Marter

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
hoos
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 jul 2014, 08:58
Type auto: golf 7 GTI

Marter

Bericht door hoos »

Mijn golf staat altijd buiten, zoals jullie wellicht wel eens gezien hebben heeft de accu een soort van jasje aan van vilt. Ik krijg regelmatig bezoek van een marterachtige gezien de lange bruine haren en zand boven op de accu bescherming. Dat beestje vind het blijkbaar erg geschikt om zijn nestje mee te isoleren.Er is nog geen knaagschade aan bekabeling. Nu zit ik er over te denken om aluminiumfolie om de accu te wikkelen zodat het diertje zijn interesse verliest. Maar zou dat een probleem geven ? Of heeft iemand dit al eens gehad en een andere oplossing ?
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Marter

Bericht door golf5gt »

Tegen die beesten zijn speciale kastjes,
Die plaats je in de motorruinte en zend een signaal uit,
Wat de beestjes moet weghouden.
Schijnt goed te werken
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Marter

Bericht door MK5GTI »

Ik zie op het werk van alles voorbij komen tegen marters..
Verschrikkers die piepen, geurdingen die je om kabels kan doen, wc blokjes, alu folie...

Had vorige week nog een auto waar ze de kabels van de marterverschrikker hadden doorgeknaagd, van die kastjes trekken ze zich dus ook weinig van aan :lol:

Het beste werkt volgens mij nog om kippengaas onder je auto te leggen.

Zelf een houten frame maken waar je kippengaas op monteert, en die eronder leggen, die beesten willen daar niet overheen lopen..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Marter

Bericht door JP-GTi »

Bij mijn V GTi had ik een speciale set van VW duitsland zelf. Combinatie van andere dichtere bodemplaat, beugels en borstels voor in de wielkasten. Iets wa t ze in Duitsland vaker inbouwen, maar PON wist destijds nog niet van het bestaan van deze set..

Afbeelding

Bij mijn VI GTi mochten die borstels niet ingebouwd worden icm met xenon verlichting. Er zit namelijk in een van de wielkasten voor regelaar voor de verlichtingshoogte, en dat kon niet samen met bovenstaande borstels. (aldus VW's technische dienst)

Toen heb ik http://www.marder-sicher.de een set gekocht. Dit is een set die werkt met ultrasoon geluid en plaatjes waar stroom op komt te staan als je je auto afsluit. Je moet dan wel zorgen dat bij onderhoud je dit even aan de dealer/monteur vertelt. Via het kastje in de motorruimte kun je het systeem ook zien of het geactiveerd is. Mijn VW dealer mocht dit systeem niet bestellen, maar wel monteren. Hiervoor moesten ze wel de voorbumper even demonteren.
hoos
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 jul 2014, 08:58
Type auto: golf 7 GTI

Re: Marter

Bericht door hoos »

Degene die mijn tips gaven, Dank !
Maar zon raampje met kipegaas lijkt mij het enige wat werkt, alleen voor mij moeilijk uitvoerbaar. Auto staat een eindje van mijn huis en ik zou dus iedere keer dat geraamte heen en weer moeten slepen. Ik heb 2 lagen aluminiumfolie om de bovenkant van het accujasje gewikkeld en vast gezet met tape. Kan het diertje er al een stuk moeilijker bij. { hoop ik }
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten