Plaats hier je rollenbank uitdraai!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Nee helaas niet, heb dan nachtdienst en is ff te ver voor mij om ff snal langs te wippen.GolfL schreef:Hmm, dacht dat floppie geen toevoeging had. Maar hier kan hij het beste zelf antwoord op geven
Ben jij er ook 15 Okt? dan kan je meerijden?
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ik vind je gedachten gang hier boven een beetje kort door de bocht....Mackdennis schreef:Nou ja ik was vrij teleurgesteld toen ik net geen 330pk haalde en 420nm
En heb toen martijn van jd laten zien wat golfL en wat floppie haalde.
Toen waren zijn worden dat dat dus allebij met e85 geweest moest zijn.
Omdat mark zo ie zo daar mee afsteld..
Maar goed dat zal dan wel de verkoop praat geweest zijn.
Had hem juist opmaat laten doen om dan tot een top resultaat te komen.
Maar zowel ik met net 70000km op de teller als verlengsnoer met nog geen 50000km
Komen niet eens in de buurt van dit vermogen en koppel zonder e85..
Dus leg mij dan maar eens uit waar het fout gaat?
Heb gevraagt of er druk verlies was door lekke dv of pcv maar dat kon niet?!
Het verschil moet ergens vandaan komen!
5 of max 10 pk en nm verschil alla..
Dit is tussen mij en floppie dan 20pk verschil zonder toevoeging?
Je snapt als dit zo is ik me toch lichterlijk genaait voel!
Dan hebben jullie die dag toch echt iets niet goed gedaan bij onze auto's
Oke jammer dat ik daar dan (ver)
In de basis zal een 2l tfsi met een k04 bij elkaar in de buurt komen qua vermogen. Alleen aanbouwdelen kunnen al een verschil maken zo ook de motor opzich. De staat van de motor en sommige motor doen het nou eenmaal beter dan andere.
Maar als ik het goed begrijp was je initieel toch tot de conclusie gekomen dat de zelfbouw uitlaat zeker net zo goed was al een Milltek? Dus daar zou het niet aan kunnen liggen..........
Maar de inlaat is die ook gelijk aan die van floppie...... De brandstofpompen? Hoe zijn die? de buitentemperatuur.... in 3de of 4de versnellinggerold?
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
100% zeker gelul!!Chris@XT Motorsport schreef:Milltek uitlaat.....
Mijn uitlaat is van begin tot het eind een stuk dikker Dan miltek en
Heb maar een 100cell metaal kat. Inplaats van een 200
En bij een turbo motor is hoe minder tegen druk hoe beter.
En ook martijn heeft gezecht dat de uitlaat hoe dan ook gen belemmering kon zijn.
Want die heeft wel ff gekeken.
Een IETS andere bocht hoek als die er al is kan nooit 20 pk schelen!
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@ chris
Nee niet geheel de zelfde inlaat.. Dacht dat hun een carbonio er op hadden.
Maar ook deze gaat die 20pk verschil niet geven.
Ik heb bij jd daar toen ook een inleg filter van k&n laten plaatsen.
Die carbonio zou niet heel veel verschil meer maken volgens jd.
Dus dat geld heb ik mezelf bespaart..
Snap dat jullie spullen moeten verkopen!
Maar dit is een forum geen winkel.
Dus als ik met leuke en een stuk goedkopere oplossingen kom.
Snap ik wel dat ik jullie voor de hoofd stoot.
Maar daar is een forum toch voor je kennens delen.
En ik hoef er zelf niet aan te verdienen. Dus deel ik me kennis.
En geef mijn mening.
Zo wel als ik iets goed vind en of heb.
Als als ik ergens niet over tevreden ben.
Klein voorbeeld.
Kleine beurt kost bij jullie 190e als ik het goed heb.
Kost na zoeken op internet bij vag techniek 95e
Dan deel ik deze info met me mede forum leden.
Nee niet geheel de zelfde inlaat.. Dacht dat hun een carbonio er op hadden.
Maar ook deze gaat die 20pk verschil niet geven.
Ik heb bij jd daar toen ook een inleg filter van k&n laten plaatsen.
Die carbonio zou niet heel veel verschil meer maken volgens jd.
Dus dat geld heb ik mezelf bespaart..
Snap dat jullie spullen moeten verkopen!
Maar dit is een forum geen winkel.
Dus als ik met leuke en een stuk goedkopere oplossingen kom.
Snap ik wel dat ik jullie voor de hoofd stoot.
