Golf 6 GTI P2015 storing!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
TarekGTI
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2016, 17:12
Type auto: Golf MK6 GTI

Golf 6 GTI P2015 storing!

Bericht door TarekGTI »

Beste forumleden,

Ik zit met een brandende vraag na het uitlezen van mijn auto. Hij geef de foutcode P2015 aan, dit zou duiden op het inlaatspruitstuk. Nu heb ik is even een beetje zitten lezen en als ik het goed begrijp is het zo dat aan de linkse kant van het spruitstuk een pot meter zit waar de as van de wervel kleppen invalt en aan de rechterkant een vacuum schakelaar die de as bedient(correct me if i’m wrong). Nu las ik dus dat het nokje waar het asje mee in de pot meter valt uitslijt en vervolgens weet de pot meter niet meer waar het asje staat en genereert hij deze foutcode.

Ik heb verder geen motorstoring lampje branden, ik kwam het gewoon toevallig tegen bij het uitlezen. Op internet las ik ook dat er niet echt vervangende onderdelen voor zijn, de enige optie was compleet vervangen. Een nieuw inlaatspruitstuk kost al gauw € 300, graag zou ik jullie ervaringen en eventuele adviezen willen horen. Ik hoor het graag! Het gaat hierbij om een Golf 6 GTI uit 2010.

Groeten,

TarekGTI
Gebruikersavatar
Rasselman
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jan 2017, 19:43
Type auto: MK6 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI P2015 storing!

Bericht door Rasselman »

Hallo Tarek,

Toevallig heb ik ditzelfde probleem ook gehad een paar weken terug.
Je kan hem proberen te wissen en kijken of hij terug komt.

Als hij terug komt zit er toch niet heel veel anders op dat de inlaat te vervangen.
(dit was bij mij het geval)

Mvg,
Wesley
MK6 GTI DSG 300PK/450NM
Upgrade's : GFB DV+, CTS Air Intake, 3" Uitlaatsysteem
TarekGTI
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2016, 17:12
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI P2015 storing!

Bericht door TarekGTI »

Rasselman schreef:Hallo Tarek,

Toevallig heb ik ditzelfde probleem ook gehad een paar weken terug.
Je kan hem proberen te wissen en kijken of hij terug komt.

Als hij terug komt zit er toch niet heel veel anders op dat de inlaat te vervangen.
(dit was bij mij het geval)

Mvg,
Wesley
Hoi Wesley,

Ik heb hem ook al geprobeerd te wissen maar tevergeefs, hij blijft terugkomen dus zal er wel niets anders op zitten dan hem toch te vervangen. Was het in totaal een duur grapje of heb je het zelf gedaan? En als je het zelf gedaan hebt, was het te doen?

Groeten,
Tarek
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten