Weer een kettingtopic
Weer een kettingtopic
Hallo ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een golf 6 gti.
Ik heb al aardig wat uurtjes rond gezocht op het forum en op het internet maar ik kon niet echt antwoord vinden op mijn vraag.
Vanaf welk bouwjaar zijn de problemen met de ketting verholpen?
Las iets vanaf bouwjaar 2011 maar dat werd ook weer tegen gesproken. En is na deze datum ook de cilindercoating verbeterd?
Ik heb namelijk een hele mooie golf 6 gti gezien en die is van juli 2011 en ik heb echt geen zin in grote reparaties.
Nogmaals ik heb de zoekfunctie heel goed gebruikt maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb al aardig wat uurtjes rond gezocht op het forum en op het internet maar ik kon niet echt antwoord vinden op mijn vraag.
Vanaf welk bouwjaar zijn de problemen met de ketting verholpen?
Las iets vanaf bouwjaar 2011 maar dat werd ook weer tegen gesproken. En is na deze datum ook de cilindercoating verbeterd?
Ik heb namelijk een hele mooie golf 6 gti gezien en die is van juli 2011 en ik heb echt geen zin in grote reparaties.
Nogmaals ik heb de zoekfunctie heel goed gebruikt maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden.
Alvast bedankt voor de reacties.
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Weer een kettingtopic
Rond september 2010 is het kettingprobleem verholpen.
Auto is echter nog 5 jaar oud, onderhoud zit er denk ik wel aan te komen maar dat is anders dan een reparatie natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto is echter nog 5 jaar oud, onderhoud zit er denk ik wel aan te komen maar dat is anders dan een reparatie natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Weer een kettingtopic
Normaal onderhoud is geen probleem zolang er maar geen motorblokken moeten worden vervangen.
Anders nog ff doorsparen voor een golf 6 edition 35 maar dat ligt nog net boven mijn budget.
Anders nog ff doorsparen voor een golf 6 edition 35 maar dat ligt nog net boven mijn budget.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Weer een kettingtopic
Tja,of het opgelost is weet ik echt niet. Ik heb al gelezen dat het bij één uit 2012 gebeurd is. Maar ze zeggen vanaf oktober 2010 dat het in ieder geval beter moet zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Re: Weer een kettingtopic
Zelfnhad ik volgensmij als datum,
Bouwjaar 2010.
Modeljaar 2011, kalenderweek 22 met motorcode cczb.
Modellen TOT die datum & motorcode zouden de welbekende kettingproblemen hebben.
Bouwjaar 2010.
Modeljaar 2011, kalenderweek 22 met motorcode cczb.
Modellen TOT die datum & motorcode zouden de welbekende kettingproblemen hebben.
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Weer een kettingtopic
Alle Golf 6 GTI hebben deze motorcode. Dus ik zou de motorcode even buiten beschouwing laten in de zoektochtgolf5gt schreef:Zelfnhad ik volgensmij als datum,
Bouwjaar 2010.
Modeljaar 2011, kalenderweek 22 met motorcode cczb.
Modellen TOT die datum & motorcode zouden de welbekende kettingproblemen hebben.

En los daarvan wil er nog wel eens een probleem voorkomen met het zeefje en kogeltje(wat los komt) in de nokkenas versteller. En dit wordt dan
nog wel eens onder het kettingprobleem ingedeeld, maar staat daar in feite los van.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Weer een kettingtopic
Ik ben vandaag bij de dealer geweest waar ik mijn golf 6 gti volgende week op ga halen.
Deze valt ook in de categorie kanshebber kettingprobleem.
Die van mij staat 124000 op en geen ernstige gevallen bekend, serviceboekje was keurig ingevuld.
Ik raad je aan om 6 maanden bovag garantie te nemen en de mogelijke toekomstige problemen die bekend zijn zoals bovenstaand op te nemen in je koopcontract.
In die of na die 6 maanden kun je er altijd evt. voor kiezen om preventief heel het zooitje te vervangen, altijd goedkoper dan een motor die in de soep loopt.
Met vriendelijke groet,
Joey
Deze valt ook in de categorie kanshebber kettingprobleem.
Die van mij staat 124000 op en geen ernstige gevallen bekend, serviceboekje was keurig ingevuld.
Ik raad je aan om 6 maanden bovag garantie te nemen en de mogelijke toekomstige problemen die bekend zijn zoals bovenstaand op te nemen in je koopcontract.
In die of na die 6 maanden kun je er altijd evt. voor kiezen om preventief heel het zooitje te vervangen, altijd goedkoper dan een motor die in de soep loopt.
Met vriendelijke groet,
Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten