OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Jarino
Berichten: 156
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Update... HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Jarino »

Roy_GTI schreef:Die nokvolger moet je hoe dan ook vervangen; de coating is er af.

Mooi dat je de oplossing hebt weten te achterhalen!
Ja gooi morgen dat nieuwe nok volgertje d'r in! Als het goed is is heel het probleem opgelost met die brandstofpomp van Jannick! :mrgreen:
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
Gebruikersavatar
Jarino
Berichten: 156
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Update... HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Jarino »

NielsED30 schreef:Gebeurd inderdaad vaak met de originele afdekkap, deze klappert dan op het stekkertje waardoor die afbreekt, met geen brandstofdruk tot gevolg.. Je kan bij Celtemp bijvoorbeeld een plaatje kopen die over die stekker heen valt, zodat het niet nog een keer gebeurd.

Ja klopt! 16 februari ga ik op de rollerbank bij Celtemp en dan neem ik gelijk 2 van die dingen mee, ook voor m'n maatje z'n ED30 :mrgreen:
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
Gebruikersavatar
Jarino
Berichten: 156
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Jarino »

Goedemorgen Heren van het goeie leven! :mrgreen:

Het probleem is opgelost! De brandstofpomp van Jannick zaterdag op m'n wagen gezet en hij loopt weer als een zonnetje!

Wat nou de oorzaak was van het klapperen van de afdekplaat van m'n motor was... je raad het al.. DE GARAGE

Nou heb ik onlangs van alles laten doen bij die garage wat al niet zonder slag of stoot ging, zie voorgaande posts. 1761€ aan onderhoud inclusief distributieriem etc.

Vorige week zondag heb ik m'n wagen uitgelezen met een maatje, en toen we naar de brandstofpomp wouden kijken zat heel m'n afdekplaat los... de garage heeft deze nooit in z'n 4 conische rubbers gedrukt... :|

Oftewel hij zat zo los dat hij is gaan klapperen en m'n PCV heeft nu een lichte luchtlekkage en m'n sensor van m'n brandstofpomp was naar de klote zoals jullie al door hadden...

Het vervelende is het is de garage van m'n maatje z'n pa dus ken daar geen heisa gaan lopen schoppen dus moet het op een rustige manier brengen maar hun gaan hier hoe dan ook voor op draaien. Het is een Bosch car service oftewel een BOVAG garage.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Heb het zelf nu opgelost maar als ik naar een garage was gegaan en het had laten doen ( nieuwe brandstofpomp + nok volger + arbeid ) was ik zeker 600€ kwijt geweest. Nu was ik +- 160€ kwijt met alles en heeft m'n wagen 6 dagen stil gestaan.

Pfffff 1 voordeel het ligt dus niet aan m'n auto zelf, was bang dat ik misschien toch een afgetrapte had gekocht maar dat is niet het geval, vond het al raar want de vorige eigenaar heeft hem 6 jaar in bezit gehad!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Henniej »

Mooi, goed opgelost. Als het niet je maatje de pa de garage was geweest dan hadden zij een probleem! :D
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Jarino
Berichten: 156
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Jarino »

Henniej schreef:Mooi, goed opgelost. Als het niet je maatje de pa de garage was geweest dan hadden zij een probleem! :D

Ja gelukkig viel het mee, maar dit had nooit gebeurd als de garage m'n afdekplaat er goed op had gezet. Dus hier wil ik uiteraard wel een vergoeding voor ga niet zelf voor de kosten opdraaien vanwege andermans (achterlijke) fouten... Dus hopelijk kan het op een normale manier worden opgelost en zo niet.. tja.. :roll:
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Roy_GTI »

Ik heb ook een keer een geval gezien waardoor het zeker door een kapotte motorsteun kwam! Bij een bekende van me is dit ook gebeurd na een keer flink gas geven. Hij heeft vervolgens de pomp vervangen, is gaan proefrijden en kwam weer terug met een afgebroken sensor :(

Het bleek dat de motorsteun (volgens mij versnellingsbak kant) compleet afgescheurd was waardoor de pomp (en afdekkap) tegen de onderkant van de motorkap kwamen. Na het vervangen van de motorsteunen is het ook niet meer gebeurd.

Check dat dus ook ;)
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
Jarino
Berichten: 156
Lid geworden op: 12 dec 2016, 15:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: OPGELOST!!! HELP! EPC + Motorstoringslampje branden

Bericht door Jarino »

Roy_GTI schreef:Ik heb ook een keer een geval gezien waardoor het zeker door een kapotte motorsteun kwam! Bij een bekende van me is dit ook gebeurd na een keer flink gas geven. Hij heeft vervolgens de pomp vervangen, is gaan proefrijden en kwam weer terug met een afgebroken sensor :(

Het bleek dat de motorsteun (volgens mij versnellingsbak kant) compleet afgescheurd was waardoor de pomp (en afdekkap) tegen de onderkant van de motorkap kwamen. Na het vervangen van de motorsteunen is het ook niet meer gebeurd.

Check dat dus ook ;)

Bedankt voor je tip zat het even na kijken nog! Denk niet dat dat stuk is maar kan beter nog een keer kijken voor het geval dat!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+

Serviced by EM Services
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten