Aanschaf GTI? of toch niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:20
- Type auto: Audi A6 C7 2.0tdi
Aanschaf GTI? of toch niet
Hallo iedereen,
Ik ben vorige week naar Wolfsburg geweest, leuk cadeau van mijn vriendin voor mijn verjaardag.
Daar heb ik in Autostadt met een Golf VII GTI gereden met een DSG bak en ik was onmiddellijk verkocht van de wagen.
Ik rijdt momenteel met een Audi A6 4G van 2013, een 2.0 tdi met 163PK.
Ik ben er op zich tevreden van maar toch kwijl ik wel steeds als ik een GTI zie voorbij razen.
Op een jaar leg ik gemiddeld toch wel een 25.000 km af met de wagen. dit is voornamelijk woon werk verkeer.
Het is zowel een deel snelweg als stadsverkeer. Mijn vraag is nu echter of het wel verstandig is in mijn geval om over te schakelen naar een benzine.
De A6 is een grote auto, zelf wat te groot voor mij en mijn vriendin alleen.
Graag even jullie meningen hierover?
Ook had ik graag geweten wat de gti wagens aankunnen van kilometers. Uiteraard is een strikte opvolging van olie verversing en onderhoud van belang. Dit doe ik nu ook met de A6.
Het is een enorm twijfelgeval voor mij.
Alvast bedankt iedereen.
Groetjes
Maxime
Ik ben vorige week naar Wolfsburg geweest, leuk cadeau van mijn vriendin voor mijn verjaardag.
Daar heb ik in Autostadt met een Golf VII GTI gereden met een DSG bak en ik was onmiddellijk verkocht van de wagen.
Ik rijdt momenteel met een Audi A6 4G van 2013, een 2.0 tdi met 163PK.
Ik ben er op zich tevreden van maar toch kwijl ik wel steeds als ik een GTI zie voorbij razen.
Op een jaar leg ik gemiddeld toch wel een 25.000 km af met de wagen. dit is voornamelijk woon werk verkeer.
Het is zowel een deel snelweg als stadsverkeer. Mijn vraag is nu echter of het wel verstandig is in mijn geval om over te schakelen naar een benzine.
De A6 is een grote auto, zelf wat te groot voor mij en mijn vriendin alleen.
Graag even jullie meningen hierover?
Ook had ik graag geweten wat de gti wagens aankunnen van kilometers. Uiteraard is een strikte opvolging van olie verversing en onderhoud van belang. Dit doe ik nu ook met de A6.
Het is een enorm twijfelgeval voor mij.
Alvast bedankt iedereen.
Groetjes
Maxime
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Met 25k per jaar kun je prima benzine rijden. Een GTI is dan ook een geweldige optie. Comfortabel genoeg voor alledag, maar wel snel en sportief genoeg om echt plezier te maken. Neem wel de Performanceversie. Die extra paar pk zijn vrij zinloos, maar het mechanische sper maakt het verschil. Dan kun je ook in een bocht op het gas staan en heb je echt een heerlijke hothatch.
Motorisch ken ik geen horrorgeluiden van de GTI 7 dus dat risico zie ik niet.
Motorisch ken ik geen horrorgeluiden van de GTI 7 dus dat risico zie ik niet.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
@sitechris , vergeet vooral de veel betere remmen v/d Performance versie niet 

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:20
- Type auto: Audi A6 C7 2.0tdi
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Zijn de Performance edities zoveel beter?
Heb het verschil nog niet echt opgezocht. Ik dacht eerder dat dit een speciale editie was met enkel de 10 extra pk'tjes
Heb het verschil nog niet echt opgezocht. Ik dacht eerder dat dit een speciale editie was met enkel de 10 extra pk'tjes
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Grotere remmen en sperdiff op de vooras. Altijd doen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Of kers op de taart...
Een clubsport op de kop tikken zaazzzlig
Een clubsport op de kop tikken zaazzzlig
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Zoals de anderen zeggen, kies voor een PP!
En hiervoor maak je een account aan?White schreef:Of kers op de taart...
Een clubsport op de kop tikken zaazzzlig
Serviced by EMServices.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de grotere dakspoiler en alcantara stuurwiel. De aangepaste bumpers zijn wel vet.White schreef:Of kers op de taart...
Een clubsport op de kop tikken zaazzzlig
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Los Cuentos schreef:Hallo iedereen,
Ik ben vorige week naar Wolfsburg geweest, leuk cadeau van mijn vriendin voor mijn verjaardag.
Daar heb ik in Autostadt met een Golf VII GTI gereden met een DSG bak en ik was onmiddellijk verkocht van de wagen.
Ik rijdt momenteel met een Audi A6 4G van 2013, een 2.0 tdi met 163PK.
Ik ben er op zich tevreden van maar toch kwijl ik wel steeds als ik een GTI zie voorbij razen.
Op een jaar leg ik gemiddeld toch wel een 25.000 km af met de wagen. dit is voornamelijk woon werk verkeer.
Het is zowel een deel snelweg als stadsverkeer. Mijn vraag is nu echter of het wel verstandig is in mijn geval om over te schakelen naar een benzine.
De A6 is een grote auto, zelf wat te groot voor mij en mijn vriendin alleen.
Graag even jullie meningen hierover?
Ook had ik graag geweten wat de gti wagens aankunnen van kilometers. Uiteraard is een strikte opvolging van olie verversing en onderhoud van belang. Dit doe ik nu ook met de A6.
Het is een enorm twijfelgeval voor mij.
Alvast bedankt iedereen.
Groetjes
Maxime
Dat mag ik wel! Een rondje rijden en gelijk een GTI willen, kan ook bijna niet anders:P Als het financieel kan en je wilt het echt, waarom niet! Neem alleen geen overhaaste beslissingen bij het kopen van zo'n ding. Lekker op je gemakkie rondkijken, we zien de foto's wel verschijnen

Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
en voor een clubsport kijk ook even in duitsland, zijn er maarzo 20.000 euro goedkoper (excl bpm dan maar toch)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:20
- Type auto: Audi A6 C7 2.0tdi
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Ja ik was op slag verkocht aan de wagen.MK5GTI08 schreef:Los Cuentos schreef:Hallo iedereen,
Ik ben vorige week naar Wolfsburg geweest, leuk cadeau van mijn vriendin voor mijn verjaardag.
Daar heb ik in Autostadt met een Golf VII GTI gereden met een DSG bak en ik was onmiddellijk verkocht van de wagen.
Ik rijdt momenteel met een Audi A6 4G van 2013, een 2.0 tdi met 163PK.
Ik ben er op zich tevreden van maar toch kwijl ik wel steeds als ik een GTI zie voorbij razen.
Op een jaar leg ik gemiddeld toch wel een 25.000 km af met de wagen. dit is voornamelijk woon werk verkeer.
Het is zowel een deel snelweg als stadsverkeer. Mijn vraag is nu echter of het wel verstandig is in mijn geval om over te schakelen naar een benzine.
De A6 is een grote auto, zelf wat te groot voor mij en mijn vriendin alleen.
Graag even jullie meningen hierover?
Ook had ik graag geweten wat de gti wagens aankunnen van kilometers. Uiteraard is een strikte opvolging van olie verversing en onderhoud van belang. Dit doe ik nu ook met de A6.
Het is een enorm twijfelgeval voor mij.
Alvast bedankt iedereen.
Groetjes
Maxime
Dat mag ik wel! Een rondje rijden en gelijk een GTI willen, kan ook bijna niet anders:P Als het financieel kan en je wilt het echt, waarom niet! Neem alleen geen overhaaste beslissingen bij het kopen van zo'n ding. Lekker op je gemakkie rondkijken, we zien de foto's wel verschijnen
Ik heb een search alert ingesteld op Autoscout en Mobile zodat ik steeds nieuwe wagens zie die voldoen aan mijn wensen.
Ondertussen ook eens de A6 te koop gezet om te zien of er interesse is in die wagen.
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Waarom geen GTD?
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Ik had de zelfde gedachte, GTD bijna de zelfde looks op uitlaat en difuser na dan en wat kleurtjes. Zelf sinds kort ook een GTD gekocht en er nog geen moment spijt van gehad. Als ik u was zou ik dat zelf weleens overwegen, tenzei je van een diesel af wil en benzine wil rijden.Barbaric schreef:Waarom geen GTD?
VW Golf mk7 GTD tornado rood.
Audi cabriolet 2.6 V6.
Audi cabriolet 2.6 V6.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
@Yal: de remmen zijn idd ook een goed argument om de Performance te kopen.
Ik vind de GTD overigens geen match voor een GTI. Prima auto (ik rijd er zelf eentje), maar mist het Performance pakket en een benzinemotor die lekker klinkt en graag toeren draait. Ook vind ik de standaard GTD net wat te langzaam. De GTD is fijn als je veel kilometers maakt (ik maak er bijna 75k per jaar). Het is een perfecte cruiser.
Ik vind de GTD overigens geen match voor een GTI. Prima auto (ik rijd er zelf eentje), maar mist het Performance pakket en een benzinemotor die lekker klinkt en graag toeren draait. Ook vind ik de standaard GTD net wat te langzaam. De GTD is fijn als je veel kilometers maakt (ik maak er bijna 75k per jaar). Het is een perfecte cruiser.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
De GTD met een JD kuurtje wil toch best vooruit?
Tuurlijk het is nooit geen benzine motor maar hij rijd nu toch ook al diesel.
Tuurlijk het is nooit geen benzine motor maar hij rijd nu toch ook al diesel.
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Heb je er al bij stilgestaan dat je een auto koopt warbij je je elke morgen weer moet afvragen of die er nog staat.
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
anton schreef:Heb je er al bij stilgestaan dat je een auto koopt warbij je je elke morgen weer moet afvragen of die er nog staat.
Dat is met een golf 6 niet heel veel anders

Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Klopt ik rijd zelf een stage 2 GTD, maar ook die geeft niet de beleving van een stock gti. Het is en blijft een diesel. Comfortabel en soepel, maar niet inspirerend en levendig. De GTI motor is dat wel en is ook comfortabel en soepel als dat nodig is. Dat is het verschil.Barbaric schreef:De GTD met een JD kuurtje wil toch best vooruit?
Tuurlijk het is nooit geen benzine motor maar hij rijd nu toch ook al diesel.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
weet ook niet wat het omslag punt is wanneer het goedkoper is, maar zou wel wat flappen overhebben om in een ECHTE gti te rijden
en diefstal is bij een 7 gti toch veel minder aan de orde?

en diefstal is bij een 7 gti toch veel minder aan de orde?
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Ach, beetje mechanische beveiliging, 3 jaar aankoopwaarde verzekeren en gaan met die hap. In mijn ogen is dit geen argument om je geliefde auto niet te kopen.anton schreef:Heb je er al bij stilgestaan dat je een auto koopt warbij je je elke morgen weer moet afvragen of die er nog staat.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Sowieso, hoeveel gestolen 7 GTI's zie je staan in het "Gestolen" forumdeel?
Ik heb soort van spijt dat ik extra beveiliging erin heb gebouwd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb soort van spijt dat ik extra beveiliging erin heb gebouwd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- EdB6CC
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:30
- Type auto: Passat CC
- Locatie: Nabij Leeuwarden
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Voor wie de nrs wil hebben van de clubsportS 

Heb de Audi TTS '16 remklauwen icm de golf 7R 340 mm schijven zitten en wilde de clubsportS schijven erop, vond €500 voor 2 schijven net iets te veel geld[SMIRKING FACE].
Gr Ed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Heb de Audi TTS '16 remklauwen icm de golf 7R 340 mm schijven zitten en wilde de clubsportS schijven erop, vond €500 voor 2 schijven net iets te veel geld[SMIRKING FACE].
Gr Ed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Het is niet wie je bent maar wie je kent!
- thomas-clubsport
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:04
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Hey,
Ik heb nu een maand ongeveer een Golf 7 GTI Clubsport, daarvoor had ik een bmw 320D break van 2014, 184pk & daarvoor een Golf 6 GTD, de BMW was fijn van rijden, maar zelfs niet half zo sportief of leuk van rijden als de golf 6 GTD, koppel kwam meer uit in de GTD, terwijl minder pk en dergelijke... nu ben ik ook overgestapt naar een GTI... waarom? Simpel weg elke keer dat ik er met rij, al is het maar 5km heb ik plezier van de wagen... tevens heeft deze soortgelijk vermogen van een bmw of audi 3liter diesel... Hou rekening met een duurdere verzekering, en met het verbruik, mijn BMW en GTD verbruikte beide 8.5L terwijl deze gemiddeld op 12 staat, (ik weet niet of dat bij een gewone GTI minder is) nu, zoals ik al zei, van rijplezier kan ik mij op dit moment echt niet meer verbeteren & daar ging het bij mij vooral over.... Stel dat je toch twijfelt aan het verbruik ga is testrijden met een Golf 7 GTD, ik ben zeker dat deze je ook wel zal bevallen !
Verstuurd vanaf mijn HTC One M9_Prime Camera Edition met Tapatalk
Ik heb nu een maand ongeveer een Golf 7 GTI Clubsport, daarvoor had ik een bmw 320D break van 2014, 184pk & daarvoor een Golf 6 GTD, de BMW was fijn van rijden, maar zelfs niet half zo sportief of leuk van rijden als de golf 6 GTD, koppel kwam meer uit in de GTD, terwijl minder pk en dergelijke... nu ben ik ook overgestapt naar een GTI... waarom? Simpel weg elke keer dat ik er met rij, al is het maar 5km heb ik plezier van de wagen... tevens heeft deze soortgelijk vermogen van een bmw of audi 3liter diesel... Hou rekening met een duurdere verzekering, en met het verbruik, mijn BMW en GTD verbruikte beide 8.5L terwijl deze gemiddeld op 12 staat, (ik weet niet of dat bij een gewone GTI minder is) nu, zoals ik al zei, van rijplezier kan ik mij op dit moment echt niet meer verbeteren & daar ging het bij mij vooral over.... Stel dat je toch twijfelt aan het verbruik ga is testrijden met een Golf 7 GTD, ik ben zeker dat deze je ook wel zal bevallen !
Verstuurd vanaf mijn HTC One M9_Prime Camera Edition met Tapatalk
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
Ik heb zelf een Clubsport maar rijdt meestal nog voor m'n werk met m'n Golf 7 1.6 TDI omdat als ik het vergelijk per km, de clubsport toch een heel pak duurder is. Het verbruik krijg ik niet echt onder de 9l/100 km, bij de TDI is dat de helft... daarbij komt nog dat de diesel in België goedkoper is per liter dan benzine. Onderhoudskosten per km ken ik zo niet, maar zullen ook hoger liggen bij de GTI (clubsport), zeker op lange termijn.
als je er 25.000 a 30.000 km per jaar mee wil rijden zou ik toch ook eens een proefrit gaan doen met een GTD.
als je er 25.000 a 30.000 km per jaar mee wil rijden zou ik toch ook eens een proefrit gaan doen met een GTD.
- thomas-clubsport
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:04
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
Re: Aanschaf GTI? of toch niet
9 liter met de clubsport?JanDR schreef:Ik heb zelf een Clubsport maar rijdt meestal nog voor m'n werk met m'n Golf 7 1.6 TDI omdat als ik het vergelijk per km, de clubsport toch een heel pak duurder is. Het verbruik krijg ik niet echt onder de 9l/100 km, bij de TDI is dat de helft... daarbij komt nog dat de diesel in België goedkoper is per liter dan benzine. Onderhoudskosten per km ken ik zo niet, maar zullen ook hoger liggen bij de GTI (clubsport), zeker op lange termijn.
als je er 25.000 a 30.000 km per jaar mee wil rijden zou ik toch ook eens een proefrit gaan doen met een GTD.
DSG of handbak?
Ik krijg mijn DSG clubsport niet onder de 10.2L & heb er nu 3.500 km mee.
& laat ons zeggen 1.500km autosnelweg daarvan.
'17 Clubsport Driver
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten