Beste mensen,
Sinds 2 dagen heb ik last van een stotterende/inhoudende auto, dit gebeurd alleen bij koude motor. Lijkt meer als of ie geen benzine oid krijgt. Stationair draaien geen probleem, loopt zuiver.
Maar zodra ik dan bv boven de 2500 a 3000 toeren kom met koude motor, dan gaat ie lichtelijk inhouden, net als bv als je bougie kabels hebt en deze vochtig/slecht zijn, dat ie lichtelijk inhoud/stottert. Als ik dan bv moet afremmen en mijn koppeling intrapt valt ie uit. Auto start na het uitvallen wel meteen weer. Met starten etc stationair geen problemen.
Lampje van de MM gaat ook niet branden, dus ik heb geen idee wat de boosdoener is.
Wel heb ik het volgende gemerkt (ja ik weet dat het slecht is, maar moest ff uitproberen) als ik dan dus met koude motor, wanneer het euvel zich voordoet even goed doortrek en de turbo 1x goed heeft afgeblazen dan doet het euvel zich niet meer voor. (Althans 2x geprobeerd) Er zit wel een forge Dumpvalve op.
Kan dit duiden op een niet goed werkende sensor? Krukassensor oid? Heb namelijk geen flauw idee in welke hoek ik moet gaan zoeken, en heb ook geen zin om van alles maar te vervangen. (Bougies zijn niet zo lang geleden vervangen, deze hebben nog geen 10k gedraaid)
Bedankt alvast voor het mee denken.
Golf 6 GTI, stottert valt uit bij koude motor
Re: Golf 6 GTI, stottert valt uit bij koude motor
Kleine update. Zojuist uit werk met koude motor weer lichtelijke inhouden/sxhokken, toen 1x ff doorgetrokken, daarna verdwijnt het euvel, ra ra wat kan het zijn? Dus oplossing is ff 1x snel doortrekken. Maar wat kan dit dus veroorzaken?