Trillende remmen, en een raar bijgeluid tijdens rijden.
Trillende remmen, en een raar bijgeluid tijdens rijden.
Hallo allemaal,
Sinds een week of 2 rij ik vrolijk rond in een Golf 6 GTI ED35.
Verder een heerlijke auto, maar er zitten wat stoornissen aan.
Toen ik de auto kocht had ik last van trillingen bij het remmen, door de vorige eigenaar was de set al eens vernieuwd, voor een B merk.
De garage waar ik de auto gekocht hebt heb de voorste schijven + blokken vernieuwd voor een brembo set.
Nu ben ik ondertussen 2500 km verder (en een nieuwe koppeling/drukgroep) en heb ik weer last van trillingen in de remmen.
Ook lijkt het erop dat ik last heb van een soort wiellager geluid aan de voorkant, wat tijdens het sturen erger wordt.
Bij de garage melden ze me dat de lagers oke zijn, maar het lijkt steeds erger te worden.
Ook trilt de auto met optrekken op de snelweg van bv: 150 naar 200.
Voor dat ik weer terug ben gegaan naar de garage heb ik de velgen van de auto op een 3D balanceer machine gezet, en deze zijn gewoon 100%.
iemand bekend met zo een klacht?
maandag gaat de auto weer terug naar de garage, maar het lijkt erop dat ze me steeds minder serieus nemen, ik snap dat het voor hun irritant is, maar met zo een auto moet ik gewoon trillingsvrij kunnen gas geven en remmen.
Hoor graag jullie reactie.
Groetjes,
Dave
Sinds een week of 2 rij ik vrolijk rond in een Golf 6 GTI ED35.
Verder een heerlijke auto, maar er zitten wat stoornissen aan.
Toen ik de auto kocht had ik last van trillingen bij het remmen, door de vorige eigenaar was de set al eens vernieuwd, voor een B merk.
De garage waar ik de auto gekocht hebt heb de voorste schijven + blokken vernieuwd voor een brembo set.
Nu ben ik ondertussen 2500 km verder (en een nieuwe koppeling/drukgroep) en heb ik weer last van trillingen in de remmen.
Ook lijkt het erop dat ik last heb van een soort wiellager geluid aan de voorkant, wat tijdens het sturen erger wordt.
Bij de garage melden ze me dat de lagers oke zijn, maar het lijkt steeds erger te worden.
Ook trilt de auto met optrekken op de snelweg van bv: 150 naar 200.
Voor dat ik weer terug ben gegaan naar de garage heb ik de velgen van de auto op een 3D balanceer machine gezet, en deze zijn gewoon 100%.
iemand bekend met zo een klacht?
maandag gaat de auto weer terug naar de garage, maar het lijkt erop dat ze me steeds minder serieus nemen, ik snap dat het voor hun irritant is, maar met zo een auto moet ik gewoon trillingsvrij kunnen gas geven en remmen.
Hoor graag jullie reactie.
Groetjes,
Dave
Re: Trillende remmen, en een raar bijgeluid tijdens rijden.
Heb dit een keer gehad bij een motor (op 2 wielen dus)
lag uiteindelijk aan de voorband (terwijl ik deze op een balanceer apparaat heb laten controleren)
Alles vervangen, schijven, blokken, lagers etc
lag uiteindelijk aan de voorband (terwijl ik deze op een balanceer apparaat heb laten controleren)
Alles vervangen, schijven, blokken, lagers etc
Zelfs bij splinter nieuwe banden heb je de kans op trillen bij het remmen ( b merk ), en ook als of een kapotte wiellager daarbij lijkend geluid maken.
Probeer het eens met andere wielen?
En de remschijven en remblokken goed na laten kijken ook aan de binnenzijde of ze echt niet krom zijn? Door het heel hard remmen.
Bijvoorbeeld snelheid van 200 km/h naar 60 km/h.
Wat voor banden zitten er op? Merk? En voel eens op het profiel of je hand er makkelijk over glijd of helemaal niet. Kan zijn dat je band te oud is.
En de remschijven en remblokken goed na laten kijken ook aan de binnenzijde of ze echt niet krom zijn? Door het heel hard remmen.
Wat voor banden zitten er op? Merk? En voel eens op het profiel of je hand er makkelijk over glijd of helemaal niet. Kan zijn dat je band te oud is.

Ik heb nog geen andere wielen geprobeer, deze heb ik helaas ook niet liggen.Henniej schreef:Zelfs bij splinter nieuwe banden heb je de kans op trillen bij het remmen ( b merk ), en ook als of een kapotte wiellager daarbij lijkend geluid maken.
Remschijven en blokken zijn aan de voorkant nieuw van brembo. voor de 2x keer (enkel voorkant)
Er zitten vrij recente Michelin Pilotsport 4 banden op, zijn 12.000km oud, banden zijn onlangs opnieuw gebalanceerd op een 3D machine, dus ook de hoogteslag,druktest etc is allemaal correct.
het vreemde is ook dat je het behoorlijk voelt doortrillen in je pedalen of vloermatten. niet schudden, maar echt een soort resonantie alsof je banden op 5 bar staan en alles gaat mee resoneren....

Als je op snelheid x.goeie bocht maakt naar links of rechts...is t dan ook te horen? Mits t bijvoorbeeld alleen naar links is of alleen rechts...is t wiellager. Heb ik vorige week ook gehad kun je controleren door ff opkrikken aan 1 kant wiel rond draaien en aan veerpoot voelen...als je daar bonken voelt is t je lager
Het is bijna altijd te horen, en in de bocht hoor/voel je het inderdaad wat meer.jannick schreef:Als je op snelheid x.goeie bocht maakt naar links of rechts...is t dan ook te horen? Mits t bijvoorbeeld alleen naar links is of alleen rechts...is t wiellager. Heb ik vorige week ook gehad kun je controleren door ff opkrikken aan 1 kant wiel rond draaien en aan veerpoot voelen...als je daar bonken voelt is t je lager
De garage heeft aan mn wielen gevoeld, maar zeg dat de lagers nog in orde zijn.

Ik heb hier een Ceramic Brembo schijven liggen van een Gti edition 35 de remschijven zijn 10.000 km oud en ze zien er helemaal perfect uit alleen ze zijn krom.
En dat merk je pas als ze op de auto zitten en je gaat flink remmen van 100 km/h naar 0 km/h.
Ik denk dat je er heel snel achter kan komen op de brug als rijdend op de weg.
En dat merk je pas als ze op de auto zitten en je gaat flink remmen van 100 km/h naar 0 km/h.
Ik denk dat je er heel snel achter kan komen op de brug als rijdend op de weg.

Ondertussen gaat de auto ook steeds meer trillen met accelereren en remmen.
Op de snelweg net van 120 naar 160 komt er een trilling in de auto en lichtjes in het stuur.
Met normaal cruisen trilt die niks.
Ook lijkt het een rechterbocht een erger geluid te creëren dan een linker bocht.
ik ga zelf toch een beetje aan een wiellager linksvoor denken, dat die ook de trilling met optrekken en het afremmen veroorzaakt, en dat deze ook steed de remschijven krom heb gemaakt.
of zit ik nu heel gek te denken?
Op de snelweg net van 120 naar 160 komt er een trilling in de auto en lichtjes in het stuur.
Met normaal cruisen trilt die niks.
Ook lijkt het een rechterbocht een erger geluid te creëren dan een linker bocht.
ik ga zelf toch een beetje aan een wiellager linksvoor denken, dat die ook de trilling met optrekken en het afremmen veroorzaakt, en dat deze ook steed de remschijven krom heb gemaakt.
of zit ik nu heel gek te denken?
Voel anders even of je velg niet extreem warm word. En zoals al gezegd even op de krik en een slinger eraan geven. Blijven rijden en blijven vragen zonder dingen uit te sluiten, dan kan je er op wachten dat er straks iets goed kapot gaat.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Dat is nou juist het probleem, bij de garage geven ze er een slinger aan, zeggen ze.. nee niks aan de hand lagers zijn goed.ferry schreef:Voel anders even of je velg niet extreem warm word. En zoals al gezegd even op de krik en een slinger eraan geven. Blijven rijden en blijven vragen zonder dingen uit te sluiten, dan kan je er op wachten dat er straks iets goed kapot gaat.
en monteren ze weer nieuwe schijven, en beginnen we opnieuw.
maandag gaat de auto weer terug, en zal er bij vermelden dat ze dan toch maar eens wat verder moeten gaan zoeken.
zo hebben we niet echt een goede start in het vw wereldje

Nieuwe schijven en blokken weer is ook weer kort door de bocht is mijn mening...ik zou alles laten uitsluiten veel is te checken...homokineet niet n optie?
Als ik het was geweest zal ik de auto vandaag brengen en zeggen dat dit geen zin heeft tot maandag wachten en dan lekker nog meer dingen naar de klote aan toe brengen.
Breng de auto naar de garage en zeg dat er echt wat aan de hand is en zij zullen het moeten fixen, Simpel!
Desnoods dat zij zelf moeten rijden en kijken, zij moeten het kunnen oplossen als garage zijnde!
Breng de auto naar de garage en zeg dat er echt wat aan de hand is en zij zullen het moeten fixen, Simpel!
Desnoods dat zij zelf moeten rijden en kijken, zij moeten het kunnen oplossen als garage zijnde!

Auto gaat maandag terug naar de garage,
Hun zeggen dat ik zonder problemen kan rijden omdat er naar hun mening niets mis is met de lagers, maar oke ik vertrouw het zelf niet.
Zet de auto maandag neer, en als hij weer klaar is ga ik eerst rijden met de monteur/verkoper voor ik hem mee terug neem.
Tot die tijd rij ik niet met de auto, enkel naar de garage heen en weer.
Het is gelukkig ook niet mijn dagelijkse auto.
Wat een gedoe allemaal om een garage houder er van te overtuigen dat het niet goed is
Hun zeggen dat ik zonder problemen kan rijden omdat er naar hun mening niets mis is met de lagers, maar oke ik vertrouw het zelf niet.
Zet de auto maandag neer, en als hij weer klaar is ga ik eerst rijden met de monteur/verkoper voor ik hem mee terug neem.
Wat een gedoe allemaal om een garage houder er van te overtuigen dat het niet goed is

Hoop dat het word opgelost!Dave_ schreef:Auto gaat maandag terug naar de garage,

waarom niet naar een andere garage?
Kijk anders of je hier setje bandjes mag lenen van iemand en een rondje daarmee mag rijden?

Kijk anders of je hier setje bandjes mag lenen van iemand en een rondje daarmee mag rijden?
Misschien ook een idee als je hem brengt direct een stuk met de monteur te gaan rijden. Auto is dan op bedrijfstemperatuur en kan die monteur het probleem zelf voelen en kun je hem erop wijzen wat en wanneer je "het probleem" voelt. Geloof dat dit veel toegevoegde waarde heeft dan alleen achteraf gaan rijden.Dave_ schreef:Auto gaat maandag terug naar de garage,
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Omdat ik bij deze garage de auto gekocht heb...JorisZZZZ schreef:waarom niet naar een andere garage?![]()
Ook al gedaan, vorige week, maar toen was het minimaal voelbaar.ChielED35 schreef:Misschien ook een idee als je hem brengt direct een stuk met de monteur te gaan rijden. Auto is dan op bedrijfstemperatuur en kan die monteur het probleem zelf voelen en kun je hem erop wijzen wat en wanneer je "het probleem" voelt. Geloof dat dit veel toegevoegde waarde heeft dan alleen achteraf gaan rijden.Dave_ schreef:Auto gaat maandag terug naar de garage,
Daarom gaat de auto maandag wederom terug.
Ik heb hier de auto gekocht, dus moeten ze het ook oplossen, alleen gaat dat blijkbaar niet zo makkelijk
- MK6 Jt-Head GTI
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Hee,
Misschien heb je er niet veel aan, maar bij mijn Seat Leon had ik ook last van een enorme trilling, constant met optrekken, remmen maakt niet uit.
Het gevoel kwam van rechtsvoor als je je voeten aan de bodem zetten voelde je het ook echt trillen. banden 1ste x gecontroleerd niks aan het handje, vervolgens andere homokineet erin rechtsvoor nog steeds het zelfde, totdat we nog een x grondig de banden gingen controleren bleek er een flinke schroef in te zitten in de linkervoorband
terwijl je het rechts voelt...
Misschien ook de bandjes met elkaar wisselen, kun je ook het e.e.a. uitsluiten.
Hoop dat het snel verholpen wordt!
Groeten Joey
Misschien heb je er niet veel aan, maar bij mijn Seat Leon had ik ook last van een enorme trilling, constant met optrekken, remmen maakt niet uit.
Het gevoel kwam van rechtsvoor als je je voeten aan de bodem zetten voelde je het ook echt trillen. banden 1ste x gecontroleerd niks aan het handje, vervolgens andere homokineet erin rechtsvoor nog steeds het zelfde, totdat we nog een x grondig de banden gingen controleren bleek er een flinke schroef in te zitten in de linkervoorband

Misschien ook de bandjes met elkaar wisselen, kun je ook het e.e.a. uitsluiten.
Hoop dat het snel verholpen wordt!
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
banden achter naar voren gooien kan ook 

De auto donderdag al bij de garage neer gezet,
vandaag gebelt dat ze al een diagnose hadden gesteld.
Namelijk de achterste remschijven die ook krom waren.
echter snap ik dan niet waar de trillingen met accelereren vandaan komen, en de bij geluiden en resonantie van de voorkant.
maandag ga ik samen met de verkoper een stukje rijden voor ik hem meeneem.
3x remschijven in nog geen 6000 km blijf ik vreemd vinden.
vandaag gebelt dat ze al een diagnose hadden gesteld.
Namelijk de achterste remschijven die ook krom waren.
echter snap ik dan niet waar de trillingen met accelereren vandaan komen, en de bij geluiden en resonantie van de voorkant.
maandag ga ik samen met de verkoper een stukje rijden voor ik hem meeneem.
3x remschijven in nog geen 6000 km blijf ik vreemd vinden.
Dat trillende remmen kan ook veroorzaakt worden als er iets op je remvloeistof reservoir leunt. Bijvoorbeeld je inlaat buis klinkt misschien raar maar het kan echt.
Vandaag was de auto weer "klaar" ,
Dus ben ik met de verkoper een stuk gaan rijden voor ik hem mee nam... conclusie is dat ik die auto niet mee heb genomen.
Na een dag zoeken vandaag zijn ze er achter gekomen dat de linker wielnaaf verrot is...
Dus hopelijk eindelijk een oorzaak...
maar weer wachten tot die klaar is......
Dus ben ik met de verkoper een stuk gaan rijden voor ik hem mee nam... conclusie is dat ik die auto niet mee heb genomen.
Na een dag zoeken vandaag zijn ze er achter gekomen dat de linker wielnaaf verrot is...
Dus hopelijk eindelijk een oorzaak...

maar weer wachten tot die klaar is......
Zeg maar dat ze hem ook goed er op moeten monteren want, als de bout niet goed vast zit kan het naar een tijd weer het zelfde probleem veroorzaken!

Het trillen met accelereren en het schrapende lagergeluid is inmiddels verholpen.
Enkel het trillen met remmen is er nog steeds. enkel bij hogere snelheden, maar oke, ook dat hoort niet.
alle remschijven zijn nieuw ondertussen.
krijg er ondertussen ook een behoorlijk punt hoofd van.
dus gevraagd of ze hem niet in willen ruilen mochten ze het weer niet kunnen vinden....

Enkel het trillen met remmen is er nog steeds. enkel bij hogere snelheden, maar oke, ook dat hoort niet.
alle remschijven zijn nieuw ondertussen.
krijg er ondertussen ook een behoorlijk punt hoofd van.
dus gevraagd of ze hem niet in willen ruilen mochten ze het weer niet kunnen vinden....