Schakel probleem bij +5000rpm

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door MaartenBielen »

Dus, ik heb hier al eerder een topic over geopend maar ga het op een andere manier verwoorden.

Wanneer ik lekker aan het rijden ben schakelt de auto perfect! Zonder krakende geluiden of wat dan ook.
Als ik echter lekker door trap en eens goed gas geef, en wanneer ik boven de 5000rpm kom krijg ik de wagen niet meer in volgende versnelling (elke versnelling! 3-4, 4-5, etc) tenzij ik een seconde wacht, en mijn rpm even laat zakken. Een vloeiende schakelende beweging zit er dus niet in.

Dit probleem doet zich pas voor sinds ik mijn Sachs koppeling en nieuw vliegwiel heb steken.
Ik heb hem pas nog eens laten ontluchten maar dit heeft mijn probleem niet opgelost.


Ik weet geen raad meer!!



Mvg
Maarten
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1115
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door Famous1303 »

Als ik het zo lees is de koppeling door iemand anders (bedrijf) erin gezet?

Als het door een bedrijf is gedaan zou ik mooi terug gaan, laat ze het maar oplossen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Henniej
Berichten: 1372
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32
Type auto: Audi RS3

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door Henniej »

Drukgroep laat niet los, hoop dat het een bedrijf is die je goed kan helpen. Dit had ik bij mijn Seat leon Cupra.
:geek:
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door MaartenBielen »

Famous1303 schreef:Als ik het zo lees is de koppeling door iemand anders (bedrijf) erin gezet?

Als het door een bedrijf is gedaan zou ik mooi terug gaan, laat ze het maar oplossen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja klopt, door een bedrijf. Nu lees ik wel dat dit ook met de synchromesh te maken kan hebben,maar dit lijkt mij niet logisch aangezien ik dit van 1 tem 6de versnelling heb.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door MaartenBielen »

Henniej schreef:Drukgroep laat niet los, hoop dat het een bedrijf is die je goed kan helpen. Dit had ik bij mijn Seat leon Cupra.

Net hetzelfde probleem? Dan ga ik dit eens aanhalen wat jij mij zegt.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Luc
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2017, 11:19
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Geesteren (OV)
Contacteer:

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door Luc »

het heeft waarschijnlijk niks met je koppeling te maken, want dan zou je bijv. van je 3 wel naar de 6 kunnen schakelen

ik denk dat je problemen hebt met je synchromesringen, deze zorgen ervoor dat de snelheid tussen de 2 tandwielen waarin je wil schakelen gelijk zijn.

als je een revisiebedrijf zoekt voor versnellingsbakken adviseer ik getriebetechniek jürries, deze zijn gespecialiseerd in handgeschakelde versnellingsbakken. je hebt ook ganzeboom Almelo maar deze raad ik sterk af omdat toen ik stage liep bij Jürries wij gewoon versnellingsbakken kregen van hun omdat ze het niet snapten ( het ging wel om speciale versnellingsbakken ) en deze zijn ook bijna 2x zo duur als Jürries
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door ferry »

Wil je weten wat het is en dan repareren. Of alleen weten want je verkoopt toch je auto. Anders wel zo netjes om het erbij te vermelden zodat niet iemand anders jou ellende overkoopt zonder op de hoogte te zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door ChielED35 »

ferry schreef:Wil je weten wat het is en dan repareren. Of alleen weten want je verkoopt toch je auto. Anders wel zo netjes om het erbij te vermelden zodat niet iemand anders jou ellende overkoopt zonder op de hoogte te zijn.
Wellicht is het reeds opgelost, aangezien zijn laatste reactie een maand geleden was. Anders ben ik het wel helemaal met je eens.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door MaartenBielen »

ferry schreef:Wil je weten wat het is en dan repareren. Of alleen weten want je verkoopt toch je auto. Anders wel zo netjes om het erbij te vermelden zodat niet iemand anders jou ellende overkoopt zonder op de hoogte te zijn.
Rustig jongen, rustig :) ik was van plan mijn wagen te verkopen ja. Maar mijn vraag stelde ik al voor dat ik dit probleem had met de wagen. Dit is echter nog niet opgelost maar dat komt in orde.

Ik ga de wagen houden. En de reden dat ik nietmeer actief was waren familiale problemen. Mijn excuses ;)
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Schakel probleem bij +5000rpm

Bericht door MaartenBielen »

Luc schreef:het heeft waarschijnlijk niks met je koppeling te maken, want dan zou je bijv. van je 3 wel naar de 6 kunnen schakelen

ik denk dat je problemen hebt met je synchromesringen, deze zorgen ervoor dat de snelheid tussen de 2 tandwielen waarin je wil schakelen gelijk zijn.

als je een revisiebedrijf zoekt voor versnellingsbakken adviseer ik getriebetechniek jürries, deze zijn gespecialiseerd in handgeschakelde versnellingsbakken. je hebt ook ganzeboom Almelo maar deze raad ik sterk af omdat toen ik stage liep bij Jürries wij gewoon versnellingsbakken kregen van hun omdat ze het niet snapten ( het ging wel om speciale versnellingsbakken ) en deze zijn ook bijna 2x zo duur als Jürries

Ik vind het gewoon gek dat ik voor mijn nieuwe koppeling geen problemen had en nu ineens wel.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten