Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door MaartenBielen »

Hoi!

Ik heb sinds begin deze week een versterkte koppeling gestoken van Sachs +550nm met een ander vliegwiel.
Nu, als ik met de auto hoog in toeren ga en ik vervolgens wil schakelen gaat dit heeeeel moeizaam.
Moet hem eerst in neutraal zetten om dan pas naar de volgende versnelling te kunnen gaan.
Dit lukt niet in 1 vloeiende beweging, het is precies of de volgende versnelling geblokkeerd is.

Iemand hier ervaring mee of weet wat het is?
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door Roy_GTI »

Heb je je koppeling goed ontlucht? Vloeistof al eens ververst? Moeilijk in de versnellingen willen komt meestal doordat hij net niet ver genoeg ontkoppelt.

Ik zag in een ander topic dat je op een starre plaat bent overgestapt? Sterkte in de file :lol:
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door MaartenBielen »

@Roy_GTI Ik heb het laten doen dus ga er van uit dat dit gebeurd is.
Welke andere topic? Ben net lid geworden en dit is mijn eerste topic :D
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door Roy_GTI »

Ik dacht dat ik jou die koppeling te koop zag aanbieden. Daar stond een foto bij van een starre koppelingsplaat.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door NielsED30 »

Roy_GTI schreef:Ik dacht dat ik jou die koppeling te koop zag aanbieden. Daar stond een foto bij van een starre koppelingsplaat.
Dat was John, die klaagde over trillen (wat niet gek is met een starre plaat).
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door Roy_GTI »

Oeps door elkaar gehaald :oops:
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling

Bericht door MaartenBielen »

Haha geeft niks!
Denk dat ik hem nog eens ga ontluchten inderdaad.
En de kabels eens wat laten bijregelen.

Blijkbaar had mijn schakeltoren wat spel.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 31 gasten