Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Heren,
De garage belde net ze hebben eindelijk m'n thermostaat vervangen.. maar het blijkt toch niet m'n multiriem te zijn die piept, maar m'n distributie riem. Dat gaat 727€ kosten met waterpomp, vloeistoffen, arbeid alles d'r op en d'r aan.
Nou heb ik wat minder vertrouwen gekregen in deze garage ( zie m'n voorgaande posts ). Wat zouden jullie doen? Hem ophalen en bij andere garage brengen waarvan ik zeker weet dat het goed gebeurd en gewoon aftikken voor alles wat ik daar tot nu toe heb laten doen?
Was sowieso van plan rond de 140.000 distributieriem + waterpomp etc. + de dv laten vervangen voor een GFB DV+ zit nu op 135.000 dus kan het beter preventief doen dan dat alles straks naar de tering is haha.
Het piepende / slippende geluid is trouwens alleen met koude start... na stukje rijden is het weg.. Hij zei ook het kan de riem zelf zijn of de spanrol maar als het fout gaat heb je gelijk 2000-3000€ schade.
De garage belde net ze hebben eindelijk m'n thermostaat vervangen.. maar het blijkt toch niet m'n multiriem te zijn die piept, maar m'n distributie riem. Dat gaat 727€ kosten met waterpomp, vloeistoffen, arbeid alles d'r op en d'r aan.
Nou heb ik wat minder vertrouwen gekregen in deze garage ( zie m'n voorgaande posts ). Wat zouden jullie doen? Hem ophalen en bij andere garage brengen waarvan ik zeker weet dat het goed gebeurd en gewoon aftikken voor alles wat ik daar tot nu toe heb laten doen?
Was sowieso van plan rond de 140.000 distributieriem + waterpomp etc. + de dv laten vervangen voor een GFB DV+ zit nu op 135.000 dus kan het beter preventief doen dan dat alles straks naar de tering is haha.
Het piepende / slippende geluid is trouwens alleen met koude start... na stukje rijden is het weg.. Hij zei ook het kan de riem zelf zijn of de spanrol maar als het fout gaat heb je gelijk 2000-3000€ schade.
Laatst gewijzigd door Jarino op 20 dec 2016, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Bij mij was t idd de spanrol....alleen piepte die met stationair draaien ook gezien dan alles draaid...zou er maar goed na kijken want je wilt je motor niet in de soep hebben.
Tevens zou ik vagtechniek of een ander laten kijken en luisteren dan aanhoren wat hun denken wat t is.
Tevens zou ik vagtechniek of een ander laten kijken en luisteren dan aanhoren wat hun denken wat t is.
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
jannick schreef:Bij mij was t idd de spanrol....alleen piepte die met stationair draaien ook gezien dan alles draaid...zou er maar goed na kijken want je wilt je motor niet in de soep hebben.
Tevens zou ik vagtechniek of een ander laten kijken en luisteren dan aanhoren wat hun denken wat t is.
Heb jij toen alles laten vervangen of alleen de spanrol? Heb 135K oo de teller dus kan beter gewoon alles preventief laten vervangen toch kan ik d'r weer 180K tegen of minimaal 5 jaar.. rij maar 15K per jaar en rij over 3/4 jaar toch wel weer een nieuwe auto ( golf 6R hoop ik ).
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Had Volkswagen nog even gebeld bij hun kost het +-950€. Hun raadde ook aan om het gewoon te doen want anders ben je straks veel verder van huis..
En was sowieso al van plan om het over 5000 km te doen dusja, dan nu maar ff extra kosten maken maar dan is m'n wagen wel gelijk goed!
Hij heeft dan nu gelijk Kleine beurt gehad + olie van 5w30 LL naar 5w40 verwisseld + multiriem + remblokken voor en achter + distributieriem + waterpomp + nieuwe thermostaat + throttlebody schoon laten maken!
Dan is die wagen weer voorlopig onderhoudsvrij joh! Misschien bandjes hooguit volgend jaar en een keer een GFB DV+ preventief.
Ben benieuwd wat dit allemaal gaat kosten zeg... gvd haha. Heb ze net toestemming gegeven om het te doen dus ze zijn morgenmiddag klaar als het goed is.
En was sowieso al van plan om het over 5000 km te doen dusja, dan nu maar ff extra kosten maken maar dan is m'n wagen wel gelijk goed!
Hij heeft dan nu gelijk Kleine beurt gehad + olie van 5w30 LL naar 5w40 verwisseld + multiriem + remblokken voor en achter + distributieriem + waterpomp + nieuwe thermostaat + throttlebody schoon laten maken!
Dan is die wagen weer voorlopig onderhoudsvrij joh! Misschien bandjes hooguit volgend jaar en een keer een GFB DV+ preventief.
Ben benieuwd wat dit allemaal gaat kosten zeg... gvd haha. Heb ze net toestemming gegeven om het te doen dus ze zijn morgenmiddag klaar als het goed is.
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
jannick schreef:Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Nee die was nog niet vervangen! Dusja voor een auto van 8 jaar en 135K op de teller bijna niet gek om het te laten doen toch? Hij is straks weer als nieuw! Gaat alleen ff flinke duiten kosten haha.

Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Na 8 jaar is t wel verstandig idd! Dealer zegt ( in de boekjes ) 180.000 km voor de riem....zelf ben ik daar niet zo wild van en doe het zeker eerder.
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Ja precies! Mja kan hierna weer voorlopig zonder al te gek onderhoud rond rijden 

Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Sorry dat ik het zeg maar welke beunhaas/garage gaat er alleen een loop of spanrol vervangen van de distributiejannick schreef:Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ

Als ik die prijzen zie ben ik altijd weer blij dat ik zelf monteur ben.
Na 8 jaar preventief vervangen is niet verkeerd en deze riemen breken nagenoeg nooit, maarja je zul net de pechvogel zijn

Al kan die met het piepende geluid heel oud worden de gewone 2.0 FSI (dus zonder turbo) hebben er ook veel last van
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Was wel mee vervangen met de Driem alleen na tijdje begon de spanrol lager weer te piepen...Michel5gti schreef:Sorry dat ik het zeg maar welke beunhaas/garage gaat er alleen een loop of spanrol vervangen van de distributiejannick schreef:Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Als ik die prijzen zie ben ik altijd weer blij dat ik zelf monteur ben.
Na 8 jaar preventief vervangen is niet verkeerd en deze riemen breken nagenoeg nooit, maarja je zul net de pechvogel zijn![]()
Al kan die met het piepende geluid heel oud worden de gewone 2.0 FSI (dus zonder turbo) hebben er ook veel last van
Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...
Nee achja was het toch al van plan rond de 140.000 km preventief, maar durf geen risico te nemen met dat piepende geluid ( bij kouwe start ). Kan d'r hierna weer jaren tegenaan! Heb voorlopig geen gek onderhoud meer, tenminste dat hoop ik...Michel5gti schreef:Sorry dat ik het zeg maar welke beunhaas/garage gaat er alleen een loop of spanrol vervangen van de distributiejannick schreef:Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.
Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Als ik die prijzen zie ben ik altijd weer blij dat ik zelf monteur ben.
Na 8 jaar preventief vervangen is niet verkeerd en deze riemen breken nagenoeg nooit, maarja je zul net de pechvogel zijn![]()
Al kan die met het piepende geluid heel oud worden de gewone 2.0 FSI (dus zonder turbo) hebben er ook veel last van
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Vind 'm vrij prijzig €950 voor een distributie en alle toebehoren. Blij dat ik met €490 klaar was.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 aug 2015, 01:30
- Type auto: Golf gti 2007
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Je koopt een skg distributieset voor 150-200€
Het is een uurtje of 5 werk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is een uurtje of 5 werk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Vincent328 schreef:Je koopt een skg distributieset voor 150-200€
Het is een uurtje of 5 werk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben totaal niet technisch als het op sleutelen aan komt man dus laat het wel lekker doen haha

Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Voor onderhoud ga ik naar Tom van HBT in Swifterbant. Gaat gewoon netjes met een bonnetje hoor, niets zwart aan. Hij werkt uitsluitend met OEM onderdelen en heeft een fijn uurtariefJarino schreef:Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
ChielED35 schreef:Voor onderhoud ga ik naar Tom van HBT in Swifterbant. Gaat gewoon netjes met een bonnetje hoor, niets zwart aan. Hij werkt uitsluitend met OEM onderdelen en heeft een fijn uurtariefJarino schreef:Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.
Haha okey lekker hoor!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Originele set met echt alle onderdelen incl. Multiriem en waterpomp kost iets van +-€300,- en met een kleine 4 uur is alles weer gemonteerd. Dus 950 bij de dealer is wel veel al is het uurtarief hoog..
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Michel5gti schreef:Originele set met echt alle onderdelen incl. Multiriem en waterpomp kost iets van +-€300,- en met een kleine 4 uur is alles weer gemonteerd. Dus 950 bij de dealer is wel veel al is het uurtarief hoog..
Ja precies! Was 727€ kwijt mja m'n wagen rijdt echt als een beest weer met alles nieuw! Trekt in z'n 3 zelfs wheelspin!

Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Niet de koppeling teveel laten slippen 
Goed om te lezen dat alles weer loopt/draait zoals het hoort!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed om te lezen dat alles weer loopt/draait zoals het hoort!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...
Hahaha nee tuurlijk niet! Ken wel rijden hoorFamous1303 schreef:Niet de koppeling teveel laten slippen
Goed om te lezen dat alles weer loopt/draait zoals het hoort!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja man ben echt blij! Mja mag ook wel na al die kosten... Januari gaat die ff de bank op ben wel benieuwd hoeveel pk/Nm ik nou eigenlijk heb

Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 7 gasten