Waarop letten bij een 2008
Waarop letten bij een 2008
Heb nog niet echt een specifiek topic zien staan over de aandachtspunten bij aanschaf van eentje van 2008
Zou iemand me een overzicht kunnen geven van waar ik allemaal moet op letten als ik ga kijken voor de aanschaf van mijn GTI?
Zowel motorisch als uiterlijk?
Dank bij voorbaat!
Zou iemand me een overzicht kunnen geven van waar ik allemaal moet op letten als ik ga kijken voor de aanschaf van mijn GTI?
Zowel motorisch als uiterlijk?
Dank bij voorbaat!
Re: Waarop letten bij een 2008
Roest bij de dorpel onder de voorschermen.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de distributieriem is gedaan.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de distributieriem is gedaan.
Laatst gewijzigd door ferry op 20 jul 2016, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Waarop letten bij een 2008
Kan ik het roest bij de dorpel onder de voorschermen zo bekijken of moeten die er eerst af? Aangezien ik daar terplekke niet de mogelijkheid zal hebben deze te demonterenferry schreef:Roest bij de dorpel onder de voorschermen.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de multiriem is gedaan.
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Waarop letten bij een 2008
Multiriem is niet zo interessant, distributieriem daarin tegen wel..ferry schreef:Roest bij de dorpel onder de voorschermen.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de distributieriem is gedaan.

Moet officieel elke 180.000 km, ongeacht het aantal jaar, het advies is wel om hem eerder te vervangen (elke 5 a 6 jaar, 90.000 km)
Let verder op de kvs temperatuurmeter.. deze moet na een koude start binnen +/- 10 minuten op 90 graden staan, en niet gaan schommelen, anders kan dat een kapotte thermosstaat zijn (veel werk om te vervangen)
Verder eigenlijk het gebruikelijke zoals bij iedere andere auto, alles even checken..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: Waarop letten bij een 2008
Mijn fout bedoelde ik ook. Bericht even aangepast.MK5GTI schreef:Multiriem is niet zo interessant, distributieriem daarin tegen wel..ferry schreef:Roest bij de dorpel onder de voorschermen.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de distributieriem is gedaan.![]()
Moet officieel elke 180.000 km, ongeacht het aantal jaar, het advies is wel om hem eerder te vervangen (elke 5 a 6 jaar, 90.000 km)
Let verder op de kvs temperatuurmeter.. deze moet na een koude start binnen +/- 10 minuten op 90 graden staan, en niet gaan schommelen, anders kan dat een kapotte thermosstaat zijn (veel werk om te vervangen)
Verder eigenlijk het gebruikelijke zoals bij iedere andere auto, alles even checken..
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Waarop letten bij een 2008
Aangezien deze nog maar 65 000 km heeft gelopen zal de distributieriem waarschijnlijk nog niet vervangen zijn en heb ik nog even tijd tot ik aan de 90 000 zit.MK5GTI schreef:Multiriem is niet zo interessant, distributieriem daarin tegen wel..ferry schreef:Roest bij de dorpel onder de voorschermen.
Ratelen van de nokkenasketting.
Uiteraad even kijken wanneer de distributieriem is gedaan.![]()
Moet officieel elke 180.000 km, ongeacht het aantal jaar, het advies is wel om hem eerder te vervangen (elke 5 a 6 jaar, 90.000 km)
Let verder op de kvs temperatuurmeter.. deze moet na een koude start binnen +/- 10 minuten op 90 graden staan, en niet gaan schommelen, anders kan dat een kapotte thermosstaat zijn (veel werk om te vervangen)
Verder eigenlijk het gebruikelijke zoals bij iedere andere auto, alles even checken..
En dat van de kvs temperatuurmeter zal ik zeker op letten.
Is hij qua onderhoud hetzelfde als elke andere auto? om de zoveel tijd binnensteken in een goede garage en dat volstaat?
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Waarop letten bij een 2008
90.000 zit je dan nog niet aan, maar hij is dan wel al 8 jaar oud
Ik zou hem dus gewoon vervangen.
Beurt 1 x per jaar/15.000 km doen, kan bij een VW specialist (dealer zou ik achterwege laten) of een goede betrouwbare garage.

Beurt 1 x per jaar/15.000 km doen, kan bij een VW specialist (dealer zou ik achterwege laten) of een goede betrouwbare garage.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: Waarop letten bij een 2008
In geval hij nog niet vervangen is zal ik dit zowizo doen.MK5GTI schreef:90.000 zit je dan nog niet aan, maar hij is dan wel al 8 jaar oudIk zou hem dus gewoon vervangen.
Beurt 1 x per jaar/15.000 km doen, kan bij een VW specialist (dealer zou ik achterwege laten) of een goede betrouwbare garage.
Dus geen volkswagen dealer garage om hem binnen te steken? enkel een specialist? Weet u toevallig in België zo goeie specialisten zijn?
Re: Waarop letten bij een 2008
beste ik ben van denderhoutem toen ik mijn v gti had
ging ik op onderhoud bij carroserie yves in zandbergen
geen dure maar wel eerlijke garagist mvg tommy
ging ik op onderhoud bij carroserie yves in zandbergen
geen dure maar wel eerlijke garagist mvg tommy
mk7 gti 325 pk 525nm
Re: Waarop letten bij een 2008
Aangenaam, carrosserie yves in zandbergen ken ik, weet niet zoveel over zijn werkstijl en de prijs die hij er voor vraagt maar als u het zegt zal ik daar mss eens navraag doen dankje!tommy schreef:beste ik ben van denderhoutem toen ik mijn v gti had
ging ik op onderhoud bij carroserie yves in zandbergen
geen dure maar wel eerlijke garagist mvg tommy
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten