Clubsport luxeproblemen
Re: Clubsport luxeproblemen
Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Re: Clubsport luxeproblemen
De clubsport heeft toch standaard 265 ? Niet ?
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Clubsport luxeproblemen
Ja klopt, met overboost naar 290 pk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Clubsport luxeproblemen
En dat voor slechts €54000??hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld
Re: Clubsport luxeproblemen
Erwin, ik vind het een enorme bak geld.ED30Erwin schreef:En dat voor slechts €54000??hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld

- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Clubsport luxeproblemen
Ooh ik schrok al hahah dan neem ik mijn woorden terughoos schreef:Erwin, ik vind het een enorme bak geld.ED30Erwin schreef:En dat voor slechts €54000??hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld
Re: Clubsport luxeproblemen
Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Beste Hoppers, ik heb even met een vw monteur bij de auto staan praten. Hij zei ABT is de huisleverancier van software voor tuning. Niks nieuws onder de zon.Hoppers schreef:Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.
Mijn gti heeft orginele 220 Pk de PP 230 Pk deze clubsport 265 Pk met overboost 290 de Golf R 300 Pk en nu komt er ook nog een clubsport S met een sterkere motor.
Het zal voor de doorsnee consument best een doolhof zijn met al die kleine verschillen.
Je kunt een anabolen kuurtje laten doen bij JD, kun je je golf in ieder geval naar een veel hoger plan tillen en met een hoger koppel dan de standaard 350 Nm van de clubsport.
Lees de reacties eens op Autoweek als er weer een " nieuwe " golf word gelanceerd met 10 Pk meer.
Ik vind de modelpolitiek een beetje overkill.
Re: Clubsport luxeproblemen
Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Clubsport luxeproblemen
Het heeft een groot voordeel als je ABT software gebruikt, Garantie tot 100.000 km.golf5gt schreef:Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
Maar dat betaal je zelf, kijk eens op de abt site en schrik van de prijzen.
Meer als 1500 euro voor de software en garantie verlengen tot 36 maand voor 540 euro.
Ze maken gewoon een geldpotje voor garantie gevallen.
En toch kan ik het enigszins wel begrijpen. Stel jij bent eigenaar van de VW fabriek en iedere beun de haas verandert je software, zou je niet goedkeuren denk ik ?
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Clubsport luxeproblemen
Dan moet die beste man/vrouw toch eens achter zijn oren gaan krabben en zich afvragen waarom ( bijna ) niemand voor ABT chip kiest!hoos schreef:Stel jij bent eigenaar van de VW fabriek en iedere beun de haas verandert je software, zou je niet goedkeuren denk ik ?golf5gt schreef:Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Re: Clubsport luxeproblemen
Het klopt dat ABT de huis-tuner is voor VW, dat is algemeen bekend denk ik. Echter wordt de 265pk in de clubsport niet bereikt door tuning van een GTI motor met 220/230PK. Het is namelijk de golf R motor, dus met grotere turbo ed. Echter om deze qua vermogen niet te dicht bij de golf R uit te laten komen, is deze teruggeschroefd. Het lijkt me sterk dat ABT verantwoordelijk is voor het de-tunen van een auto. In hoeverre VW of ABT verantwoordelijk is voor de overboost functie, weet ik niet. Doordat de clubsport de motor uit de R heeft zal JD hier dus dezelfde waardes uit halen, bij een kuurtje, als de "echte" golf R. 365PK en 470NM voor een stage 1 tune op de voorwieltjes.hoos schreef:Beste Hoppers, ik heb even met een vw monteur bij de auto staan praten. Hij zei ABT is de huisleverancier van software voor tuning. Niks nieuws onder de zon.Hoppers schreef:Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.
Mijn gti heeft orginele 220 Pk de PP 230 Pk deze clubsport 265 Pk met overboost 290 de Golf R 300 Pk en nu komt er ook nog een clubsport S met een sterkere motor.
Het zal voor de doorsnee consument best een doolhof zijn met al die kleine verschillen.
Je kunt een anabolen kuurtje laten doen bij JD, kun je je golf in ieder geval naar een veel hoger plan tillen en met een hoger koppel dan de standaard 350 Nm van de clubsport.
Lees de reacties eens op Autoweek als er weer een " nieuwe " golf word gelanceerd met 10 Pk meer.
Ik vind de modelpolitiek een beetje overkill.
De reacties op Autoweek kunnen me gestolen worden. De opmerkingen op dat forum over de GTI zijn zo oppervlakkig.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Clubsport luxeproblemen
Alle vw haters daar is een van de redenen waarom wij hier zittenHoppers schreef: Het klopt dat ABT de huis-tuner is voor VW, dat is algemeen bekend denk ik. Echter wordt de 265pk in de clubsport niet bereikt door tuning van een GTI motor met 220/230PK. Het is namelijk de golf R motor, dus met grotere turbo ed. Echter om deze qua vermogen niet te dicht bij de golf R uit te laten komen, is deze teruggeschroefd. Het lijkt me sterk dat ABT verantwoordelijk is voor het de-tunen van een auto. In hoeverre VW of ABT verantwoordelijk is voor de overboost functie, weet ik niet. Doordat de clubsport de motor uit de R heeft zal JD hier dus dezelfde waardes uit halen, bij een kuurtje, als de "echte" golf R. 365PK en 470NM voor een stage 1 tune op de voorwieltjes.
De reacties op Autoweek kunnen me gestolen worden. De opmerkingen op dat forum over de GTI zijn zo oppervlakkig.

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Clubsport luxeproblemen
Weet je zeker dat je na een jaar al terug kan zonder bpm ?
Ik dacht namelijk dat er een langere tijd overheen moest gaan.
Ik dacht namelijk dat er een langere tijd overheen moest gaan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Clubsport luxeproblemen
Abt is een van de weknige tuners die een auto op minder vermogen chipt als origineel
Vind het zonde dat een michaam als volkswagen daar voor kies..
Maar ach, wie weet dat nou van de mensen die een golf koopt.
Zal wel een centen kwestie zijn..

Vind het zonde dat een michaam als volkswagen daar voor kies..
Maar ach, wie weet dat nou van de mensen die een golf koopt.
Zal wel een centen kwestie zijn..
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Clubsport luxeproblemen
Hij moet een half jaar in het buitenland op naam hebben gestaan. Bij het terug verhuizen naar NL valt hij onder de verhuisboedelregeling. Dat is de reden dat hij vrij is van BPM en BTW.MkVI Nmgn schreef:Weet je zeker dat je na een jaar al terug kan zonder bpm ?
Ik dacht namelijk dat er een langere tijd overheen moest gaan.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Re: Clubsport luxeproblemen
Inmiddels is de bestelling geplaatst. Nu kan het lange wachten beginnen.
Hier de specs:
- GTI Clubsport DSG
- Carbon steel grey (geen zwart dak)
- 5 deurs
- 18" Belvedere
- Schalensitze
- Discover Pro
- 65% tint
- DCC
- Dodehoeksensor
- Lane assist
- ACC
- Bi xenon
- Dynamic light assist
- Panoramadak
- Verwarmbare voorruit
- Winterpakket
- Dynaudio
- DAB+
- App connect
Ik heb inmiddels ook alle info verzameld om er zsm een middenarmsteun in te (laten) zetten.
Gr Dennis
Hier de specs:
- GTI Clubsport DSG
- Carbon steel grey (geen zwart dak)
- 5 deurs
- 18" Belvedere
- Schalensitze
- Discover Pro
- 65% tint
- DCC
- Dodehoeksensor
- Lane assist
- ACC
- Bi xenon
- Dynamic light assist
- Panoramadak
- Verwarmbare voorruit
- Winterpakket
- Dynaudio
- DAB+
- App connect
Ik heb inmiddels ook alle info verzameld om er zsm een middenarmsteun in te (laten) zetten.
Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Clubsport luxeproblemen
Goede keuze dat je geen zwart dak neemt!
Probeer het bij mijn auto voor te stellen maar lijkt mij geen gezicht.
Verder leuke bestelling! Ben benieuwd naar de foto's!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Probeer het bij mijn auto voor te stellen maar lijkt mij geen gezicht.
Verder leuke bestelling! Ben benieuwd naar de foto's!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Clubsport luxeproblemen
Mooi samengesteld!!
Zit trouwens een mooi geluid in. Ik kwam er net één in Duitsland tegen en een mooie sound toen die optrok!
Zit trouwens een mooi geluid in. Ik kwam er net één in Duitsland tegen en een mooie sound toen die optrok!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Re: Clubsport luxeproblemen
Gaaf hoor. Nubkan het lsnge wachten beginnen
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Clubsport luxeproblemen
Gefeliciteerd met je CS Hoppers. Mooie constructie, je moet nog wel een jaar op dat eiland blijven, maar dat lijkt mij ook geen straf
En over dat Abt verhaal, alle fabrieks VW's hebben geen Abt tuning.

En over dat Abt verhaal, alle fabrieks VW's hebben geen Abt tuning.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Clubsport luxeproblemen
Leuke vooruitzichten gefeliciteerd
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
- Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
- Locatie: Tielt (W.Vl.) - België
Re: Clubsport luxeproblemen
Ik weet niet waar je een prijs van 54.000 EUR vandaan haalt hoor... Wellicht verwar je dit met de Golf VI - R.hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Deze namiddag ga ik meer dan waarschijnelijk tekenen voor de VW Golf VI - Clubsport te nemen. Catalogusprijs + opties die ik heb gekozen komen op 43.971,50 EUR, na korting nog 39.068,14 EUR. Is dan ook met DSG, lederen zetels, en nog wat andere opties, wel geen schuifdak en geen DCC.
Ofwel kosten ze werkelijk ERG veel meer in Nederland dan in België, maar 10k lijkt me een veel te groot verschil te zijn voor hetzelfde model... Anders zou ik zeggen, kom maar best in België shoppen!

Re: Clubsport luxeproblemen
wist je nou echt nog niet dat auto's rond die prijs in nederland hier inderdaad 10k duurder zijn? dat is al tig jaar zo, kom is een keer tanken in nederland en wees blij dat je belg bent (in sommige opzichten dan
)

Re: Clubsport luxeproblemen
Hij heeft het ook over een VW Golf VI - Clubsportbzb schreef:wist je nou echt nog niet dat auto's rond die prijs in nederland hier inderdaad 10k duurder zijn? dat is al tig jaar zo, kom is een keer tanken in nederland en wees blij dat je belg bent (in sommige opzichten dan)


mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten