Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door jochemstr »

Goedemorgen!

Gisteravond viel mijn GTI ineens uit tijdens het rijden, daarna startte hij heel kort weer om vervolgens weer uit te vallen en niet meer te starten. Direct was er ook een duidelijke benzinelucht aanwezig. ANWB laten komen, konden niks vinden en is uiteindelijk opgetakeld en bij de VW dealer neergezet. Zojuist werd ik gebeld en ook zij hebben geen foutcode/melding kunnen vinden, ze gaan in iedergeval de bougies vervangen. Hij gaf ook aan dat ze hem nu wel gestart krijgen, loopt erg slecht stationair maar als je flink gas geeft gaat hij als de 'brandweer' werd mij verteld... Verder vonden ze het ook nog een raadsel wat er aan de hand kan zijn, ik tank eigenlijk altijd 98, V-power of BP Ultimate..

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Blaze88
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:41
Type auto: Golf MK7 GTi

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door Blaze88 »

Mijne viel af en toe uit bij stationair.
En ook als ik hem in zijn achteruit wou zetten.
Bij mij zat het probleem in de kabelboom.

Hij gaf ook geen foutmeldingen aan, dus was ook even zoeken toen.

Succes.
Blaze88
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 jan 2016, 21:41
Type auto: Golf MK7 GTi

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door Blaze88 »

Weet je al wat meer?

Is het probleem opgelost?
Ben wel benieuwd wat het was.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door jochemstr »

Excuus, een wat late reactie.

Achteraf bleek het mee te vallen. Ik had voor het eerst & dus ook gelijk voor het laatst bij een goedkope pomp getankt. Waarom? Omdat ik moest tanken en er geen andere pomp ik de buurt was op dat moment. Wél 98 getankt maar dit bleek dus kwalitatief erg slechte brandstof te zijn waardoor hij dus gewoon uitviel en niet meer startte volgens de dealer. Ze hebben hem leeggetankt en Vpower getankt, vervolgens reed hij weer prima. Tevens heb ik gelijk de bougies laten vervangen, kan ook geen kwaad.

Uiteindelijk viel het eigenlijk wel mee. Desondanks een aardige factuur door de uurtjes arbeid en vervangen van de bougies. Conclusie; ik tank alleen nog maar bij de BP, Shell en soms Texaco.
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door Bluepower »

Klinkt mij een beetje raar in de oren als slechte brandstof en dan totaal niet meer lopen.. Was het wel echt benzine, of mogelijk diesel(wat helaas wel eens voorkomt, heb het zelf ook een keer gehad: pomp bevatte een mix van benzine en diesel)?
Als het echt benzine was, ongeacht het octaan gehalte, zou hij iig moeten lopen, zij belabberd maar toch... En zeker niet: flink gasgeven dan loopt ie prima...

Maar goed, hopen dat je verder van problemen bespaard blijft...
Ben je met dit verhaal en de rekening nog naar de pomp gegaan om daar verhaal te halen/kosten vergoed te krijgen??
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door bzb »

bizar dat zoiets in nederland voorkomt, zou toch overwegen de rekening te claimen bij het tankstation
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door ChielED35 »

Bijzondere ontwikkeling. Allereerst blij dat het nu opgelost is en dat je weet wat je vooral niet meer moet doen.
Maar je zou toch verwachten dat een 7GTI ook op matige kwaliteit 98 gewoon vooruit komt.

Vraag me af wat een benzine pomp voor je zou gaan doen indien je met dit verhaal/ rekening aanklopt, denk niets.
Lijkt mij een gevalletje "blij zijn dat er verder niets aan de hand is en vanaf nu altijd naar de BP" :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door Ascari »

bzb schreef:bizar dat zoiets in nederland voorkomt, zou toch overwegen de rekening te claimen bij het tankstation
Ik ken ook een ander verhaal waarbij een Saab een storing kreeg die niet te achterhalen was door de monteurs. Zij hebben uiteindelijk wat brandstof afgenomen en dit opgestuurd voor onderzoek. Het bleek dat er ook water in de brandstof zat. Vermoedelijk (regen) water wat in de opslagtank van het pompstation is gelekt. De Saab eigenaar tankte alleen bij dezelfde pompstation.
There is no 'we' in GTI.
kgroot.nl
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 sep 2016, 15:40
Type auto: Golf GTI Clubsport

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door kgroot.nl »

Klant van mij had hetzelfde. Brandstofpomp vervangen en alles werkte weer
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7 GTI valt uit, start niet meer.

Bericht door yal »

kgroot.nl schreef:Klant van mij had hetzelfde. Brandstofpomp vervangen en alles werkte weer

Lees de tekst ;) , slechte kwaliteit benzine getankt :!: Niets geen defect aan de brandstofpomp :?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten