Mijn buurman heeft 3 dagen geleden in Apeldoorn (dealer) voor een goede smak geld een VW Golf 4 gekocht.
Helaas bij wegrijden direct een foutmelding dat er een bobine defect was, na omdraaien en repareren succesvol naar huis gereden.
Helaas een dag later, direct weer een foutmelding en MIL.
Nu valt er helaas niet meer mee te rijden en zodra je het gaspedaal aanraakt gaat de motor bokken alsof hij op 3 pitten loopt en slaat af.
Stationair loopt hij erg hoog en geeft hij ook een foutmelding.
De garage heeft diverse zaken naar voren geschoven zoals "water in de bougieschacht" of toch weer een (pen)bobine stuk.
Ik krijg echter met algemene OBDII software de foutmelding P2122 (uit mijn hoofd!) naar voren.
Inmiddels zitten er 4 nieuwe bougies in en zijn de 3 bobines (1 nieuw) nagekeken op water of vuil.
Tevens is de gasklep door mij gedemonteerd (na afkoppelen accu) en brandschoon gemaakt en zit er een nieuw luchtfilter in.
Helaas nog altijd problemen.
Ik heb (voor mijn Alfa Romeo) een KKL kabel uit China, welke prima werkt i.c.m. MultiECUscan.
Vervolgens heb ik VCDS lite gedownload om in ieder geval de foutcodes uit te lezen, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding met de ECU.
Telkens de foutmelding "port ok, interface not found", met allerlei verschillende instellingen zoals latency en diverse FTDI drivers.
Wie heeft er een gouden tip om de auto zo spoedig mogelijk uitgelezen (of gasklep ingeleerd) te krijgen?
Qua computers en auto's ben ik niet geheel een leek, maar VW is nieuw voor mij

Alvast bedankt, mede namens mijn buurman!
Sander.