Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Je kunt je ABS laten weten dat je grotere remschijven hebt, echter schijnt het in enkele gevallen zo te zijn, dat 'oude' ABS modules dit niet kunnen. Hebben mensen hier ervaring mee?
For those of you who are running R32/R20/S3/S5 or any other BBK setup on the front and rear, you can code your ABS unit through VCDS for a firmer brake pedal and earlier braking response.
Here is how you do it:
Connect your VCDS with the car RUNNING (I tried doing it with simply my key in the ignition turned on - coding wasn't accepted).
1) Open measuring block 03- ABS BRAKES
2) GO to Coding - Long Coding
3) you have to change two byte sections:
Byte 2, by default on the mk6 gti you will have — either 60 or C0. You have to change it to 80 for the R32 setup. Available variants:
20 — disc diameter front 280, back 253
40 — disc diameter front 288, back 253
60 — disc diameter front 312, back 253
80 — disc diameter front 345, back 310
C0 — disc diameter front 312, back 272
Byte 10, by default on the mk6 gti you will have either 06 or 03. You have to change it to 01. Available options:
04 — disc diameter front 280, back 253
02 — disc diameter front 288, back 253
06 — disc diameter front 312, back 253
01 — disc diameter front 345, back 310
03 — disc diameter front 312, back 272
Example (taken from a SEAT Freetrack 4x4 with R32 brakes installed in the front and back:
Zo nog een vraag over zogenaamde "Brake assist".. Wie heeft hier ervaring mee en kan dit aangepast worden opeen MKV.
Info:
Brake Assist is an algorithm that attempts to determine if you are in a panic-stop situation. If it decides that you are, it applies maximum braking pressure, regardless of the pressure you are actually applying to the pedal.
Why? There was a study done a few years ago that showed the average driver sometimes does not make maximum use of the brakes in an emergency situation. One reason is that few people have actual experience and practice with maximum braking and tend to be wimpy about it. Another reason is that the pulsing of of the ABS actually spooked some people into coming off the pedal. These facts led to the conclusion that that Brake Assist intervention could save some lives. Bravo, I say.
The problem on the track is that BA is either ON or OFF. It is hard to modulate the brakes with BA kicking in and out in a long braking zone. I am glad to learn that the threshold of BA can be adjusted via VAGCOM.
Vagocom: Kanaal 9
Welke inputwaarden zijn er:
00 = stock, brake assist on medium
01 = BA on full (early intervention)
02 = BA on "late" (almost no interventions)
for a firmer brake pedal and earlier braking response.
Eind oktober wordt mijn distributieriem vervangen bij Tom, ik zal hem eens vragen of hij dit eerder heeft gedaan en of hij dit bij mij kan doen. Houd jullie op de hoogte.
Ja, ik heb de brake assist ook op max staan. Vooral met eem setje grotere remmen vind ik het prettiger aanvoelen.
Verschil is wel merkbaar, maar verwacht geen dag en nacht verschil
Ja, ik heb de brake assist ook op max staan. Vooral met eem setje grotere remmen vind ik het prettiger aanvoelen.
Verschil is wel merkbaar, maar verwacht geen dag en nacht verschil
Ja, ik heb de brake assist ook op max staan. Vooral met eem setje grotere remmen vind ik het prettiger aanvoelen.
Verschil is wel merkbaar, maar verwacht geen dag en nacht verschil
Thanks! Max betekend op 2?
Heb je je schijfdiameters ook aangepast?
Nee op 1
schijfdiameter niet aangepast. Vind het zo beter doseerbaar/beter aanvoelen
MK5benGTI schreef:Je kunt je ABS laten weten dat je grotere remschijven hebt, echter schijnt het in enkele gevallen zo te zijn, dat 'oude' ABS modules dit niet kunnen. Hebben mensen hier ervaring mee?
For those of you who are running R32/R20/S3/S5 or any other BBK setup on the front and rear, you can code your ABS unit through VCDS for a firmer brake pedal and earlier braking response.
Here is how you do it:
Connect your VCDS with the car RUNNING (I tried doing it with simply my key in the ignition turned on - coding wasn't accepted).
1) Open measuring block 03- ABS BRAKES
2) GO to Coding - Long Coding
3) you have to change two byte sections:
Byte 2, by default on the mk6 gti you will have — either 60 or C0. You have to change it to 80 for the R32 setup. Available variants:
20 — disc diameter front 280, back 253
40 — disc diameter front 288, back 253
60 — disc diameter front 312, back 253
80 — disc diameter front 345, back 310
C0 — disc diameter front 312, back 272
Byte 10, by default on the mk6 gti you will have either 06 or 03. You have to change it to 01. Available options:
04 — disc diameter front 280, back 253
02 — disc diameter front 288, back 253
06 — disc diameter front 312, back 253
01 — disc diameter front 345, back 310
03 — disc diameter front 312, back 272
Example (taken from a SEAT Freetrack 4x4 with R32 brakes installed in the front and back:
Ik heb dit bij de ED35 met rondom R20 remmen gedaan .
Op droog asfalt merk ik niet echt verschil alleen dat de ABS minder snel ingrijpt.
Op vochtig asfalt is hij met stevig remmen een stuk zenuwachtiger aan de achterkant dan voor de aanpassing met vcds.
Meer mensen ervaring mee?
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ik rijd met RS3 remmen op de vooras (370mm + 4pots Brembo) en R20 remmen op de achteras. Heb niks in vcds aangepast en heb totaal geen last van uitbreken.
Weet je zeker dat het ontluchten goed is gebeurd? Bij mij was dit ook pas na de tweede keer helemaal goed en was de remdruk veel beter verdeeld.
Golf88 schreef:Ik rijd met RS3 remmen op de vooras (370mm + 4pots Brembo) en R20 remmen op de achteras. Heb niks in vcds aangepast en heb totaal geen last van uitbreken.
Weet je zeker dat het ontluchten goed is gebeurd? Bij mij was dit ook pas na de tweede keer helemaal goed en was de remdruk veel beter verdeeld.
Heb er ook alleen maar last(voor zover ik het last kan noemen) van op vochtig asfalt.
Lucht zit er niet meer in heb hem 3x ontlucht want dat gaat soms niet makkelijk bij de mk5 en mk6. Pedaal voelt ook gewoon strak aan en heb op droog weer niks geen last dan remt hij perfect.
Banden zijn conti sportcontact5 alle 4 onder de 3mm dus misschien ligt het daaraan
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Golf88 schreef:Ik rijd met RS3 remmen op de vooras (370mm + 4pots Brembo) en R20 remmen op de achteras. Heb niks in vcds aangepast en heb totaal geen last van uitbreken.
Weet je zeker dat het ontluchten goed is gebeurd? Bij mij was dit ook pas na de tweede keer helemaal goed en was de remdruk veel beter verdeeld.
We hebben het systeem afgelopen vrijdag voor de tweede keer ontlucht en toen kwam er ook al geen lucht meer uit.