Afgelopen zaterdag was het eindelijk zo ver, nieuwe spulletjes gehaald voor de golf, een vrije dag en ook niet onbelangrijk, droog weer!
ik had nog geen goede foto van al m'n was spullen, gelijk maar ff gemaakt.

niet de grootste verzameling, maar ik kom er aardig mee uit de voeten!
(ik ben te enthousiast begonnen dus heb helaas geen foto's van vooraf )
het was al mooi weer in de ochtend en ik ben zo snel mogelijk begonnen. Ik ben begonnen met het reinigen van de wielkasten, er kwam meer vuil uit dan ik dacht, het is zeker geen overbodige klus!
na de wielkasten heb ik de auto goed ingesopt en logo's, honinggraat, tankdop etc. ook voor het eerst goed mee gepakt met een detail brush, handig ding om mee te werken! Ook de velgen goed schoongemaakt, ook de binnenkant van de velg. Het duurde allemaal erg lang aangezien het zonnetje toch wat aan de warme kant was droog m'n auto steeds op, het was stukje voor stukje en goed nat houden.
na het wassen ben ik de auto gaan kleien, er kwam minder vuil vanaf dan ik had gedacht, vooral de neus en de deur net achter de wielen kwam wat vuil vanaf. Na de lange klus kleien ff snel de auto afspuiten en afdrogen, nu waren de was krassen etc. echt goed te zien, erg jammer voor zo een auto!
kleiblokje na het kleien

de waskrassen

eerst de hele auto even in tapen om lelijke witte vegen te voorkomen

daarna een test spot gemaakt om te kijken met welke polijst ik de wagen weer netjes kreeg, gelukkig was ik met het resultaat van de finale tevreden

Het aanbrengen van de glaze moest ook in kleine delen aangezien het toch erg warm buiten was geworden, met stukjes van 20 bij 20 de hele auto gedaan, was een flinke klus...
Maar! het resultaat van de glaze was inderdaad erg mooi, een mooie diepe glans! was er erg tevreden mee.
Na al dit werk was ik voorlopig nog niet klaar, er moest nog een wax laag overheen!
ook de wax in stukjes van 20 bij 20 aangebracht, een lange klus...
echter had ik wel het idee dat de glans nog beter was geworden, de auto kreeg een goeie wet-look en daar houd ik wel van!
De lak van de auto was nu klaar, toen waren de kunststof delen en honinggraat aan de beurt, dit vind ik zelf wel het minst fijne werk

eindelijk aangekomen bij het laatste, de ramen! hiervoor had ik ook wat nieuws gekocht, het zou streep loos schoon moeten maken, net als elke andere reiniger belooft. Toch bleven er strepen achter, kwam naar mijn idee ook door het zonnetje want de ramen droogde te snel op. Uit eindelijk toch netjes kunnen krijgen, blijft een k*twerk!
eindelijk klaar! wat een pracht resultaat vind ik zelf, zeker voor een beginner. Tijd om foto's te maken, van de auto te genieten, en natuurlijk en wel verdient flesje bier

eindresultaat:

Na het eten bekeek ik de foto's binnen en was niet echt tevreden met de foto's, dus even snel naar een mooie locatie gereden met de buurjongen die een goeie camera heeft! En daar kwamen een paar mooie plaatjes uit!!

Kortom een lange dag maar ik ben er erg tevreden ermee, hij zag er voor mij weer prachtig uit en hij mag weer gezien worden! persoonlijk vind ik een schone auto ook een stuk lekkerder rijden!