CEL code p0171

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Crocky
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35

CEL code p0171

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Gisteren kreeg ik plots een CEL op het dashboard. Uitgelezen en blijkt code p0171 (system too lean) te zijn. Wat ik hierbij opvallend vind is dat de gelogde km-stand 1000 km eerder is dan gisteren. Hoe kan het dat de CEL nu pas aangaat?

Ik merk totaal niets abnormaal, geen gestotter stationair, geen vermogenverlies, geen rare geluiden, enz..

Ik heb mijn intake klemmen vernieuwd en goed aangedraaid. Code gecleard en even gaan rijden. Geen code meer momenteel. Moest de code terug opduiken ga ik de PCV eens vervangen (komt vaak voor lees ik).

Kan deze code ook veroorzaakt worden door ethanol toe te voegen aan de brandstof? Ik had gisteren namelijk toevallig 4 liter ethanol ipv 2 toegevoegd aan een volle tank.

Alvast bedankt.
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Re: CEL code p0171

Bericht door NielsED30 »

Mijn ervaring is dat met deze storing er toch ergens valse lucht vandaan getrokken word. Dit kan inderdaad de PCV klep zijn die (beginnend) scheurt, maar het kan bijvoorbeeld ook de N80 klep zijn. N80 klepje kost geloof ik ook maar 35 euro bij de dealer, is ook een bekend probleem bij deze motoren. (Heb zelf ook zowel de PCV en de N80 vervangen na problemen met dezelfde storing).
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”