Maar daar is een forum toch voor je kennens delen.
En ik hoef er zelf niet aan te verdienen. Dus deel ik me kennis.
En geef mijn mening.
Zo wel als ik iets goed vind en of heb.
Als als ik ergens niet over tevreden ben.
Klein voorbeeld.
Kleine beurt kost bij jullie 190e als ik het goed heb.
Kost na zoeken op internet bij vag techniek 95e
Dan deel ik deze info met me mede forum leden.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Wat leuk dat je mij hierop gaat aanvallen. Dat jij graag alles wil proberen en er dan achterkomt dat het niet zo werkt als je gehoopt had is niet mijn probleem. Been there, done that, bought the t-shirt. Ik heb me hoofd al vaak zat gestoten aan dit soort dingen. Dus durf heus wel te zeggen wat wel of niet kan of wat misschien zou kunnen werken en of je dat dan bij ons of ergens anders koopt zal me echt een worst wezen.Mackdennis schreef:@ chris
Nee niet geheel de zelfde inlaat.. Dacht dat hun een carbonio er op hadden.
Maar ook deze gaat die 20pk verschil niet geven.
Ik heb bij jd daar toen ook een inleg filter van k&n laten plaatsen.
Die carbonio zou niet heel veel verschil meer maken volgens jd.
Dus dat geld heb ik mezelf bespaart..
Snap dat jullie spullen moeten verkopen!
Maar dit is een forum geen winkel.
Dus als ik met leuke en een stuk goedkopere oplossingen kom.
Snap ik wel dat ik jullie voor de hoofd stoot.
Maar daar is een forum toch voor je kennens delen.
En ik hoef er zelf niet aan te verdienen. Dus deel ik me kennis.
En geef mijn mening.
Zo wel als ik iets goed vind en of heb.
Als als ik ergens niet over tevreden ben.
Klein voorbeeld.
Kleine beurt kost bij jullie 190e als ik het goed heb.
Kost na zoeken op internet bij vag techniek 95e
Dan deel ik deze info met me mede forum leden.
Ik vind dat helemaal niet erg dat je opzoek gaat naar een alternatief. Ik zal ook de laatste zijn die daar iemand in wil tegenhouden en vind het zelfs wel erg leuk als mensen zoeken naar een alternatief en dan een vergelijking trekken met bestaande producten. Echter vind ik het wel heel vervelend dat mensen zeggen dat ze genaaid worden omdat ze 20 pk te kort komen met hun verwachting.
Forums zijn er inderdaad voor discussie. Dat vind ik het leuke eraan. Van mij mag je geloven wat je wil maar mij is geleerd dat je dat buiten de kerk niet moet doen. Want dan krijg je dit soort teleurstellingen.
Nog even dit voor ik terug kom op het onderwerp. Stel dat ik hier alleen zou zitten om te scoren zou ik dan de moeite nemen om de foto's van sabgti te maken en te plaatsen? Zou ik dan een verhaaltje doen over mijn MK1?? Heb een aantal foto's klaar staan van de restauratie van deze auto daar zal ik dan ook wel mee willen scoren. Prima die ouwe meuk doen we toch niets meer mee.....
Maar goed je vermogens crisis:
Carbonio +8pk nog 12 pk te kort.
De 100 cells kat heeft deze ook interne flow oppervlakte welke gelijk is aan 3"? Dat is belangrijker dan of die 100 of 200 cells is.
Waarom zou je voor Milltek nou meer betalen dan voor een zelfbouw dingetje? Simpel naast dat er mensen geld aan willen verdienen zit er heel veel onderzoek in en dit betaald zich terug in dit soort dingen.
Ik denk dat er nog wel een pk of 8 in de uitlaat zit.
Dan kom je nog 4 pk te kort. Dit is wel op te lossen met externe factoren, buitentemp. Afkoelen en dan een run maken enzovoorts.
Dus zo schokkend is het verschil niet...
Golf MK1 GTI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
De ene motor heeft ook meer koolvorming dan de ander. Dáár zit ook heel veel verschil in bij de TFSI motoren.
Er staat nu een hagelnieuwe ED35 op de bank met een fox uitlaat en carbonio, die met 2050mbar (net 1 bar), al 337pk doet (onderin draait hij uiteraard meer turbodruk), dat ding heeft echter nog geen 4000km gelopen, nog geheel geen verkoling etc. Daar zit zelfs 'goedkopere' 98 in, maar regelt maar 1.5 tot max 3 graden bij op enkele cilinders.
