Vanmiddag eens de gti op de vermogenstestbank bij Celtemp Car Services te Hendrik-Ido-Ambacht laten zetten.
Voor de meting afgaand werd al van alles gevraagd; wat heeft de auto allemaal, welke stage, uitlaat, waar de stage uit laten voeren... ?
Tevens, toen de beste man zag dat het een dsg betrof, werd al gezegd dat de meting misschien niet ging lukken omdat het een dsg betrof wat soms problemen kan veroorzaken omdat hij zou overschakelen bij de test, afijn, ik dacht.. er worden zoveel dsg's gemeten overal, dus dat zou ik bijzonder vinden..
Na een 9-tal metingen, in z'n 4e versnelling.. van 1200 touren naar 7000 touren, kwam er een grafiek uit van 195 pk en 320 nm koppel. Tevens zag ik de ene meting uitkomen op 160 pk en een andere meting op 212 pk, maar ze waren zo coulant om de gemiddelde meting te pakken. Het grote verschil in metingen wekte bij mij al vraagtekens op.
Nu het volgende:
Het betreft een polo 6r gti 1.4 tsi (180pk)
Hij heeft een stage 1 chip bij JD engineering ondergaan, een grotere (2,5'') catback uitlaatsysteem, en de meting was met euro98 met 1:4 bio ethanol (tevens ngk bougies).
Nu wil ik graag jullie mening hierover horen, en wellicht de discussie aangaan..

Uiteraard ben ik daar ook al de discussie aangegaan.. en kwamen ze zelfs met de opmerkingen dat de bank bij JD hoger ingesteld staat en dat zij ook 400pk uit mijn auto kunnen krijgen met hun bank.. Tevens de opmerking dat het lage vermogen misschien wel aan de brandstof zou liggen

Hier ben ik natuurlijk op in gegaan, en aangegeven dat, en de rollerbank van JD buiten beschouwing gelaten.. dat een auto met 180pk standaard, met de stage 1, 2,5'' catback en euro 98 met bio ethanol.. hoogstwaarschijnlijk gewoon een feit is dat daar meer dan 15 pk erbij uit zou moet komen...
Greetz