Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jarino
Type auto: Golf MK5 GTI

Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...

Bericht door Jarino »

Heren,

De garage belde net ze hebben eindelijk m'n thermostaat vervangen.. maar het blijkt toch niet m'n multiriem te zijn die piept, maar m'n distributie riem. Dat gaat 727€ kosten met waterpomp, vloeistoffen, arbeid alles d'r op en d'r aan.

Nou heb ik wat minder vertrouwen gekregen in deze garage ( zie m'n voorgaande posts ). Wat zouden jullie doen? Hem ophalen en bij andere garage brengen waarvan ik zeker weet dat het goed gebeurd en gewoon aftikken voor alles wat ik daar tot nu toe heb laten doen?

Was sowieso van plan rond de 140.000 distributieriem + waterpomp etc. + de dv laten vervangen voor een GFB DV+ zit nu op 135.000 dus kan het beter preventief doen dan dat alles straks naar de tering is haha.

Het piepende / slippende geluid is trouwens alleen met koude start... na stukje rijden is het weg.. Hij zei ook het kan de riem zelf zijn of de spanrol maar als het fout gaat heb je gelijk 2000-3000€ schade.
Laatst gewijzigd door Jarino op 20 dec 2016, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
jannick
Type auto: Golf V R32

Re: Distributieriem piept niet m'n multiriem...

Bericht door jannick »

Bij mij was t idd de spanrol....alleen piepte die met stationair draaien ook gezien dan alles draaid...zou er maar goed na kijken want je wilt je motor niet in de soep hebben.

Tevens zou ik vagtechniek of een ander laten kijken en luisteren dan aanhoren wat hun denken wat t is.
Jarino

Bericht door Jarino »

jannick schreef:Bij mij was t idd de spanrol....alleen piepte die met stationair draaien ook gezien dan alles draaid...zou er maar goed na kijken want je wilt je motor niet in de soep hebben.

Tevens zou ik vagtechniek of een ander laten kijken en luisteren dan aanhoren wat hun denken wat t is.

Heb jij toen alles laten vervangen of alleen de spanrol? Heb 135K oo de teller dus kan beter gewoon alles preventief laten vervangen toch kan ik d'r weer 180K tegen of minimaal 5 jaar.. rij maar 15K per jaar en rij over 3/4 jaar toch wel weer een nieuwe auto ( golf 6R hoop ik ).

Serviced by EM Services
Jarino

Bericht door Jarino »

Had Volkswagen nog even gebeld bij hun kost het +-950€. Hun raadde ook aan om het gewoon te doen want anders ben je straks veel verder van huis..

En was sowieso al van plan om het over 5000 km te doen dusja, dan nu maar ff extra kosten maken maar dan is m'n wagen wel gelijk goed!

Hij heeft dan nu gelijk Kleine beurt gehad + olie van 5w30 LL naar 5w40 verwisseld + multiriem + remblokken voor en achter + distributieriem + waterpomp + nieuwe thermostaat + throttlebody schoon laten maken!

Dan is die wagen weer voorlopig onderhoudsvrij joh! Misschien bandjes hooguit volgend jaar en een keer een GFB DV+ preventief.

Ben benieuwd wat dit allemaal gaat kosten zeg... gvd haha. Heb ze net toestemming gegeven om het te doen dus ze zijn morgenmiddag klaar als het goed is.

Serviced by EM Services
jannick

Bericht door jannick »

Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.

Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ
Jarino

Bericht door Jarino »

jannick schreef:Alleen spanrol. Riem was al eerder geweest.

Beter ja heb je alles weer goed straks. Was de riem nog niet eerder vervangen geweest? Gezien het BJ

Nee die was nog niet vervangen! Dusja voor een auto van 8 jaar en 135K op de teller bijna niet gek om het te laten doen toch? Hij is straks weer als nieuw! Gaat alleen ff flinke duiten kosten haha. :roll:

Serviced by EM Services
jannick

Re: Distributieriem die piept, toch niet m'n multiriem...

Bericht door jannick »

Na 8 jaar is t wel verstandig idd! Dealer zegt ( in de boekjes ) 180.000 km voor de riem....zelf ben ik daar niet zo wild van en doe het zeker eerder.
Jarino

Bericht door Jarino »

Ja precies! Mja kan hierna weer voorlopig zonder al te gek onderhoud rond rijden :mrgreen:

Serviced by EM Services
Michel5gti
Type auto: MK6 Edition 35

Bericht door Michel5gti »

Sorry dat ik het zeg maar welke beunhaas/garage gaat er alleen een loop of spanrol vervangen van de distributie :o

Als ik die prijzen zie ben ik altijd weer blij dat ik zelf monteur ben.
Na 8 jaar preventief vervangen is niet verkeerd en deze riemen breken nagenoeg nooit, maarja je zul net de pechvogel zijn :mrgreen:
Al kan die met het piepende geluid heel oud worden de gewone 2.0 FSI (dus zonder turbo) hebben er ook veel last van
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
jannick

Bericht door jannick »

Michel5gti schreef:

Sorry dat ik het zeg maar welke beunhaas/garage gaat er alleen een loop of spanrol vervangen van de distributie :o

Na 8 jaar preventief vervangen is niet verkeerd en deze riemen breken nagenoeg nooit, maarja je zul net de pechvogel zijn :mrgreen:
Al kan die met het piepende geluid heel oud worden de gewone 2.0 FSI (dus zonder turbo) hebben er ook veel last van
Was wel mee vervangen met de Driem alleen na tijdje begon de spanrol lager weer te piepen...
Jarino

Bericht door Jarino »

Michel5gti schreef:

Nee achja was het toch al van plan rond de 140.000 km preventief, maar durf geen risico te nemen met dat piepende geluid ( bij kouwe start ). Kan d'r hierna weer jaren tegenaan! Heb voorlopig geen gek onderhoud meer, tenminste dat hoop ik...

Serviced by EM Services
ChielED35
Type auto: Golf MK7 R

Bericht door ChielED35 »

Vind 'm vrij prijzig €950 voor een distributie en alle toebehoren. Blij dat ik met €490 klaar was.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Jarino

Bericht door Jarino »

Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.

Serviced by EM Services
Vincent328
Type auto: Golf gti 2007

Bericht door Vincent328 »

Je koopt een skg distributieset voor 150-200€

Het is een uurtje of 5 werk

Jarino

Bericht door Jarino »

Vincent328 schreef:Je koopt een skg distributieset voor 150-200€

Het is een uurtje of 5 werk

Ben totaal niet technisch als het op sleutelen aan komt man dus laat het wel lekker doen haha :roll:

Serviced by EM Services
ChielED35
Type auto: Golf MK7 R

Bericht door ChielED35 »

Jarino schreef:Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.
Voor onderhoud ga ik naar Tom van HBT in Swifterbant. Gaat gewoon netjes met een bonnetje hoor, niets zwart aan. Hij werkt uitsluitend met OEM onderdelen en heeft een fijn uurtarief :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Jarino

Bericht door Jarino »

ChielED35 schreef:
Jarino schreef:Ja vond ik ook aardig duur ja. Mja Volkswagen heeft een duur uurtarief natuurlijk. Hoe kan jij maar 490€ betaald hebben dan? Heb je het zwart laten doen? Goedkoopste wat ik hier in de buurt kon vinden was 600-650€.
Voor onderhoud ga ik naar Tom van HBT in Swifterbant. Gaat gewoon netjes met een bonnetje hoor, niets zwart aan. Hij werkt uitsluitend met OEM onderdelen en heeft een fijn uurtarief :mrgreen:

Haha okey lekker hoor!

Serviced by EM Services
Michel5gti
Type auto: MK6 Edition 35

Bericht door Michel5gti »

Originele set met echt alle onderdelen incl. Multiriem en waterpomp kost iets van +-€300,- en met een kleine 4 uur is alles weer gemonteerd. Dus 950 bij de dealer is wel veel al is het uurtarief hoog..
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Jarino

Bericht door Jarino »

Michel5gti schreef:Originele set met echt alle onderdelen incl. Multiriem en waterpomp kost iets van +-€300,- en met een kleine 4 uur is alles weer gemonteerd. Dus 950 bij de dealer is wel veel al is het uurtarief hoog..

Ja precies! Was 727€ kwijt mja m'n wagen rijdt echt als een beest weer met alles nieuw! Trekt in z'n 3 zelfs wheelspin! :oops:

Serviced by EM Services
Famous1303
Type auto: Polo AW GTI

Bericht door Famous1303 »

Niet de koppeling teveel laten slippen :lol:

Goed om te lezen dat alles weer loopt/draait zoals het hoort!

VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Jarino

Bericht door Jarino »

Famous1303 schreef:Niet de koppeling teveel laten slippen :lol:

Goed om te lezen dat alles weer loopt/draait zoals het hoort!

Hahaha nee tuurlijk niet! Ken wel rijden hoor :lol:

Ja man ben echt blij! Mja mag ook wel na al die kosten... Januari gaat die ff de bank op ben wel benieuwd hoeveel pk/Nm ik nou eigenlijk heb :roll:

Serviced by EM Services
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”