Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Hoi!
Ik heb sinds begin deze week een versterkte koppeling gestoken van Sachs +550nm met een ander vliegwiel.
Nu, als ik met de auto hoog in toeren ga en ik vervolgens wil schakelen gaat dit heeeeel moeizaam.
Moet hem eerst in neutraal zetten om dan pas naar de volgende versnelling te kunnen gaan.
Dit lukt niet in 1 vloeiende beweging, het is precies of de volgende versnelling geblokkeerd is.
Iemand hier ervaring mee of weet wat het is?
Ik heb sinds begin deze week een versterkte koppeling gestoken van Sachs +550nm met een ander vliegwiel.
Nu, als ik met de auto hoog in toeren ga en ik vervolgens wil schakelen gaat dit heeeeel moeizaam.
Moet hem eerst in neutraal zetten om dan pas naar de volgende versnelling te kunnen gaan.
Dit lukt niet in 1 vloeiende beweging, het is precies of de volgende versnelling geblokkeerd is.
Iemand hier ervaring mee of weet wat het is?
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Heb je je koppeling goed ontlucht? Vloeistof al eens ververst? Moeilijk in de versnellingen willen komt meestal doordat hij net niet ver genoeg ontkoppelt.
Ik zag in een ander topic dat je op een starre plaat bent overgestapt? Sterkte in de file
Ik zag in een ander topic dat je op een starre plaat bent overgestapt? Sterkte in de file

2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
@Roy_GTI Ik heb het laten doen dus ga er van uit dat dit gebeurd is.
Welke andere topic? Ben net lid geworden en dit is mijn eerste topic
Welke andere topic? Ben net lid geworden en dit is mijn eerste topic

*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Ik dacht dat ik jou die koppeling te koop zag aanbieden. Daar stond een foto bij van een starre koppelingsplaat.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Dat was John, die klaagde over trillen (wat niet gek is met een starre plaat).Roy_GTI schreef:Ik dacht dat ik jou die koppeling te koop zag aanbieden. Daar stond een foto bij van een starre koppelingsplaat.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Oeps door elkaar gehaald 

2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Re: Moeilijk schakelen na plaatsing sachs koppeling
Haha geeft niks!
Denk dat ik hem nog eens ga ontluchten inderdaad.
En de kabels eens wat laten bijregelen.
Blijkbaar had mijn schakeltoren wat spel.
Denk dat ik hem nog eens ga ontluchten inderdaad.
En de kabels eens wat laten bijregelen.
Blijkbaar had mijn schakeltoren wat spel.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten