Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zit nu zo'n week of twee te denken om een remmenupgrade te doen op mijn Golfje 6 GTI. Mede door een forum lid hier welke wees op het opvullen van je velg, en bedankt..
Is het gebruikelijk dat, wanneer je over gaat op R remmen, je enkel de voorkant een upgrade geeft? Zijn hier verder nog aanpassingen voor nodig? Volgens mij las ik wel eens dat er een VCDS aanpassing diende te gebeuren.
Vraag mij ook af of het niet gek staat als je 345mm voor hebt en achter toch een stuk kleiner..
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
staffpride schreef:mijn advies is voor en achter doen. remt vele malen beter/in verhouding als alleen voor.
en je kan idd de rembekrachtiger wat harder zetten. dan heb je beter/lekkerder gevoel in pedaal met remmen.
Dat is iets wat ik moet doen. Moet nu behoorlijk diep trappen voordat er respons komt. Ik heb voor inmiddels gedaan. Achter komt ook nog. Gewoon beide doen.
staffpride schreef:mijn advies is voor en achter doen. remt vele malen beter/in verhouding als alleen voor.
en je kan idd de rembekrachtiger wat harder zetten. dan heb je beter/lekkerder gevoel in pedaal met remmen.
Dat is iets wat ik moet doen. Moet nu behoorlijk diep trappen voordat er respons komt. Ik heb voor inmiddels gedaan. Achter komt ook nog. Gewoon beide doen.
Hoe vind je het nu remmen?
Het is bij mij ook vooral dat ik wat meer opvulling wil.. Wellicht maar eens eigenwijs doen en eerst voor, achter kan altijd nog.
@Staffpride; kan ik het instellen met VCDS of moet je dan een VCP hebben?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
ErikSpeed schreef:Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
Juist als je voor harder remt kan hij achter uitbreken. Ik heb tijdje met alleen voor gereden en later achter pas gedaan om het verschil persoonlijk te ervaren.
Met alleen voor duikt de auto veel meer naar voren en wordt hij achter lichter doordat de kont omhoog komt.
Met de remmen rondom is hij beter in balans.
Dat de R20 zwaarder is maakt niets uit. De golf 7 performance heeft dezelfde remmen als de golf R7 voor(340mm) en achter (310mm) en de golf 7 is zelfs lichter als de golf 6
ErikSpeed schreef:Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
Juist als je voor harder remt kan hij achter uitbreken. Ik heb tijdje met alleen voor gereden en later achter pas gedaan om het verschil persoonlijk te ervaren.
Met alleen voor duikt de auto veel meer naar voren en wordt hij achter lichter doordat de kont omhoog komt.
Met de remmen rondom is hij beter in balans.
Dir heb ik dus ook al ervaren. In een bocht welke ook nog naar beneden ging moest ik hard remmen omdat een Ambulance ineens wou invoegen. Hierna brak de achterkant uit en moest ik behoorlijk bijsturen. Geen fijn gevoel.
Famous1303 schreef:
@Staffpride; kan ik het instellen met VCDS of moet je dan een VCP hebben?
Kan je met VCDS doen in ABS module onder adaption
Je kunt ook de pomp aanpassen zodat die weet dat er 345mm schijven op zitten. Dit past de ABS PID regeling aan omdat de grotere klauwen andere karakteristieken hebben.
Tip: doe voor en achter. Remt echt super goed en staat ook beter dan alleen de voorzijde
Op de MK5 die ik had had ik alleen aan de voorkant 345mm en achter origineel, remt ook wel goed.
Maar nu bij de MK6 voor èn achter remt helemaal geweldig en het blijft goed remmen bij stevig gebruik. Ondanks dat het originele schijven en blokken zijn.
Heb nu ook goodridge stalen remslangen gekocht dus binnenkort monteren om te kijken of dat nog beter en met nog meer gevoel remt.
Wat moet er precies veranderd worden met vcds voor de 345mm schijven zoals hierboven vermeld..?
Antwoord mag ook in PB
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Zeker voor en achter doen, het liefste gelijk in combinatie met stalenremleidingen en een fatsoenlijk remvloeistof. Zelf heb ik er nu remvloeistof van Motul in zitten, namelijk de BRF 660. Deze heeft een hoger kooppunt dan de originele/normale vloeistof. Als je je remmen dan goed gaat belasten blijft de druk veel constanter.
Golf88 schreef:Zeker voor en achter doen, het liefste gelijk in combinatie met stalenremleidingen en een fatsoenlijk remvloeistof. Zelf heb ik er nu remvloeistof van Motul in zitten, namelijk de BRF 660. Deze heeft een hoger kooppunt dan de originele/normale vloeistof. Als je je remmen dan goed gaat belasten blijft de druk veel constanter.