Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Iemand een idee van het verbruik van een golf v edition 30 met stage 2 gechipt? Gaat dit rond de standaardopgaves liggen of door de stage 2 veel hoger liggen? (Ik weet dat het vooral aan rechtervoet ligt, maar er staat er nu juist een goeie tekoop )
Kwa verbruik is het niet de goedkoopste optie. Stage 2 of 3 zal niet veel uitmaken bij normaal gebruik. Ik rij regelmatig woon-werk verkeer met mijn auto.
Als de auto goed getuned is zal hij niet heel zenuwachtig zijn.
ferry schreef:Rond de 1 op 7 bij stads gebruik. En rond de 1 op 10 bij gemiddeld verbruik.
oké bedankt. Zou u dit nog aanraden als dagelijkse wagen? Is de wagen niet te nerveus? En het is blijkbaar stage 3. Excuses voor de off-topic
Wagen gekocht gehad? Ik rij rond met deze set-up (byd blok stage 3) en zit op een gem verbruik van 10,5 liter. (weekends 12.5) Dit zou nog lager kunnen, want rij vaak steenweg (120) met veel rode lichten, maar ik vind dit heel schappelijk qua verbruik, zeker voor de pk's die je beschikbaar hebt
Ik zit ook rond de 1:9 1:10 ik rijd wel altijd korte stukjes dus met deze temperaturen wordt mijn blokje nooit echt goed warm. Wat ongetwijfeld zijn effect heeft op het verbruik.
Moet toch zeggen dat ik hier wel even trots op ben, eigenlijk nooit boven de 400/410 gehad. Weekje Lommerbergen geweest wat 310km rijden was, veel 150 op de cruise control dus vind het goed meevallen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
Famous1303 schreef: ↑11 jan 2017, 18:06
Moet toch zeggen dat ik hier wel even trots op ben, eigenlijk nooit boven de 400/410 gehad. Weekje Lommerbergen geweest wat 310km rijden was, veel 150 op de cruise control dus vind het goed meevallen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je niet op het gas gaat kunnen ze wel zuinig zijn ja. Ik heb laatst 510 gehaald... Was best verbaast, eerste helft van de tank 300 gehaald, maar ik heb toen helemaal niet lopen trappen. "Tweede helft" toch wel heel af en toe lichtjes op het gas geweest, als ik dat niet had gedaan had ik makkelijk 550 gehaald denk ik... Maar goed, daar rijden we dit soort autos niet voor he. Gemiddeld rij ik 1 op 6/7.
De laatste tijd wat langere ritten gemaakt (ik fiets naar m'n werk, dus de meeste ritten zijn automatisch wat langer) en dan kom ik ook meest ruim rond de 1 op 12 uit. Met de DSG is het erg makkelijk lui en heel braaf te rijden
Famous1303 schreef: ↑11 jan 2017, 18:06
Moet toch zeggen dat ik hier wel even trots op ben, eigenlijk nooit boven de 400/410 gehad. Weekje Lommerbergen geweest wat 310km rijden was, veel 150 op de cruise control dus vind het goed meevallen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je niet op het gas gaat kunnen ze wel zuinig zijn ja. Ik heb laatst 510 gehaald... Was best verbaast, eerste helft van de tank 300 gehaald, maar ik heb toen helemaal niet lopen trappen. "Tweede helft" toch wel heel af en toe lichtjes op het gas geweest, als ik dat niet had gedaan had ik makkelijk 550 gehaald denk ik... Maar goed, daar rijden we dit soort autos niet voor he. Gemiddeld rij ik 1 op 6/7.
Laats een lang stuk rechtdoor gereden (125km/h en dat 200+km) is het inderdaad een stuk zuiniger. Bij het voltanken stond rijbereik op 540km.
Dat heb ik met de GTI niet gehaald
Met de R sta ik op gemiddeld nu op 1:7,8 en doe meestal alleen “plezier”ritjes. Heeft 200+km rechtdoor op de snelweg met 125km/h natuurlijk wel een stuk aan mee geholpen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven tussen de stages door (denk ik). Leuk om te zien dat je met stage 1 iets meer verbruikt en met stage 2 weer minder. Zal wel komen door verwijderen van het roetfilter en een open uitlaat.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Zit met de 6R op een gemiddeld verbruik van 1/9.9 (10.1 liter per 100km), moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben
En dan met 350pk door de 500km op een tank rijden valt me niets tegen
Met korte ritjes dagelijks naar mijn werk is het 1:11. Vermogen doet er niet toe aangezien ik dit dan ook niet gebruik. Ga ik lopen trappen dan is het snel 1:8.
Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven tussen de stages door (denk ik). Leuk om te zien dat je met stage 1 iets meer verbruikt en met stage 2 weer minder. Zal wel komen door verwijderen van het roetfilter en een open uitlaat.
MK5benGTI schreef: ↑23 aug 2017, 23:52
Met korte ritjes dagelijks naar mijn werk is het 1:11. Vermogen doet er niet toe aangezien ik dit dan ook niet gebruik. Ga ik lopen trappen dan is het snel 1:8.
"Trappen" doe jij toch niet? Aangezien je rijdt als een oud wijf
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven tussen de stages door (denk ik). Leuk om te zien dat je met stage 1 iets meer verbruikt en met stage 2 weer minder. Zal wel komen door verwijderen van het roetfilter en een open uitlaat.
Houd je dit zelf allemaal netjes bij?
Ja, ik heb daar zelf een applicatie voor geschreven. http://auto.sqmedia.nl. Had ooit de intentie om dit breder op te zetten en echt publiekelijk uit te brengen maar factor tijd heeft daar een stokje voor gestoken.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm