Omdat ik toch niet helemaal tevreden was over het geluid van mijn Milltek non-resonated catback uitlaatsysteem, ben ik wat info gaan inwinnen.
Het systeem was inmiddels een half jaar oud en het mocht nog iets luider.
Er bleven eigenlijk maar 2 opties over:
* Een open downpipe monteren ipv mijn originele die er nu nog onder zit. Alleen is dan ook weer een remap nodig en dat wordt me dan weer net allemaal te gortig.
* De voorste demper (ter hoogte van het middenconsole), vervangen door een rechte pijp (Milltek).
Ik heb dus gekozen voor de laatste optie. Omdat ik alles Milltek wilde houden, deze pijp dus maar besteld (ongvr 115 euro).
Deze pijp hoort weer bij het resonated systeem.
Nu zit er dus nog maar 1 demper onder en wel die onder de achterbank zit (thv). Op de foto's is dit goed te zien.
Resulaat:
* Een wat zwaarder geluid bij lagere toeren en licht accelereren.
* Klinkt iets luider.
* De dsg-plofjes bij door accelereren zijn luider en dat vind ik erg gaaf. Dat levert nekkendraaiers op haha. Ik hou van die plofjes. Hoe luider hoe beter

Mocht ik het geluid ooit moe worden (wat niet gaat gebeuren), dan is de rechte pijp zo weer te vervangen door de verwijderde demper.
Misschien kunnen jullie hier iets mee.
Grtz,
Alexander