Kortom er is niemand genaaid, iedereen start met dezelfde basis stage 2 file (er zijn maar 2 ED30 softwarestanden 115L_0030 en 115T_0010, en vanuit die file wordt er maatwerk gemaakt, als de auto met de standaard stage 2 map al 335pk+ doet, dan zal hij met wat finetuning op 340pk komen. Als je wagen 325pk doet, dan zal hij met finetuning 330-335pk max doen, met software kun je niet toveren.
Meer koolvorming in de motor, betekend ook direct gevoeliger voor pingelen (zien we bij RS4 V8 modellen heel erg terug).
Dan zul je méér turbodruk moeten gaan draaien om het te kort aan voorontsteking op te vangen, meer turbodruk vind een on-gemodificeerde DSG bak weer minder fijn, etc etc.
Er staat nu een hagelnieuwe ED35 op de bank met een fox uitlaat en carbonio, die met 2050mbar (net 1 bar), al 337pk doet (onderin draait hij uiteraard meer turbodruk), dat ding heeft echter nog geen 4000km gelopen, nog geheel geen verkoling etc. Daar zit zelfs 'goedkopere' 98 in, maar regelt maar 1.5 tot max 3 graden bij op enkele cilinders.
Kortom er is niemand genaaid, iedereen start met dezelfde basis stage 2 file (er zijn maar 2 ED30 softwarestanden 115L_0030 en 115T_0010, en vanuit die file wordt er maatwerk gemaakt, als de auto met de standaard stage 2 map al 335pk+ doet, dan zal hij met wat finetuning op 340pk komen. Als je wagen 325pk doet, dan zal hij met finetuning 330-335pk max doen, met software kun je niet toveren.
Meer koolvorming in de motor, betekend ook direct gevoeliger voor pingelen (zien we bij RS4 V8 modellen heel erg terug).
Dan zul je méér turbodruk moeten gaan draaien om het te kort aan voorontsteking op te vangen, meer turbodruk vind een on-gemodificeerde DSG bak weer minder fijn, etc etc.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 04 okt 2011, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Nee mee eens zo schokkend is het allemaal niet.
Maar als bas k04 al reageerd met de uitdraai van golfL is met ethanol.
Zal zijn eigen uitdraai dit dus ook wel zijn..
Net zo als die van mij met ethanol 350pk 450nm
Gaat mij meer om de verkoop praat..
Sommige dingen zijn inderdaad beter als ze ook duurder zijn.
BV jd chip.. Heb ik niet voor niks voor gekozen!
Zo als gezegt zal een carbonio nog wel iets doen..
Maar daar heb ik me eigen oplossing voor.. Helaas niet op de bank getest!
Wil waarschijnlijk wel in de toekomst een twin take of dergelijke.
Enigste wat volgens mij nu nog echt nut heeft is.. Is een ander/aanpassing prandstofpomp.
Vergeet niet dat je bij miltek ook betaald voor het geluid!
Dat was bij mij wel ff zoeken( ook hier ben ik eerlijk in)
Kwa lasnaden is het een heel stuk netter dan miktek!
Dus je komt dan nog wel iets te kort.. Maar boeit verder ook niet..
Ik ga me noise pipe delete.. Kijk ik gelijk me dv ff na..
En me pcv wordt ook aangepakt dus sluit ik daar ook verlies uit.
Daarna durf ik met mijn auto makkelijk op een onafhankelijke test bank te staan.
Tegen de mannen die nu meer zouden hebben.
Wat ik al zei boeit me niet veel maar een verschil van 20pk ga je toch ff zoeken als tuner?!
Dat is dus verder niet gedaan bij mij.. Snap ie
Dus mischien is er een belemering hadden ze me kunnen laten zien dan..
Carbonio lag daar dus om te testen 2minuten en zat erop! Zo heb ik ook die k&n mat laten plaatsen door de mannen van jd.. Een verschil van 5pk
Maar als bas k04 al reageerd met de uitdraai van golfL is met ethanol.
Zal zijn eigen uitdraai dit dus ook wel zijn..
Net zo als die van mij met ethanol 350pk 450nm
Gaat mij meer om de verkoop praat..
Sommige dingen zijn inderdaad beter als ze ook duurder zijn.
BV jd chip.. Heb ik niet voor niks voor gekozen!
Zo als gezegt zal een carbonio nog wel iets doen..
Maar daar heb ik me eigen oplossing voor.. Helaas niet op de bank getest!
Wil waarschijnlijk wel in de toekomst een twin take of dergelijke.
Enigste wat volgens mij nu nog echt nut heeft is.. Is een ander/aanpassing prandstofpomp.
Vergeet niet dat je bij miltek ook betaald voor het geluid!
Dat was bij mij wel ff zoeken( ook hier ben ik eerlijk in)
Kwa lasnaden is het een heel stuk netter dan miktek!
Dus je komt dan nog wel iets te kort.. Maar boeit verder ook niet..
Ik ga me noise pipe delete.. Kijk ik gelijk me dv ff na..
En me pcv wordt ook aangepakt dus sluit ik daar ook verlies uit.
Daarna durf ik met mijn auto makkelijk op een onafhankelijke test bank te staan.
Tegen de mannen die nu meer zouden hebben.
Wat ik al zei boeit me niet veel maar een verschil van 20pk ga je toch ff zoeken als tuner?!
Dat is dus verder niet gedaan bij mij.. Snap ie
Dus mischien is er een belemering hadden ze me kunnen laten zien dan..
Carbonio lag daar dus om te testen 2minuten en zat erop! Zo heb ik ook die k&n mat laten plaatsen door de mannen van jd.. Een verschil van 5pk
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Race Eend schreef:De ene motor heeft ook meer koolvorming dan de ander. Dáár zit ook heel veel verschil in bij de TFSI motoren.
Er staat nu een hagelnieuwe ED35 op de bank met een fox uitlaat en carbonio, die met 2050mbar (net 1 bar), al 337pk doet (onderin draait hij uiteraard meer turbodruk), dat ding heeft echter nog geen 4000km gelopen, nog geheel geen verkoling etc. Daar zit zelfs 'goedkopere' 98 in, maar regelt maar 1.5 tot max 3 graden bij op enkele cilinders.
Kortom er is niemand genaaid, iedereen start met dezelfde basis stage 2 file (er zijn maar 2 ED30 softwarestanden 115L_0030 en 115T_0010, en vanuit die file wordt er maatwerk gemaakt, als de auto met de standaard stage 2 map al 335pk+ doet, dan zal hij met wat finetuning op 340pk komen. Als je wagen 325pk doet, dan zal hij met finetuning 330-335pk max doen, met software kun je niet toveren.
Meer koolvorming in de motor, betekend ook direct gevoeliger voor pingelen (zien we bij RS4 V8 modellen heel erg terug).
Kijk dit is info waar ik zelfs wel iets mee kan.. Dit klinkt geloofwaardiger.
Dan de uitlaat of niet?
Hoe kan ik in godsnaam 350pk 450nm draaien als de uitlaat niet goed is?(met e85)
Maar die carbon aanslag is het volgende wat aangepakt wordt..

Ff verse olie/service beurt zal ook wel helpen.. Enz enz enz..
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Kerel, wie probeer je voor de gek te houden? jezelf?Mackdennis schreef:
Kijk dit is info waar ik zelfs wel iets mee kan.. Dit klinkt geloofwaardiger.
Dan de uitlaat of niet?
Hoe kan ik in godsnaam 350pk 450nm draaien als de uitlaat niet goed is?(met e85)
Maar die carbon aanslag is het volgende wat aangepakt wordt..
Ff verse olie/service beurt zal ook wel helpen.. Enz enz enz..
Golf MK1 GTI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Mackdennis schreef:Wat ik al zei boeit me niet veel maar een verschil van 20pk ga je toch ff zoeken als tuner?!
Dat is dus verder niet gedaan bij mij.. Snap ie
Dus mischien is er een belemering hadden ze me kunnen laten zien dan..
Carbonio lag daar dus om te testen 2minuten en zat erop! Zo heb ik ook die k&n mat laten plaatsen door de mannen van jd.. Een verschil van 5pk
Er wordt altijd gekeken om het maximaal haalbare uit een setup te halen, echter daar is natuurlijk een grens.
Als je bij jou wagen ziet dat er turbodruk genoeg is, en brandstof voldoende aanwezig is, maar dat hij veel op de ontsteking wegregelt, dan is er maar 1 oplossing en dat is E85 toevoegen. Want dan heb je een motor met of:
- veel koolaanslag
- slechte brandstof
- slecht uitlaatsysteem (gassen kunnen dan slecht weg)
... en al die dingen los je niet zo even op. Behalve de brandstof.
Je gaat niet een hele auto aan onderdelen vervangen om nog 4 pk te zoeken als een auto goed loopt.
Bougies doen bv ook veel. Van de week een Golf R20 met milltek uitlaat op de rollenbank na de stage 2 map, deze deed maar 326pk (26000km oud pas).
Bougies vervangen (ik voelde heel ligt af en toe wat en vermoedde bougies, maar uitleesbaar was het nl niet met vag-com zo minimaal was het), en deze deed 342pk met dezelfde software en nieuwe bougies.
Zo zijn er nog tientallen dingen, inderdaad een carterklep die iets lekt kan je iets vermogen kosten, kool vorming, slechter wordende HD pomp, vervuilde injectors, turbo met wat speling op de as, vuil luchtfilter, welk merk brandstof (en dan zit daar ook wel eens verschil tussen de kwaliteit van de ene levering BP en de andere) etc etc.
Als een wagen 330pk doet, haal je je opgave prima, dat het altijd een strijd zal zijn wie het maximale vermogen haalt, zal toch altijd zo blijven. Floppie kan ook vragen waarom hij geen 374pk had, zoals chris destijds met zijn Golf GTI.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Dit is ook wel grappig blauw is een Milltek downpipe idd de befaamde 374 pk run waar Mark net naar refereerd en wat denk je de rode run is met een zelfbouw downpipe
dus het kan wel meer vermogen opleveren zelf knutsellen...

dus het kan wel meer vermogen opleveren zelf knutsellen...

Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Nou ja 374 is weer appels met peren vergelijken..
Omdat daar wel wat meer is aan gedaan dan stage 2.
Maar goed andere vraag.. Om de nu al opgehoopte carbon rommel uit je inlaat/kleppen/poorten
Te krijgen.. Is daar een spulletje voor die je in je inlaatspruitstuk spuit?
Hoe kan je dit schoon maken anders dan het compleet te demonteren, en het dan te doen?
Omdat daar wel wat meer is aan gedaan dan stage 2.
Maar goed andere vraag.. Om de nu al opgehoopte carbon rommel uit je inlaat/kleppen/poorten
Te krijgen.. Is daar een spulletje voor die je in je inlaatspruitstuk spuit?
Hoe kan je dit schoon maken anders dan het compleet te demonteren, en het dan te doen?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Demonteren is helaas de enige optie, BG products/BG Fuel heeft er wel wat voor, maar die krijgen ook niet alles weg. Zoek maar op "Ton S5" op autoweek
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Oke thanks voor de tip... Pffff wel een hoop werk.
De cikinderkop ga ik er zelf niet afslopen dus wordt tot daar aan toe maar alles demonteren en schoonmaken.. En weer braaf inelkaar zetten.
De cikinderkop ga ik er zelf niet afslopen dus wordt tot daar aan toe maar alles demonteren en schoonmaken.. En weer braaf inelkaar zetten.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Je kan een heel eind komen met schoonmaken. Let vooral even op het feit of de kleppen zelf nog rond draaien. Dan hebben ze nog een soort van zelf reinigende werking..
Golf MK1 GTI
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
link: http://www.ruf-lambda.de/eng_version/be ... _index.htmMackdennis schreef:Maar goed andere vraag.. Om de nu al opgehoopte carbon rommel uit je inlaat/kleppen/poorten
Te krijgen.. Is daar een spulletje voor die je in je inlaatspruitstuk spuit?
Hoe kan je dit schoon maken anders dan het compleet te demonteren, en het dan te doen?

Einfach ein paar Fakten dazu:
Verbrauch: 3/4 - 1 l Reingungsflüssigkeit (Lambda Inject).
Diese wird mit 1 bar Druck feinverstäubt.
Dazu bedarf es eines externen Luftkompressors.
Die Düse wird am geöffneten Schlauch nach dem Luftmassenmesser eingeführt (einfach 1 Klammer lösen). Dies hat den Zweck, auch im Ladeluftschlauch und im LLK angekokeltes Öl zu lösen. Bei ca. 1800 U/min wird etwa 30 Minuten lang die Reinigung durchgeführt. Zwischendurch erfolgende Gasstöße bewirken dass Ansaugen von gelöstem Ölnebel im Ladeluftschlauch/LLK.
Eine Diagnosesonde kann durch die Öffnung des Ladelufttemperaturgebers (G42/G299) oberhalb/hinter der Drosselklappe gut eingeführt werden. Ein Erstbefund lohnt sich jedenfalls.
Zuvor/während dessen wird eine weitere Reingungsflüssigkeit dem Tank beigefügt, um auch das Einspritzsystem zu reinigen. (Wohl dem, der immer schon Ultimate tankt... )
Dieser Benzinzusatz (Lamda Otto) läuft auch unter der VW-Ersatzteilnr. G00 170 003.
Das BEDI-Gerät läuft bei VW/Audi unter der Nr. 1938*) und kann durch VW/Audi von Lamba ausgeliehen werden bzw. angeschafft werden.
Das Gerät kostet neu wohl unter 500.- Euro. Ich denke es lohnt sich die Anschaffung auch von Privat...
Audi hat das Gerät schon am längsten im Einsatz. Mit dem Geräteverkauf verbindet sich die Möglichkeit zu einer einführenden Schulung. Bei meinem VW-Händler hat glücklicherweise jd. diese Schulung und ein Gerät ist nebenan bei Audi...
Also: generell kann man über VW/Audi diese Motorinnenreinigung machen lassen (*)Stichwort: Reinigung verkokelter Motoren
Kosten einer Reinigung mit Material max. 150.-Euro.
Gr. Wehoo.


-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Hmmm me duits is niet je van het.. Maar werkt dit ook met turbo motoren?
En verbrand die dan alle troep.. Of gaat het door je uitkaat kant van de turbo.. Zo je katalysator in?
En verbrand die dan alle troep.. Of gaat het door je uitkaat kant van de turbo.. Zo je katalysator in?
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ik vindt het ook een beetje ver gezocht allemaal om een paar pk's.Chris@XT Motorsport schreef:Kerel, wie probeer je voor de gek te houden? jezelf?Mackdennis schreef:
Kijk dit is info waar ik zelfs wel iets mee kan.. Dit klinkt geloofwaardiger.
Dan de uitlaat of niet?
Hoe kan ik in godsnaam 350pk 450nm draaien als de uitlaat niet goed is?(met e85)
Maar die carbon aanslag is het volgende wat aangepakt wordt..
Ff verse olie/service beurt zal ook wel helpen.. Enz enz enz..
Lijkt wel dat je hier perse de ED30 wilt hebben met de meeste pk's??
Gr.
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Die zou ik ook zeker heel graag willen!! Helaas niet te centen voor;)
Maar goed waar dit naar toe ging dit verhaal.. Was wel of geen e85
En toen lag het aan de uitlaat!
Later wordt dan weer vermeld dat een custom uitlaat zelf soms nog meer vermogen kan brengen..
Beetje tegenstrijdig..
Maar goed dit verhaal is wat mij betreft al weer uit de lucht..
Kan er alleen slecht tegen mensen die denken het steeds op te moeten nemen voor jd
Ongeacht wat er staat..
Begrijp me niet verkeerd heb overal op dit forum laten weten dat ik dik tevreden ben met jd!
Had inderdaad meer verwacht.. De sprong naar de meeste pk's voor stage 2!
En dan het liefst zonder e85
Maar goed waar dit naar toe ging dit verhaal.. Was wel of geen e85
En toen lag het aan de uitlaat!
Later wordt dan weer vermeld dat een custom uitlaat zelf soms nog meer vermogen kan brengen..
Beetje tegenstrijdig..
Maar goed dit verhaal is wat mij betreft al weer uit de lucht..
Kan er alleen slecht tegen mensen die denken het steeds op te moeten nemen voor jd
Ongeacht wat er staat..
Begrijp me niet verkeerd heb overal op dit forum laten weten dat ik dik tevreden ben met jd!
Had inderdaad meer verwacht.. De sprong naar de meeste pk's voor stage 2!
En dan het liefst zonder e85
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Kan het alleen ff niet laten om hier nog een reaktie te plaatsen.Chris@XT Motorsport schreef:Kerel, wie probeer je voor de gek te houden? jezelf?Mackdennis schreef:
Kijk dit is info waar ik zelfs wel iets mee kan.. Dit klinkt geloofwaardiger.
Dan de uitlaat of niet?
Hoe kan ik in godsnaam 350pk 450nm draaien als de uitlaat niet goed is?(met e85)
Maar die carbon aanslag is het volgende wat aangepakt wordt..
Ff verse olie/service beurt zal ook wel helpen.. Enz enz enz..
3 post later geef je aan dat een custom uitlaat wel degelijk zelf nog meer in jou geval kan geven..
Maar goed de irritatie level zal wat te hoog opgelopen zijn aan 2 kanten.
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Pff zit wel erg dwars of niet dat je paar pk's minder hebt... Laat je niet zo kennen man.
Je kan twee verschillende auto's gewoon niet vergelijken jij hebt andere uitlaat en andere luchtinlaat en belangrijkste een andere auto....
Je zegt wel elke keer dat je zo tevreden bent met JD maar uit je reacties blijkt toch wat anders ...
Je kan twee verschillende auto's gewoon niet vergelijken jij hebt andere uitlaat en andere luchtinlaat en belangrijkste een andere auto....
Je zegt wel elke keer dat je zo tevreden bent met JD maar uit je reacties blijkt toch wat anders ...
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Zo verschillend zijn de auto's niet. Het zijn tenslotte allen GTi's. En alleen al daardoor hoort de discussie op dit forum.kevin78 schreef:Pff zit wel erg dwars of niet dat je paar pk's minder hebt... Laat je niet zo kennen man.
Je kan twee verschillende auto's gewoon niet vergelijken jij hebt andere uitlaat en andere luchtinlaat en belangrijkste een andere auto....
Je zegt wel elke keer dat je zo tevreden bent met JD maar uit je reacties blijkt toch wat anders ...
Het verschil onstaat door het toepassen van modificaties waardoor het vermogen kan stijgen. Hoe, op welke manier en met welk resultaat, lijkt me juist zinnig voor een discussie. En zover ik had begrepen was het Mackdennis hierom te doen.
Gr. Wehoo.


-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Inderdaad was het mij te doen om waar de verschillen en dergelijke zaten..
Maar omdat mark schijnbaar elke keer iets negatiefs over me uitlaat heeft te melden.
Liepen de irritaties wat op.. Werdt de discussie wat pittiger.
Maar goed omdat het de mark van jd of de chris van xt is
Mag je niet, het niet eens zijn met hun mening?
Want dan krijg je de fan boys op je dak?
Opmerkingen die nergens opslaan.. Zo als kerel wie denk je voor de gek te houden? Jezelf?
Die irriteren.. Geeft ook totaal geen extra.
Maar nogmaals ik ben ZEKER TEVREDEN met jd
Heb BEWUST gekozen voor jd (EN DIT WAS NIET DE GOEDKOOPSTE!!)
Maar houd niet in dat je niet KRITISCH mag wezen.
Of dat je na AANSCHAF er geen minder positieve discussie over kan voeren?
Er zijn meer wegen om iets te bereiken..
Niet alle goedkoop is duurkoop!
Maar omdat mark schijnbaar elke keer iets negatiefs over me uitlaat heeft te melden.
Liepen de irritaties wat op.. Werdt de discussie wat pittiger.
Maar goed omdat het de mark van jd of de chris van xt is
Mag je niet, het niet eens zijn met hun mening?
Want dan krijg je de fan boys op je dak?
Opmerkingen die nergens opslaan.. Zo als kerel wie denk je voor de gek te houden? Jezelf?
Die irriteren.. Geeft ook totaal geen extra.
Maar nogmaals ik ben ZEKER TEVREDEN met jd
Heb BEWUST gekozen voor jd (EN DIT WAS NIET DE GOEDKOOPSTE!!)
Maar houd niet in dat je niet KRITISCH mag wezen.
Of dat je na AANSCHAF er geen minder positieve discussie over kan voeren?
Er zijn meer wegen om iets te bereiken..
Niet alle goedkoop is duurkoop!
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ik denk dat je een discussie hebt met chris over een uitlaat.... en dat ik je heel netjes en heel duidelijk uitleg gegeven heb waar de verschillen in zitten.
Welke conclusies je daaruit zelf wilt trekken is natuurlijk aan jezelf. "Fanboys" etc heb ik niet gezien in het topic.
De reden dat veel hele jonge TFSI's erg makkelijk hun vermogen halen, heeft grotendeels met de hoeveelheid koolaanslag te maken, een gti die veel korte stukjes gereden heeft in zijn leven, zit een stuk voller met troep.
Van de week nog een Leon 2.0 TFSI 185pk (met k04 kit) langs gehad, die nog maar 280pk over had van zijn 330pk een 1.5 jaar geleden. Geen lekkages niets. Koolaanslag verwijderd, vermogen en soepelheid terug.
Om wat meer 'door te dringen' met mijn relaas, moet je een aantal dingen goed begrijpen:
- een moderne TFSI motor heeft een hoge compressie: weinig voorontsteking mogelijk zonder pingelen.
- Een (te) late ontsteking zorgt voor veel hitte (goed voor de uitstoot, de katalysator blijft ten alle tijden lekker heet) maar een minder optimale verbranding (niet al je mengsel wordt optimaal gebruikt). Daarom is een getunde auto mede vaak wat zuiniger qua brandstofverbruik.
- met het fabrieksvermogen van 230pk maakt het weinig uit, de turbo doet maar 0.8 bar.
- Hoe hoger de turbodruk, hoe meer vulling in de cilinder (brandstof/lucht), hoe explosiever het mengsel (hoe meer kans op pingelen/detoneren).
- Als je uitlaatgassen niet goed weg kunnen of de kleppen niet goed sluiten etc, hoe meer die gevoeligheid voor pingelen toeneemt.
- Als je 1.3 bar draait en je hebt maar 2-3 graden voorontsteking over, kun je de turbodruk wel verder naar 1.5 bar verhogen, echter dan kun je misschien helemaal geen voorontsteking meer draaien, vermogen zal dan misschien wel láger uitvallen!
- Maak je je brandstof klopvaster (hoger octaangetal), dan kun je wél 8-10 graden voorontsteking draaien (zegmaar 6-8 graden wegregelen doet hij dan). Dan pak je direct 20pk.
Voorbeeld:
Chris zijn TD05 setup doet op BPultimate 98, maar een 380pk, niet echt de moeite bij een dergelijke upgrade. Dmv 10 liter E85 op de tank toevoegen, deed hij 419pk, dat is nogal de moeite!
Het is dus niet 'even' je best doen voor iets, het is een hele beredenering die je niet van de 1 op de andere dag leert, en waarom je dergelijke actie onderneemt, bv E85 toevoegen. Daar zit heel wat jaartjes ervaring in. Je kunt dan wel geen E85 erin willen en wel het vermogen... dát kan simpelweg niet, dan moet je je compressie verlagen.
Welke conclusies je daaruit zelf wilt trekken is natuurlijk aan jezelf. "Fanboys" etc heb ik niet gezien in het topic.
De reden dat veel hele jonge TFSI's erg makkelijk hun vermogen halen, heeft grotendeels met de hoeveelheid koolaanslag te maken, een gti die veel korte stukjes gereden heeft in zijn leven, zit een stuk voller met troep.
Van de week nog een Leon 2.0 TFSI 185pk (met k04 kit) langs gehad, die nog maar 280pk over had van zijn 330pk een 1.5 jaar geleden. Geen lekkages niets. Koolaanslag verwijderd, vermogen en soepelheid terug.
Om wat meer 'door te dringen' met mijn relaas, moet je een aantal dingen goed begrijpen:
- een moderne TFSI motor heeft een hoge compressie: weinig voorontsteking mogelijk zonder pingelen.
- Een (te) late ontsteking zorgt voor veel hitte (goed voor de uitstoot, de katalysator blijft ten alle tijden lekker heet) maar een minder optimale verbranding (niet al je mengsel wordt optimaal gebruikt). Daarom is een getunde auto mede vaak wat zuiniger qua brandstofverbruik.
- met het fabrieksvermogen van 230pk maakt het weinig uit, de turbo doet maar 0.8 bar.
- Hoe hoger de turbodruk, hoe meer vulling in de cilinder (brandstof/lucht), hoe explosiever het mengsel (hoe meer kans op pingelen/detoneren).
- Als je uitlaatgassen niet goed weg kunnen of de kleppen niet goed sluiten etc, hoe meer die gevoeligheid voor pingelen toeneemt.
- Als je 1.3 bar draait en je hebt maar 2-3 graden voorontsteking over, kun je de turbodruk wel verder naar 1.5 bar verhogen, echter dan kun je misschien helemaal geen voorontsteking meer draaien, vermogen zal dan misschien wel láger uitvallen!
- Maak je je brandstof klopvaster (hoger octaangetal), dan kun je wél 8-10 graden voorontsteking draaien (zegmaar 6-8 graden wegregelen doet hij dan). Dan pak je direct 20pk.
Voorbeeld:
Chris zijn TD05 setup doet op BPultimate 98, maar een 380pk, niet echt de moeite bij een dergelijke upgrade. Dmv 10 liter E85 op de tank toevoegen, deed hij 419pk, dat is nogal de moeite!
Het is dus niet 'even' je best doen voor iets, het is een hele beredenering die je niet van de 1 op de andere dag leert, en waarom je dergelijke actie onderneemt, bv E85 toevoegen. Daar zit heel wat jaartjes ervaring in. Je kunt dan wel geen E85 erin willen en wel het vermogen... dát kan simpelweg niet, dan moet je je compressie verlagen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten