Beste forumleden,
Gisteren merkte ik rechts achteraan een schurend geluid op. Auto omhoog gekrikt en remblokken lijken tegen de schijf te schuren.
Vandaag zijn de remblokken vervangen maar schurend geluid is er nog steeds. Ik merk niks abnormaal op bij het remmen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt.
Schurende achterrem
- MK5GTI
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Schurende achterrem
Nieuwe remblokken moeten sws even inslijten, vooral als ze op een gebruikte schijf gemonteerd worden.
Was alles goed gangbaar?
Was alles goed gangbaar?
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- Crocky
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Omdat ik voor erger vreesde ben ik maar meteen naar een VAG-garage gegaan. Ik kon ook zien dat de blokken helemaal nog niet op waren. Garagist heeft dan de achterste remblokken vervangen. Blokken waren nog voor 1/3de goed. Volgens hem zou de blok wat aan de schijf gekleefd hebben doordat ze al vrij oud zijn (5 jaar). Hij vertelde mij ook dat de blokken altijd wat horen te schuren om de schijf zo wat warm te houden.
Tot gisteren heb ik eigenlijk mijn blokken nooit horen schuren. Nu nieuwe blokken gemonteerd en nog steeds hetzelfde geluid... Het is wel enkel merkbaar als ik met de ramen open rij.
Tot gisteren heb ik eigenlijk mijn blokken nooit horen schuren. Nu nieuwe blokken gemonteerd en nog steeds hetzelfde geluid... Het is wel enkel merkbaar als ik met de ramen open rij.
- MK5GTI
Ik zou het nog even een paar honderd km aanzien, zodat je zeker weet dat ze goed zijn ingesleten op de schijven.
Mocht het dan nog niet weg zijn, gewoon teruggaan naar de dealer. Jij bent daar gekomen met de klacht dat de remmen schuren, hun hebben vervolgens een reparatie uitgevoerd. Dus als het daarna niet opgelost is, gewoon aankloppen voor garantie
Mocht het dan nog niet weg zijn, gewoon teruggaan naar de dealer. Jij bent daar gekomen met de klacht dat de remmen schuren, hun hebben vervolgens een reparatie uitgevoerd. Dus als het daarna niet opgelost is, gewoon aankloppen voor garantie

Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- Crocky
Geluid is te vergelijken met het geluid in deze video vanaf 00:28: https://youtu.be/NjS7GnEr0U8?t=26s
- MK5GTI
Bekend geluid, hoor het dagelijks op het werk...
Dat remmen iets aanlopen is normaal, blokken lopen natuurlijk altijd iets tegen de schijf aan.
Zolang je het wiel met 1 hand een draai kan geven, zonder dat het wiel gelijk blokkeert is er niks aan de hand..
Zit er niet een roest rand aan de schijf? kan zijn dat de blokken daar iets tegen aan komen.

Dat remmen iets aanlopen is normaal, blokken lopen natuurlijk altijd iets tegen de schijf aan.
Zolang je het wiel met 1 hand een draai kan geven, zonder dat het wiel gelijk blokkeert is er niks aan de hand..
Zit er niet een roest rand aan de schijf? kan zijn dat de blokken daar iets tegen aan komen.
- Crocky
Bedankt voor de reacties. Zal dit weekend het wiel nog eens demonteren en alles controleren en poetsen.
Moest er iemand nog andere opties hebben, laat maar horen.
Moest er iemand nog andere opties hebben, laat maar horen.