Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Olietemperatuur via het climaatcontrol display is niet goed.
Op meerdere forums zetten ze vaker de vraag neer of het uberhaupt wel de olietemp is.
Op meerdere forums zetten ze vaker de vraag neer of het uberhaupt wel de olietemp is.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Ook even mijn verhaal;
Ik heb een AXX DSG dus 1 grote en 2 bypass thermostaten..
Analoog kwam die op de 90 maar viel vaak 1 streepje terug.
Digitaal was het 72-73 en soms max. 75
Gisteren eindelijk de hoofdthermostaat laten vervangen, werd echt tijd.
en de motortemperatuur loopt nu binnen 10 minuten op naar de 90gr met een max van 93
En nog belangrijker is ik durf nu het gaspedaal weer in te drukken
Ik heb een AXX DSG dus 1 grote en 2 bypass thermostaten..
Analoog kwam die op de 90 maar viel vaak 1 streepje terug.
Digitaal was het 72-73 en soms max. 75
Gisteren eindelijk de hoofdthermostaat laten vervangen, werd echt tijd.
en de motortemperatuur loopt nu binnen 10 minuten op naar de 90gr met een max van 93
En nog belangrijker is ik durf nu het gaspedaal weer in te drukken

-
- Type auto: Golf 5 GTI
En hoeveel heeft het je gekost?
250,- met OEM onderdelen door een bevriende monteur..
-
- Type auto: Golf 5 GTI
Hier ook de thermostaat laten vervangen. Motor komt weer mooi op temperatuur. Scheelt ook wat in verbruik.
Een vraagje: met de app torque, is hiermee de juiste olietemperatuur af te lezen of geeft deze gewoon een gemiddelde van iets ofzo?
mvg
mvg
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
-
- Type auto: a3 tfsi
Ik heb hier ook nog steeds last van
Vooral in de winter stukjes naar het werk van 8km loopt de meter niet eens op!
Nu het wat warmer is wel maar verder dan 70 gaat hij niet tijdens het rijden , blijf je stationair stil staan loopt hij wel iets verder op richting de 90
Zou dit wel de hoofdthermostaat zijn? Kan deze getest worden?? Of zouden het de omloop thermostaten zijn??
Nu het wat warmer is wel maar verder dan 70 gaat hij niet tijdens het rijden , blijf je stationair stil staan loopt hij wel iets verder op richting de 90
Zou dit wel de hoofdthermostaat zijn? Kan deze getest worden?? Of zouden het de omloop thermostaten zijn??
- MK5benGTI
- Type auto: Golf MK 5 GTI
Kans is zeer groot (9/10) dat dit de hoofd thermostaat is..vr6-maniac schreef:Ik heb hier ook nog steeds last van
AJGTI schreef:250,- met OEM onderdelen door een bevriende monteur..
AJGTI schreef: Vind ik een behoorlijk bedrag als de thermostaat iets van 60€ is..
-
Inmiddels de auto na laten kijken bij hans sloot , en de hoofdthermostaat bleef iets open staan dus die is vervangen en meteen de kleine ook.
Wordt nu weer netjes 90 graden !
Wordt nu weer netjes 90 graden !
-
Vond het vanmorgen best nog lang duren voordat de auto op temperatuur is , bij 17 graden buiten hoort het toch wel sneller te gaan toch? Als het dan vriest blijft hij nog te lang koud...
Vanmiddag na ongeveer 15 min binnendoor op 90 graden bij 23 graden buiten... alleen de kleine thermostaat naast het blok is niet vervangen de rest wel! Zit er nu dus aan te denken om die 3e ook maar te doen! Had er 2 thuis liggen maar die heb ik eens bekeken maar lijkt wel of die helemaal niet werken??
Kokend water erin gebeurt niets!
Hoe werkt dat ding???
Vanmiddag na ongeveer 15 min binnendoor op 90 graden bij 23 graden buiten... alleen de kleine thermostaat naast het blok is niet vervangen de rest wel! Zit er nu dus aan te denken om die 3e ook maar te doen! Had er 2 thuis liggen maar die heb ik eens bekeken maar lijkt wel of die helemaal niet werken??
Kokend water erin gebeurt niets!
Hoe werkt dat ding???
- MK5benGTI
Je olie temperaruur of je water temperatuur? Ik moet ook ongeveer 10-15 minuten rijden voordat mijn olie(!) op 90-95 graden is. Niks mis mee.
-
- MK5benGTI
Okey, en waar heb je deze uitgelezen? Of heb je dit via de analoge meter 'uitgelezen'? Ter info, als op de analoge meter 90 staat kan de temperatuur ergens tussen de 75 en 105 komen te staan.
-
Gewoon op dashboard
Denk dat ik die kleine naast het blok ook maar laat vervangen
Had er wel 2 thuis maar als ik daar kokend water in gooi gebeurt er niks mee
Denk dat ik die kleine naast het blok ook maar laat vervangen
Had er wel 2 thuis maar als ik daar kokend water in gooi gebeurt er niks mee

Ik denk dat het wel meevalt... In plaats van behoorlijk.MK5benGTI schreef:Kans is zeer groot (9/10) dat dit de hoofd thermostaat is..vr6-maniac schreef:Ik heb hier ook nog steeds last van
AJGTI schreef:250,- met OEM onderdelen door een bevriende monteur..AJGTI schreef: Vind ik een behoorlijk bedrag als de thermostaat iets van 60€ is..
Thermostaat 60,- nieuwe KVS en alle klemmen etc vervangen. A 100,- totaal incl. Thermostaat ongeveer originele delen.
En de klus zat tegen, 7 uur werk totaal. Dat is snel gerekend 20/per uur....
Ik schop dit topic even omhoog...
Ik heb een gti uit 05 met dsg.
Mijn thermostaat is pas vervangen. Die achter de dynamo (denk ik).
M'n temperatuur loopt nu weer netjes op naar 90 op de analoge meter. Maar, dit duurt echt heel lang. Net een stukje rustig in de stad gereden vanaf koud, kleine 10 minuten, de analoge meter slaat nog niet eens uit .. gister naar werk, 5 minuten binnendoor, daarna nog zeker 10 minuten op de snelweg voor ik op de 90 zit.
Is dit normaal? Ik vind t erg lang duren. M'n caddy 1.9 tdi zit in het eerste zelfde ritje al op de 90 graden, m'n gti slaat nog niet eens uit.
Ik heb een gti uit 05 met dsg.
Mijn thermostaat is pas vervangen. Die achter de dynamo (denk ik).
M'n temperatuur loopt nu weer netjes op naar 90 op de analoge meter. Maar, dit duurt echt heel lang. Net een stukje rustig in de stad gereden vanaf koud, kleine 10 minuten, de analoge meter slaat nog niet eens uit .. gister naar werk, 5 minuten binnendoor, daarna nog zeker 10 minuten op de snelweg voor ik op de 90 zit.
Is dit normaal? Ik vind t erg lang duren. M'n caddy 1.9 tdi zit in het eerste zelfde ritje al op de 90 graden, m'n gti slaat nog niet eens uit.
-
Heb ik dus ook! Hoofd en kleine thermostaat vervangen en nog duurt het lang! Die kleine naast het blok is nog niet gedaan , dus denk dat ik die ook moet vervangen, kijken of het dan beter is!
Ik heb nog even verder gelezen en ik ga ook beide bypass thermostaatjes vervangen. Gelukkig moet dat niet zoveel werk zijn als de hoofdthermostaat.vr6-maniac schreef:Heb ik dus ook! Hoofd en kleine thermostaat vervangen en nog duurt het lang! Die kleine naast het blok is nog niet gedaan , dus denk dat ik die ook moet vervangen, kijken of het dan beter is!
Heb nog een vraag (aan iedereen)
ik vond deze slang thermostaat een paar paginas terug
http://www.auto-onderdelen-totaal.nl/on ... an/112-949
Moet ik er van deze dan 2 bestellen? maw, zijn beide bypass thermostaatjes het zelfde?
-
Ik heb nog 2 van die thermostaatjes liggen! Toen besteld omdat ik het zelf wou doen, maar samen met de grote thermostaat is de kleine ook vervangen en donderdag word de andere kleine ook vervangen!
Ik heb de 2 kleine vervangen nu. Komt snel op temperatuur maar blijft op de 80 hangen... dan heel langzaam door naar de 90, is dat normaal?
- markosgti
- Type auto: Golf 6 GTI ED35
Mijn temperatuur bleef ook op circa 70 graden hangen, digitaal. Hoofd thermo vervangen en nu weer netjes op 90 graden, ook digitaal. Dit tegelijk met het vervangen met een homokneet hoes, totale kosten €180.
Golf 5 gti 2008 met enkel 1 hoofd thermo voor de duidelijkheid.
Golf 5 gti 2008 met enkel 1 hoofd thermo voor de duidelijkheid.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Das geen geld!
Mijne is toch wel goed nu denk ik, van de 80 naar 90 graden duurt wel effe maar zal wel normaal zijn, eenmaal op 90 blijft ie daar netjes.
Mijne is toch wel goed nu denk ik, van de 80 naar 90 graden duurt wel effe maar zal wel normaal zijn, eenmaal op 90 blijft ie daar netjes.
-
De 3e is nu ook vervangen en die bleek dus open te blijven staan!
Nu gaat hij vrij snel naar de 80 en dan rustig door naar 90! Ben weer happy!
Nu gaat hij vrij snel naar de 80 en dan rustig door naar 90! Ben weer happy!
- markosgti
- Type auto: Golf 6 GTI ED35
Super! 

New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm