de week heb ik een proefrit ingepland staan
het zit zo dat er bij de golf 7 gti's al vaak turbo upgrades geweest zijn. ik denk ondertussen al 3 of 4. aan de hand van de turbo code kan je zien welke jij bezit en of deze dus bij de "zwakkere turbo's" hoort. normaal gezien bij een 7gti vanaf eind 2013 zou deze de nieuwste turbo moeten hebben en dus geen probleem zijn.
helaas heb ik zelf een gti met nog 1 van de eerste turbos in.. echter heb ik hier nog geen klachten over en alles werkt prima.. enkel houd het mij wel tegen om de wagen te chippen omdat de kans dan groter word op stukken.
info ivm al dat turbo gedoe kan je best eens opzoeken. hier is zelfs al eens een topic over gemaakt geweest.
testrit met een dsg? en ook launchcontrol? zoja zeker eens testen!
Golf 7 GTI is inderdaad zuinig te noemen , stukken zuiniger dan de 6R en 7R.
In de mk7 GTI haalde ik vaak 1:12/13 en met lange stukken trajectcontrole en drukte 1:15 of meer
De 7R rijd enorm fijn , tegen verwachting in veel fijner dan de mk7 GTI Performance maar is niet zuinig.
Ik zou altijd het nieuwe model kiezen , toch weer mooiere technieken , afwerking en inruilwaarde blijft wat hoger afhankelijk van hoelang erin blijft rijden natuurlijk...
Ben er toch wel uit dat het een gti gaat worden.
En het liefst ook de performance.
Ik zie een hoop staan met de navigatie systemen.
Wat is nou precies het verschil tussen zo'n groot scherm en de kleinere variant?
Is er een meerwaarde aan de grotere variant?
Ten aller tijden voor het grote scherm gaan!
is echt de moeite waard.
De discovery media heeft een stuk minder opties als de pro.
1 is dat de media geen films afspeelt en dat is in 2016 wel een must have
Haha ok de Discovery pro dus.
Maar is niet mogelijk dit later nog in te laten bouwen?
Ook vraag ik me af tot welke km stand het acceptabel is er 1 aan te schaffen.
Nu hebben de meeste nog niet zo'n hoge km stand aangezien het nog jonge auto's zijn.